جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين شکست پرسپوليس پيش از دربی، پيکان صدرنشين شد، حرف های سرمربيان پرسپوليس و پيکان پس از ديدار، مهر

تيم فوتبال پرسپوليس نخستين شکست خود در فصل جاری را مقابل پيکان قزوين متحمل شد تا در شرايطی بحرانی به استقبال دربی شهر تهران برود.
به گزارش خبرنگار مهر، تيم پرسپوليس در يکی از ديدارهای باقيمانده از هفته هشتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۱۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پيکان قزوين رفت و در حالی که از حمايت بيش از ۴۰ هزار تماشاگر بهره می برد با نتيجه ۲ بريک شکست خورد.

پرسپوليس بازی را خوب آغاز کرد و با حملات پرتعداد به دنبال گلزنی بود اما مقابل دفاع پرتعداد پيکان راه به جايی نبرد تا اينکه تيم ميهمان در دقيقه ۱۸ از روی نقطه پنالتی به گل رسيد. علی سلمانی، بازيکن پيش تاخته تيم پيکان روی يک ضدحمله به قلب دفاع پرسپوليس زد و حسين بادامکی با خطا او را متوقف کرد که همين صحنه منجر به اعلام پنالتی به سود تيم ميهمان شد.

ضربه پنالتی را محمدرضا طهماسبی در هجدهمين دقيقه از زمان بازی در جهت حرکت عليرضا حقيقی به تور دروازه پرسپوليس چسباند و تيمش را با يک گل پيش انداخت. پس از گلزنی تيم پيکان، سرخپوشان در صدد جبران برآمدند اما حملات احساسی آنها در مقابل دفاع منظم تيم پيکان راه به جايی نبرد تا نيمه اول با برتری يک برصفر پيکان تمام شود.

در آغاز نيمه دوم کرانچار مهاجم برزيلی تيمش وسلی برازيليا را به جای حسين بادامکی به ميدان فرستاد. اين مهاجم برزيلی با گذشت چند ثانيه از آغاز نيمه دوم تير دروازه پيکان را به لرزه درآورد تا نويد يک بازی هجومی در ۴۵ دقيقه دوم را از سوی سرخپوشان بدهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پرسپوليس برای گلزنی بی تابی می کرد اما بر خلاف جريان بازی اين تيم پيکان بود که در دقيقه ۶۲ به گل دوم رسيد. در اين لحظه از زمان بازی علی قربانی با شوتی سرکش روی اشتباه عليرضا حقيقی برای دومين بار دروازه پرسپوليس را گشود و بهت و حيرت را به ميان هواداران اين تيم آورد که تا پيش از گل دوم پيکان فقط تيم محبوب‌شان را تشويق می کردند.

در شرايطی که تيم پيکان چشم به ضدحملات داشت و مقابل تيم بی روحيه پرسپوليس به دنبال گل سوم بود، تيم کرانچار در دقيقه ۷۵ روی شوت سرکش ميثم بائو به گل اول رسيد. گل بائو هواداران ناراضی تيم پرسپوليس را که عليه انصاريفرد شعار می دادند و پيکان را تشويق می کردند، آرام کرد.

پرسپوليس در ۱۵ دقيقه پايانی بازی يکپارچه حمله بود. کرانچار حتی هوار ملامحمد را نيز به ميدان فرستاد تا شايد دروازه پيکان برای مرتبه دوم باز شود اما تيم پرسپوليس نتوانست همچون ديدار با راه آهن شهرری از شکست رهايی پيدا کند و در نهايت با نتيجه ۲ بريک مغلوب پيکان شد.

پيکان با اين پيروزی ۱۹ امتيازی شد و مجددا به صدر جدول رده بندی صعود کرد، پرسپوليس هم با ۱۱ امتياز به رده هشتم جدول سقوط کرد.

قضاوت ديدار پرسپوليس - پيکان قزوين برعهده محمود رفيعی بود. او در اين بازی به هادی نوروزی از تيم پرسپوليس و محمود پوراسدالله و حسين معمار از تيم پيکان قزوين کارت زرد نشان داد.

***

کرانچار پس از شکست برابر پيکان:
موافق نظر هواداران نيستم
تيمی آماده را در دربی به ميدان می فرستم


سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با بيان اينکه تيمش در طول ۹۰ دقيقه ديدار با پيکان توپ و ميدان را در اختيار داشت، در مورد اعتراض هواداران پس از شکست در اين ديدار گفت: موافق نظر آنها نيستم چرا که ما فوتبال قابل قبولی را به نمايش گذاشتيم اما مانند ديدارهای گذشته مشکل تمام کننده داشتيم.
به گزارش خبرنگار مهر، سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس پس از شکست ۲ بر يک جمعه شب تيمش برابر پيکان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: براساس آناليزی که از هفت بازی گذشته پرسپوليس داشتيم تصميم گرفتيم تغييراتی را در خط دفاعی و دروازه ايجاد کنيم که بر اين اساس عليرضا حقيقی را جايگزين ميثاق معمار زاده کرديم.

وی در مورد دلايل نيمکت نشينی معمارزاده ادامه داد: او در هفته گذشته از طريق رسانه‌ها تحت فشار بود و احساس کرديم که آمادگی لازم برای قرار گرفتن در دروازه را برای ديدار امروز ندارد.

