دوشنبه 25 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سايه روشن‌های تيم قطبی، همشهری

فوتبال- گروه ورزشی: افشين قطبی حالا با خاطری آسوده مقابل منتقدانش می‌نشيند، لبخند می‌زند و پيروزی تيم ملی فوتبال ايران برابر اردن را جشن می‌گيرد و تبريک می‌گويد.

چه تيم او در نيمه دوم بارقه‌هايی از اميد نشان داد و فوتبال زيبا و تماشاگرپسندی ارائه کرد. سرمربی تيم ملی که در بازی قبلی ايران در نشست مطبوعاتی‌اش دقايق سختی را با خبرنگاران پشت سر گذاشته بود در تازه‌ترين رويکرد خود تصميم گرفته با احتياط بيشتری سخن بگويد. ايران بعد از حذف از حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰، در اولين بازی رسمی خود موفق شد تيم ملی اردن را با نتيجه يک بر صفر شکست دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دومين پيروزی قطبی در بازی‌های رسمی

دو تيم ايران و اردن، شنبه‌شب در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا، نيمه‌اول کم حادثه‌ای را پشت‌سر گذاشتند. اما شاگردان افشين قطبی در ۳۰ دقيقه پايانی نمايش بهتری از خود نشان دادند و بارها تا آستانه باز کردن دروازه حريف پيش رفتند. در دقيقه ۷۲ اين ديدار، جواد نکونام کاپيتان تيم ملی ايران سانتر آندرانيک تيموريان را با ضربه سر به گل برتری تبديل کرد تا در نهايت بازی با همين يک گل به پايان برسد. در دقيقه ۷۳ محمدالشلبايه از تيم اردن با دريافت کارت زرد دوم از نيشيمورا، داور ژاپنی اخراج شد تا تغيير نتيجه برای ميهمان سخت‌تر شود. ايران با اين پيروزی ۷ امتيازی شد و در صدر جدول رده‌بندی گروه E مقدماتی جام ملت‌های آسيا قرار گرفت.

تيم ملی تايلند نيز که روز شنبه سنگاپور را برد با ۵ امتياز در رده دوم قرار دارد و تيم‌های سنگاپور با ۳ و اردن با يک امتياز در رده‌های بعدی ايستاده‌اند. مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۱ قطر در پنج گروه برگزار می‌شود و دو تيم برتر هر گروه به مرحله نهايی صعود می‌کنند.

سه تيم برتر جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسيا يعنی عراق، عربستان و کره‌جنوبی، قطر ميزبان و دو قهرمان بازی‌های چلنج کاپ آسيا از ديگر تيم‌های حاضر در مرحله نهايی اين مسابقات هستند. هند در سال ۲۰۰۸ به قهرمانی چلنج کاپ رسيد.

تيم ملی فوتبال ايران، روز چهارشنبه ديدار دوستانه همين هفته به مصاف تيم ملی مقدونيه خواهد رفت و چهار روز بعد در امان به مصاف اردن می‌رود. نکته جالب ديدار تيم ملی ايران مقابل اردن حضور ۳۰ هزار تماشاگر بود که نشان داد فوتبال دوستان ايرانی آشتی دوباره‌ای با تيم ملی داشتند. تيم ملی فوتبال کشورمان با ۷ امتياز در صدر گروه ۵ مقدماتی جام ملت‌های آسيا ايستاد. پس از پيروزی قطبی مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ که به حذف تيم ملی کشورمان انجاميد، اين دومين برد قطبی در بازی‌های رسمی بود.

قطبی: ايرانی‌ها از نرفتن بحرين به جام جهانی خوشحال هستند

سرمربی تيم ملی پس از کسب پيروزی برابر اردن تاکيد کرد که همه ايرانی‌ها از نرفتن بحرين به جام‌جهانی خوشحال هستند. اين در حالی است که مردم ما بيش از هر چيز همچنان بابت نرسيدن تيم ملی ايران به جام جهانی ناراحت هستند. اگر چه حضور نزديک به ۳۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی می‌تواند برای قطبی و تيم ملی اميدوارکننده باشد. افشين قطبی درباره پيروزی تيم‌ملی گفت: «خوشحالم که توانستيم دومين پيروزی پياپی را کسب کنيم.»

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران پس از پيروزی برابر اردن گفت: «بايد از تماشاگرانی که به ورزشگاه آزادی آمدند و فضايی مثبت و پرانرژی‌ را برای ما فراهم کردند، تشکر کنم. آ‌نها کمک بسيار زيادی به ما کردند. تماشاگران يار دوازدهم تيم ملی بودند.» وی ضمن انتقاد از نمايش بازيکنان تيم ملی در نيمه نخست بازی گفت: «بايد قدم‌های زيادی را برای پيشرفت برداريم.

