چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبي برنامه هاي سفر انگلستان را اعلام کرد، اعتماد

افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان به محض ورود به ايران در جريان انتقاداتي قرار گرفت که طي مدت حضور او در سفر در محافل ورزشي مطرح شده بود. شايد به همين خاطر بود که صبح ديروز کنفرانس مطبوعاتي تشکيل شد تا او هم به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد و هم گزارشي از برنامه هاي تيم ملي ارائه دهد. مهم ترين انتقادات مطرح شده در مورد قطبي به سفرهاي خارجي پرشمار او مربوط مي شود، پس طبيعي است سرمربي تيم ملي يکراست سراغ همين مساله برود. افشين قطبي سخنانش را به اين صورت آغاز مي کند؛ «اين وظيفه يک سرمربي است که با حضور در کشورهاي مختلف بازيکنان ملي پوش را حمايت کند و به آنها روحيه دهد. يکي از دلايل سفرم به انگليس کمک به آندرانيک تيموريان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او يکي از مهم ترين بازيکنان تيم ملي است و در بهترين ليگ دنيا بازي مي کند. سعي کردم با حضورم در باشگاه فولام نشان دهم او چقدر براي ما مهم است.»

سرمربي تيم ملي در سفر به انگلستان درباره تيموريان با روي هاجسون سرمربي فولام نيز به گفت وگو پرداخته است اما آندرانيک تنها انگيزه قطبي براي سفر به انگلستان نبود. ديدار با چند دوست قديمي و البته برقراري ارتباط با باشگاه هاي بزرگ اين کشور دلايل ديگري است که قطبي به آنها اشاره مي کند؛ «من دوستان زيادي در نقاط مختلف دنيا دارم. با رئيس جديد کميته اجرايي آرسنال سال ها پيش و زماني که او در ليگ امريکا رئيس سازمان ليگ بود، دوست هستم. من به همراه تاج و کفاشيان معتقدم بايد پنجره هاي فوتبال ايران را باز کنيم و بايد با کشورهاي مختلف و تيم هاي بزرگ ارتباط داشته باشيم.» مسائل فني، چگونگي همکاري و حضور مربيان ايراني در آکادمي فوتبال آرسنال، حضور استعدادهاي ايراني و تمرين کوتاه مدت آنها همراه با تيم آرسنال، زمينه هاي گفت وگوي افشين قطبي با رفيق گرمابه و گلستان قديم که دست بر قضا حالا رئيس جديد کميته اجرايي آرسنال شده را تشکيل مي دهد. اما نتيجه اين گفت وگو در نوع خود شنيدني است؛ «او خيلي شفاف گفت تازه به آرسنال آمده و برنامه هاي بين المللي اين باشگاه چندان معلوم نيست. قرار شد هر زمان که برنامه هاي آنها مشخص شد با ما تماس بگيرند و همکاري هايمان را با آنها آغاز کنيم.»

ملاقات با رئيس کميته اجرايي منچسترسيتي از ديگر برنامه هاي سفر قطبي به انگلستان بود. سرمربي تيم ملي در مورد سابقه آشنايي با او مي گويد؛ «ما در سال 1989 همکار بوديم. چند سالي است که او به منچسترسيتي آمده است و تلاش کرده تيمي کامل در منچستر آماده کند. او ديدگاه بسيار مثبتي درباره فوتبال ايران داشت و مي دانست فوتبال ايران يکي از مطرح ترين تيم هاي فوتبال آسياست.» نتيجه مذاکره با رئيس کميته اجرايي منچسترسيتي چه بود؟ قطبي مي گويد؛ «من به مدت يک ساعت با او گفت وگو کردم. مي دانيد منچسترسيتي کامل ترين آکادمي فوتبال را در انگليس دارد. به همين خاطر قرار شد همکاري خوبي بين فدراسيون ايران و باشگاه منچسترسيتي انجام شود.» گفت وگو با يک شرکت هماهنگ کننده بازي هاي دوستانه که دست بر قضا از زمان حضور قطبي در کره جنوبي ارتباط خوبي با او داشته، برنامه ديگر سفر سرمربي تيم ملي به انگليس بوده که در کنفرانس خبري به آن اشاره شد. افشين قطبي در بخشي از سخنانش مي گويد؛ «اگر کفاشيان، افشين قطبي را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب کرد، يکي از دلايل اين انتخاب اين بود که قطبي با توجه به ارتباطاتش به فوتبال ايران کمک کند. نبايد ديگر نگاه ما تنها مختصر به مشهد تا بندرعباس شود و بايد به فوتبال گسترده تر نگاه کنيم.» البته آنچه در پايان کنفرانس بدون پاسخ ماند، اين سوالات بود که «آيا وظيفه مذاکره با باشگاه ها يا هماهنگي انجام ديدار تدارکاتي نيز از جمله وظايف سرمربي تيم ملي است؟ يا اينکه در اين صورت دبير و مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال چه نقشي ايفا مي کنند؟»؛ سوالاتي که جدي ترين محور انتقاد از سفرهاي برون مرزي سرمربي تيم ملي را تشکيل مي دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016