کرانچار سپس به بازی تيم پيکان اشاره کرد و گفت: تصور می کنم آنها به جز تک موقعيتی که منجر به گل دوم آنها شد فرصت ديگری نداشتند چرا که اعتقاد دارم گل اول آنها پنالتی نبود و صحنه کاملا مشکوکی را شاهد بوديم.

سرمربی پرسپوليس ادامه داد: به اعتقاد من پرسپوليس در اين ديدار تيم برتر ميدان بود و نبض بازی را در اختيار داشت اما مثل گذشته مشکل تمام کننده داشت و نتوانست از موقعيت‌های خود به خوبی استفاده کند.

وی در مورد عدم بازی محسن خليلی گفت: اين بازيکن سه هفته است از ميادين فوتبال دور است و دوران آماده سازی را پشت سر می گذارد.

کرانچار با رد شايعه دخالت افرادی خارج از باشگاه در انتخاب ترکيب اصلی گفت: همانطور که قبلا هم گفتم من ۲۲ بازيکن آماده دارم که بر اساس تمرينات هفته گذشته و شرايط تيم حريف ۱۱ بازيکن اصلی را انتخاب می کنم و هيچ کسی در انتخاب ترکيب تيم من دخالت نمی کند.

سرمربی تيم پرسپوليس در پاسخ به اين سئوال که "هواداران انصاريفرد را مقصر اين ناکامی‌ها می دانند شما چطور؟"، گفت : موافق نظر هواداران نيستم چرا که مديرعامل باشگاه نيز تمام تلاش خود را کرده است. از هواداران می خواهم که صبور باشند و با صبر و حوصله فرصت بدهند تا ما در ديدارهای آينده روند بهتری را دنبال کنيم.

وی ادامه داد: ما هنوز بازی‌های زيادی تا پايان فصل فرصت داريم و می توانيم امتيازات از دست رفته را جبران کنيم.

کرانچار با اشاره به جابه‌جايی‌هايی که در خط دفاعی انجام می دهد، گفت: هدف ما از اين تغييرات به خاطر شناسايی بيشتر توانايی بازيکنان است که سعی می کنيم به يک ترکيب ايده‌آل دست پيدا کنيم.

زلاتکو کرانچار در پايان با بيان اينکه ديدار استقلال برابر ابومسلم را به خوبی آناليز کرده است، گفت: استقلال تيم منسجم و قوی است اما ما اين آمادگی را داريم که روز جمعه فوتبال خوب و زيبايی را برابر اين تيم به نمايش بگذاريم.

***

حميد درخشان:
پرسپوليس را خوب می شناختم
مشکلات‌شان را خودشان بايد حل کنند


سرمربی تيم فوتبال پيکان با بيان اينکه شناخت کاملی از پرسپوليس داشته است، گفت: ما می دانستيم که اين تيم در ورزشگاه آزادی چگونه بازی می کند و به واسطه همين شناخت آنها را شکست داديم.
به گزارش خبرنگار مهر، حميد درخشان که پس از پيروزی ۲ بر يک تيمش برابر پرسپوليس با خبرنگاران گفتگو می کرد، ضمن بيان اين مطلب افزود: بر اساس آناليزی که از تيم پرسپوليس داشتيم با شناخت کامل به مصاف اين تيم رفتيم و می دانستيم که بايد از کدام نقاط دروازه اين تيم را باز کنيم.

وی ادامه داد: ما موقعيت‌های کمی داشتيم اما توانستيم از همين موقعيت‌ها برای رسيدن به پيروزی استفاده کنيم. می دانستيم که خط دفاعی پرسپوليس شکاف عميقی دارد و سعی کرديم از همين نقطه ضعف به آنها ضربه بزنيم.

درخشان ادامه داد: اين خوب بودن ما دليل بر ضعف پرسپوليس نبود چرا که اين تيم فوتبال خوبی را به نمايش گذاشت و ما هم عملکرد مطلوبی داشتيم.

وی نبود باقری را يکی از دلايل شکست پرسپوليس عنوان کرد و گفت: باقری بازيکن بزرگی است که در ميانه ميدان برای پرسپوليس خوب کار می کند و غيبتش در بازی اين تيم کاملا محسوس بود.

درخشان تيمش را شايسته کسب جايگاهی قابل قبول در جدول دانست و گفت: ما به فکر قهرمانی نيستيم اما تلاش می کنيم هر بازی روند خوبی داشته باشيم و ۳ امتيازها را جمع آوری کنيم و در پايان فصل به جدول نگاه خواهيم کرد تا ببينيم در چه رده‌ای قرار داريم.

وی در پاسخ به اين پرسش که "تحليل شما از مشکلات باشگاه پرسپوليس چيست؟"، گفت: تصور می کنم آنها بايد مشکلات‌شان را خودشان حل کنند چرا که برای نتيجه گيری يک تيم مجموعه عواملی نياز است تا به پيروزی برسند.

وی تلاش بازيکنانش برای کسب پيروزی در اين ديدار را ستود و گفت: بازيکنان من از انگيزه بسيار بالايی برخوردار بودند و اين انگيزه به آنها کمک کرد برابر پرسپوليس و تماشاگرانش به يک پيروزی خوب دست پيدا کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016