من در نيمه اول از بازی بازيکنانم رضايت نداشتم، سرعت و عملکرد خوبی نداشتيم. اردن هم بسيار بسته بازی می‌کرد. با اين حال در نيمه دوم تيم بسيار پرانرژی بود. با اين حال من انتظار دارم که تيم باکيفيت‌تری داشته باشيم. در نيمه دوم ما موقعيت‌های بسيار خوبی ايجاد کرديم و گل بسيار خوبی زديم.»قطبی همچنين در مقام تحسين از عملکرد هافبک گلزن تيم ملی برآمد و خاطرنشان کرد: «جواد نکونام نشان داد که بازيکنی با ارزش برای تيم ملی است. بازيکنان جوان ما هم ثابت کردند که می‌توانند اميدهای بسيار خوبی برای ما در بازی‌های آينده باشند.»

وی در پاسخ به اين سئوال که آيا فکر نمی‌کنيد حضور بازيکنی مانند کريم انصاری‌فر و بيرون گذاشتن بازيکنانی همچون آرش برهانی و خلعتبری يک ريسک بود، تاکيد کرد: «می‌دانستم که اردن بازی بسته‌ای را انجام می‌دهد.

به همين خاطر از انصاری‌فر استفاده کردم که بازی ترکيبی خوبی انجام می‌دهد. او هوش بسيار بالايی دارد و از پتانسيل بين‌المللی برخوردار است. ضمن اينکه در تمرينات و بازی با ايسلند هم عملکرد بسيار خوبی داشت. می‌دانم که ما در حال زندگی می‌کنيم اما من به آينده هم فکر می‌کنم. ضمن اينکه حضور بازيکنی مانند انصاری‌فر برای بازيکنانی مانند معدنچی، برهانی، خلعتبری و شجاعی انگيزه رقابت ايجاد می‌کند.» قطبی درباره حضور ۳ بازيکن تدافعی در ترکيب تيم ملی گفت: «ما در نيمه اول به بازيکنانی نياز داشتيم که بتوانند بازی درگيرانه‌ای را انجام دهند.

ضمن اين که توانايی شوت‌زنی داشته باشند. بازيکنانی می‌خواستيم که بتوانند به خوبی بازی را انتقال دهند. از پژمان نوری خواسته بوديم در چرخش به ما کمک بيشتری کند اما او نتوانست نقش خود را به خوبی اجرا کند.» سرمربی تيم ملی از فضای حاکم بر فوتبال ايران انتقاد و تصريح کرد: «متاسفانه فوتبال ما آن‌قدر احساساتی است که با يک گل همه چيز زيرورو می‌شود. ما بايد بتوانيم در مواقع مختلف انرژی و تمرکزمان را کنترل کنيم. اين کارهايی است که در تمرينات و بازی‌های دوستانه انجام می‌دهيم. شايد مردم انتظار داشته باشند که ما برابر اردن با اختلاف سه، چهار گل پيروز شويم، اما اين واقعيت فوتبال دنيا نيست.»

حاجيلو: ثابت کرديم قهرمانی آسيا را پس از ۳۵ سال می‌خواهيم

پيروزی خفيف تيم ملی برابر اردن باعث شده تا سرپرست تيم ملی با حرارت خاصی در خصوص کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسيا سخن بگويد. اصغر حاجيلو گفت: «بازيکنان با انگيزه بالا ثابت کردند بعد از ۳۵ سال به دنبال قهرمانی آسيا هستند.»وی ادامه داد: «پس از ناکامی تيم‌ملی در صعود به جام جهانی، انگيزه تماشاگران‌ برای حمايت از تيم‌ملی کم شده است اما در ديدار مقابل اردن باز هم نشان دادند که حامی واقعی تيم‌ملی هستند.»

وی ابراز اميدواری کرد که تيم ملی در بازی برگشت مقابل اردن نيز به پيروزی برسد. حاجيلو گفت: «يک بازی دوستانه مقابل مقدونيه و ديدار برگشت برابر اردن را پيش‌رو داريم و اطمينان دارم با کسب پيروزی در اين ديدارها هواداران به طور کامل با تيم ملی فوتبال آشتی خواهند کرد.» سرپرست تيم‌ ملی درباره ديدار مقابل اردن عنوان کرد: «اردنی‌ها خيلی بسته و تدافعی کار می‌کردند. آنها با حرکات خشن و خطرناک قصد داشتند بيش از يک گل نخورند اما بازيکنان ما با قدرت و انگيزه بالا ثابت کردند هدفی جز صعود به جام ملت‌های آسيا و قهرمانی پس از ۳۵ سال در اين مسابقات را ندارند.»

نکات مثبت تيم ايران

پس از آنکه افشين قطبی پژمان نوری را بيرون کشيد و خلعتبری را به ميدان فرستاد، روند حرکتی تيم ملی بسيار بهتر شد و سرعت و ارسال پاس‌های کوتاه، دفاع متراکم اردن را باز کرده و بارها آنها را به درد سر انداخت. در ۳۰ دقيقه پايانی بازی تيم ملی بسيار دلپذير و هماهنگ بود و هواداران را به آينده اين تيم اميدوار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016