دوشنبه 2 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازتاب شکست تيم ملی فوتبال ايران در رسانه‌های عربی، نيل‌اسپورت: نزول فوتبال ايران با شيب تند ادامه دارد، ايسنا

با ادامه تحقير فوتبال ايران عمر مربيگری قطبی کوتاه خواهد بود


پس لرزه‌های باخت تيم ملی فوتبال ايران به تيم ملی نه چندان پر قدرت اردن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی منطقه داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شبکه‌ی تلويزيونی العربيه با زيرنويس فوری باخت تيم ايران به اردن در راه جام ملت‌های آسيا به استقبال اين خبر رفت. نيل اسپورت شبکه‌ی تلويزيونی شمال آفريقا با تحليل اين ديدار گفت: تيم ملی ايران در ادامه‌ی نزول فوتبال خود در يک شيب تند به سرعت اقتدار خود را در فوتبال آسيا از دست می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مفسر اين تلويزيون گفت: در حالی که تيم ملی ايران در رده‌بندی فيفا اخيرا از تيم ملی بحرين نيز پايين‌تر قرار گرفته است، بار ديگر شاهد يک شکست ديگر در برابر يک تيم عربی منطقه بود تا ثابت کند فوتبال ملی ايران به شدت نزول کرده است.

مفسر نيل اسپورت اضافه کرد: فوتبال ايران وقتی دچار بحران شده است که می‌بينيم بازيکنان پا به سن گذاشته در آن همچون علی کريمی و کريم باقری در سطح باشگاه‌های اين کشور به عنوان بهترين گلزن و برترين بازيکن انتخاب می‌شوند. آنها پس از اينکه نتوانستند به جام جهانی صعود کنند يک‌شنبه شب مانند يک حريف معمولی و مانند تيم‌های درجه‌ی سه و چهار آسيا همچون فيليپين و يا پاکستان اسير بازی با برنامه‌ی تيم ملی اردن شدند به طوری که تيم ملی اردن توانست در نيمه‌ی دوم بارها دروازه‌ی تيم ملی ايران را به خطر بياندازد.

وی هافبک‌های ضعيف تيم ملی ايران و بازيکنانی که از دادن پاس به يکديگر خودداری می‌کردند را يکی از نمونه‌های ضعف تيم ملی ايران برشمرد و اضافه کرد: تيم ملی ايران که روزگاری از قدرت‌های برتر فوتبال آسيا بود و به طور مثال از سال ۱۹۹۶ در امارات با قدرت بدنی برتر تمام تيم‌های آسيايی را پشت سر خود قرار داده بود، در بازی با اردن شاهد آن بوديم که اين تيم به لحاظ بدنی به شدت تحليل رفته و بازيکنان جوان آن قدرت دوندگی بيش از ۵۰ دقيقه را ندارند.

مفسر نيل اسپورت به عدم حفظ توپ و پاس‌های صحيح و شروع مجدد بازی توسط بازيکنان تيم ملی ايران اشاره داشت و گفت: به نظر می‌رسد بازيکنانی مانند علی کريمی و کريم باقری همچنان به عنوان عصای اصلی تيم ملی ايران به شمار می‌روند. بازيکنان پا به سن گذاشته‌ای که بارها خواسته‌اند از تيم ملی ايران کنار بکشند.

يکی ديگر از مفسرين نيل اسپورت در ادامه‌ی تحليل اين ديدار گفت: تيم ملی ايران با خواسته‌های هوادارانش فاصله‌ی بسيار دارد و در صورت ادامه‌ی اين روند به يک تيم معمولی در ‌آسيا تبديل خواهد شد.

وی نبود نکونام را اگرچه يک پاشنه‌ی آشيل برای تيم ملی ايران توصيف کرد اما، گفت: اتکای تيم ملی هر کشور به يک بازيکن نشان دهنده‌ی ضعف‌های تاکتيکی مربيان اين تيم خواهد بود.

در پايان نيل اسپورت اضافه کرد: به نظر می‌رسد عمر سرمربيگری قطبی مربی جديد تيم ملی ايران نيز با ادامه‌ی تحقير فوتبال ايران به شدت کوتاه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016