یکشنبه 19 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تیم ملی بوكس زنان هم می آید، ایرنا

iran-women-boxing.jpg
رییس فدراسیون بوكس ایران اعلام كرد: با توجه به پذیرفتن رشته بوكس در المپیك 2012 لندن و حضور زنان به صورت محجبه در این رقابت ها، اقدام به تشكیل تیم ملی بوكس زنان خواهیم كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، احمد ناطق نوری نماینده مجلس گفت: ما تشكیل تیم بوكس بانوان را به مجرد پیدا كردن پوشش و لباس مناسب، آغاز می كنیم.
وی افزود: اگر تاكنون اقدامی برای تشكیل تیم ملی بوكس بانوان نكرده ایم، به خاطر همین مشكل پوشش مناسب بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گفتنی است در حال حاضر تعداد 25 بوكسور زن افغان با پوشش حجاب در زیر كلاه ایمنی و لباسی كه بدن آن ها را پوشش می دهد خود را در جلسات تمرینی ورزشگاه المپیك كابل برای مسابقه آماده می نمایند.

اعضای تیم مشتزنان با طیف سنی متغیر از 14 تا 25 سال توسط "وزیر شریفی" مشغول تمرین هستند و وی خانواده های دختران را متقاعد ساخت كه رفتن به رینگ برای دختران نامناسب نخواهد بود.

به گزارش كمیته ملی المپیك، در بازی های المپیك تابستانی سال 2012 الندن اولین باری خواهد بود كه زنان مجاز شدند تا تحت لوای المپیك به ورزش بوكس بپردازند.

فدراسیون بین المللی بوكس، آیبا ، معتقد است كه بانوان می توانند نیازمندی های پوشش دینی را رعایت نمایند مشروط بر آنكه صورت آنان آنقدر زیر پوشش نباشد تا به این ترتیب داوران بتوانند ضرباتی را كه رد و بدل می شود ثبت نمایند.
سخنگوی آیبا در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر هیچ چیزی برای مشتزنان زن از پوشیدن لباس اسلامی ممانعت ایجاد نمی كند، بدیهی است كه نیازمندی های مذهبی باید مورد توجه قرار گرفته و ما باید حتی المقدور تمام جوانب را در نظر داشته باشیم.

با این تصمیم فدراسیون بوكس سایر كشورهای مسلمان نیز اعزام مشت زنان زن محجبه را در دست بررسی قرار می دهند، به عنوان مثال مصر تیم بوكس بانوان را دایر نموده است هر چند كه تعدادی از آنان از حجاب استفاده نمی كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016