سه شنبه 13 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حامیان ورزشی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ، خبرآنلاین

اقدام بی​سابقه حضور ورزشی​ها در یک آیین رسمی.

افشین قطبی، حبیب کاشانی، محمد مایلی‌کهن، مهدی تاج و حسین رضازاده؛ اینها مهمانان ورزشی مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بودند که صبح دیروز در حسینیه امام خمینی (ره) بیت رهبری حضور داشتند تا شاهد تنفیذ رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ساعت به 7 صبح نرسیده بود که اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به انتظار افشین قطبی بودند تا همراه با او برای حضور در این مراسم به حسینیه بیت رهبری بروند. حضور این چهره‌های ورزشی این بار در مراسمی سیاسی باعث شگفتی شد چون تا پیش از این کسی به یاد نداشت هنرمندان و ورزشکاران برای مراسمی اینچنین رسمی دعوت شوند اما یکی از مدعوین درباره دعوت‌شدگان به مراسم می‌گوید: «چند روز قبل به فدراسیون فوتبال اعلام شد عده‌ای از ورزشکاران و فوتبالیست‌ها به نمایندگی از اقشار مختلف مردم برای مراسم تنفیذ دعوت شده‌اند. در فهرست دعوت‌شدگان البته نام علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم بود که قلعه‌نویی به دلیل مشغله تمرینات سپاهان در آستانه بازی حساس با استقلال و نبود بلیت هواپیما نتوانست در مراسم حاضر شود.» به جای قلعه‌نویی از باشگاه سپاهان محمدرضا ساکت در این مراسم حاضر شد و در کنار محمد مایلی‌کهن نشست. دایی اما احتمالاً خارج از تهران بود. او که پس از اتفاقات برکناری‌اش رابطه‌ای سرد با سازمان تربیت بدنی و شخص رئیس‌جمهور دارد و پروژه برکناری‌اش و هجمه رسانه‌ای علیه خود را هدایت شده می‌داند، اما هیچ گاه حاضر نشد در صف ورزشکاران سیاسی قرار بگیرد. او در آستانه انتخابات هم وقتی از سوی کاندیدای رقیب مطرح شد، خیلی دیر و تنها نامه‌ای را در حمایت از یکی از رقیبان رئیس‌جمهور امضا کرد و درباره اینکه چرا از کسی رسماً حمایت نمی‌کند، گفت: «من ورزشکارم و چیزی از سیاست نمی‌فهمم.»

با این وجود حسین رضازاده که در این انتخابات رئیس کمیته حامیان مردمی محمود احمدی‌نژاد بود در پایان مراسم تنفیذ در مصاحبه با ایرنا خبرگزاری دولت گفت: «بسیار خوشحالم در این برنامه که با حضور مقام معظم رهبری و همچنین رئیس‌جمهور محبوب ایران برگزار شد، حضور پیدا کردم. برنامه بسیاری خوبی بود و رئیس‌جمهور حکم خود را از رهبر فرزانه انقلاب دریافت کردند. استقبال بسیار خوبی از این برنامه شده بود و این نشان از حمایت مردم ایران از انقلاب و رهبرشان است.» رضازاده پیش از این هم بارها به واسطه موفقیت‌های ورزشی به حضور مقام معظم رهبری رسیده بود و او تا پیش از این باره دلیل عدم فعالیت سیاسی‌اش را به توصیه‌ای از سوی مقامات عالی‌رتبه نظام مرتبط می‌دانست. او ما در همین مصاحبه درباره دلایلش برای حمایت از محمود احمدی‌نژاد هم سخن گفت: «من به خاطر انتخاب مردم و حضور رهبر انقلاب و همچنین رئیس‌جمهور محبوبم در این مراسم شرکت کردم. امیدوارم آقای احمدی‌نژاد به ورزش رسیدگی بیشتری کرده و باعث ارتقای ورزش همگانی شوند. درد ورزش بسیار زیاد است و امیدوارم رئیس‌جمهور علاوه بر افزایش امکانات ورزشی، رسیدگی بیشتر به وضعیت ورزشکاران را در دستور کار مسئولان ورزش کشور قرار دهند. من معتقدم احمدی‌نژاد در میان مردان عرصه سیاست جهانی قوی‌ترین است.»

دیگر چهره‌های سرشناس ورزشی حاضر در مراسم، محمد مایلی‌کهن، مهدی تاج و حبیب کاشانی همه از اعضای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور در جریان رقابت انتخاباتی بودند اما افشین قطبی که در این طبقه‌بندی قرار نمی‌گرفت هم به خواست فدراسیون در این مراسم شرکت کرد. او در این‌باره می‌گوید: «من هم همراه دیگر مسئولان فدراسیون در این مراسم حاضر شدم.» او که البته بر اساس بندهای قراردادش از مصاحبه با رسانه‌های داخلی منع شده است نتوانست بیش از این با خبرنگار «خبر» صحبت کند چون باید به جلسه تیم‌های ملی می‌رفت. او البته در این مراسم با محمد مایلی‌کهن و حبیب کاشانی روبه‌رو شد. برخورد این دو با هم بسیار سرد بود اما دقایقی قطبی و کاشانی که مدت‌هاست به دلیل اتفاقات سال همکاری‌شان در پرسپولیس با هم اختلاف دارند در کنار هم قرار گرفتند و در ظاهر سعی کردن از علایق‌شان به هم بگویند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016