سه شنبه 13 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان، خبرآنلاین

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ از هشدار جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا و احتمال محرومیت دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان خبر داد.

تهدیدی که می‌تواند شوکی بزرگ را به فوتبال ایران وارد کند. ایراد تشکیلات فوتبال آسیا به نحوه اداره تیم‌های ایرانی مربوط می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اگرچه یکسال قبل محمدی در ماه‌های ابتدایی حضورش در سازمان لیگ مدعی شد همه تیم‌های ایرانی با ثبت اساسنامه خود در سازمان ثبت شرکت‌ها به مؤسسات اقتصادی بدل شده‌اند، او صبح دیروز با اشاره به تغییرات مدیریتی ذوب‌آهن گفت: «تشکیلات مدیریتی این تیم برای کنفدراسیون آسیا مشکل ساز شده است و من همین جا به دو تیم استقلال و پرسپولیس و مدیران سازمان ورزش کشور هم هشدار می‌دهم تا یکباره سهمیه‌هایی که سخت به دست آورده‌ایم را از دست ندهیم.»

عزیز محمدی در گفته‌هایش اگرچه خیلی سربسته حرف می‌زد از واژه «مؤسسه غیر انتفاعی» استفاده کرد. عبارتی که یکسال قبل با دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار شد تا از نام تیم‌های فوتبال حذف شود و این تیم‌ها مؤسساتی اقتصادی شوند. همان زمان سازمان خصوصی‌سازی اعتقاد داشت هیچ یک از تیم‌ها به صورت رسمی اساسنامه‌شان را تغییر نداده‌اند و فرم‌هایی که عزیزمحمدی از آنها سخن می‌گفت، در حقیقت وجود ندارند و رئیس سازمان لیگ هم هیچ وقت حاضر نشد فرم‌های مربوط به ثبت این تیم‌ها را در رسانه‌ها منتشر کند تا ابهام درباره این تغییرات بیش از قبل باشد. اینکه تیم‌های ایرانی با پرونده‌سازی به بازی‌های لیگ قهرمانان وارد شده‌اند.

عزیز محمدی با گفته‌های دیروزش که اشاره به تغییرات اساسنامه‌ای جدید کنفدراسیون آسیا برای لیگ قهرمانان داشت بار دیگر به ابهام‌ها درباره اسناد تغییر کاربری تیم‌های لیگ برتری دامن می‌زد. سعید آذری مدیر سابق باشگاه درباره ایراد کنفدراسیون آسیا می‌گوید: «ما قبلا این تیم را ثبت کرده بودیم و همه چیز مشخص بود اما نمی‌دانم در این مدت چه اتفاقی افتاده است. تا دوره ما که مشکلی نبود.» در درباره دوره پس از انتخابات هم شوقی می‌گوید: «تیم به این صورت ثبت شده که 98 درصد در اختیار کارخانجات ذوب‌آهن و باقی آنها هم در اختیار دو شرکت وابسته. ما مشکلی نداریم. اصلاً نمی‌دانم این چه ادعایی بود که عزیز محمدی در یک برنامه زنده داشت. ما باید اسامی اعضای هیأت مدیره را پس از تغییرات عوض می‌کردیم که این کار انجام گرفته است. بحث دیگر هم تراز مالی تیم است که آن را هم همین 2 هفته قبل تحویل دادیم.»

اما آنچه هست هنوز همه مشکلات رفع نشده که اگر حل بود هیچ‌گاه رئیس سازمان لیگ در تلویزیون برای اولین بار آن را مطرح نمی‌کرد. این مشکل درباره استقلال و پرسپولیس هم وجود دارد که حساسیت بر آنها بیش از ذوب‌آهن است. عبدالرضا ساور نماینده ویژه علی‌آبادی در ستاد خصوصی‌سازی این دو تیم در این باره به «خبر» می‌گوید: «بعید است AFC تا این حد وارد مسائل شود. بحث آنها تبدیل شدن تیم‌ها به مؤسسات اقتصادی بود که انجام شده و بعید می‌دانم وارد بحث خصوصی‌سازی شوند. این حق دولت‌هاست که تیمداری کنند. اگر بودجه دولتی نباشد که اداره این تیم‌ها مشکل می‌شود.»

او البته از عزم جزم دولت برای واگذاری این دو تیم سخن می‌گوید: «ما به دستور رئیس محترم جمهور کارمان را برای واگذاری این دو تیم آغاز کرده‌ایم. الان بحث تراز مالی و قیمت‌گذاری تیم‌ها را داریم وبعد از این بحث واگذاری آغاز می‌شود. 50 درصد سهام به تعاونی‌ها سپرده می‌شود تا در اختیار توده مردم باشد. 30 درصد در بورس عرضه شده و یک بلوک 20 درصدی در اختیار تیم مدیریتی قرار خواهد گرفت که البته زمانش هنوز مشخص نیست.» او درباره این تهدید می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم این تیم‌ها به عنوان شرکت‌های تجاری ثبت شده و تغییر کاربری داشته‌اند. با این وجود اگر مشکلی هم باشد در تغییر افراد و اعلام تغییر اعضا به شرکت ثبت و درج در روزنامه رسمی است که خیلی مشکل ساز نیست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016