جمعه 30 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پشیمانی فدراسیون آمریکا از بازی با ایران، خبرآنلاین

انتظار فدراسیون ایران برای بازی با آمریکا همچنان بی‌نتیجه مانده است.

با گذشت چند ماه از اعلام رسمی علی کفاشیان درباره دعوت آمریکایی‌ها برای بازی دوستانه با تیم‌ملی، این کشور هنوز هیچ دعوتنامه‌ای برای برگزاری این مسابقه به تهران نفرستاده است. کفاشیان خود در این‌باره می‌گوید: «فدراسیون در مکاتبات آمادگی خود را برای انجام این مسابقه اعلام کرده و حتی زمان پیشنهادی خودمان را هم برای مسابقه رفت و برگشت مشخص کرده‌ایم ولی تا این لحظه پاسخی در این زمینه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکا دریافت نکرده‌ایم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تیم ملی برنامه‌های آماده‌سازی خود را طبق نظر کادر فنی تنظیم می‌کند و درصورتی که ظرف مدت زمان مشخصی پاسخی از سوی فدراسیون فوتبال آمریکا دریافت نکنیم، برنامه برگزاری دیدار با آمریکا را از برنامه‌های تیم ملی حذف خواهیم کرد.»این اتفاق درحالی رخ می​دهد که مسئولان کمیته بین‌الملل فدراسیون همچنان به دنبال برگزاری مسابقه با آمریکا هستند.

عظیم‌زاده در این‌باره به خبر می‌گوید: «ما تلاش زیادی کردیم تا با تغییر زمان بازی رفت برابر اردن در مقدماتی جام ملت‌های آسیا بتوانیم پنجره‌ای را در یکی از روز‌های ملی فیفا باز کنیم که اگر شد با آمریکا دیداری داشته باشیم. مذاکرات دو طرف ادامه دارد اما هنوز این بازی نهایی نیست.» بهار گذشته و در سفر کفاشیان به اجلاس فیفا او دیداری با رئیس فدراسیون آمریکا داشت. در همان دیدار بود که این دو با هم قرار مسابقه‌ای دوستانه را گذاشتند و بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی پس از طرح این خبر از احتمال بهبود روابط دو کشور به وسیله دیپلماسی ورزشی سخن گفتند اما خیلی زود انگار طرف آمریکایی از خواست خود پشیمان شده است.

خبرگزاری دولتی مهر درباره این تغییر رویه در طرف آمریکایی می‌نویسد: «توجه به مسائل سیاسی حاکم بر روابط بین دو کشور به نظر می‌رسد برگزاری این دیدار دوستانه احتمال خوش‌بینانه‌ای نباشد هرچند تاکنون هیچ‌یک از مقامات رسمی فدراسیون فوتبال کشورمان از لغو این مسابقه تدارکاتی خبر نداده‌اند.» تحولات اخیر در ایران بار دیگر رابطه دو کشور ایران و آمریکا را تا پایین‌ترین سطح کاهش داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016