دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی دايی، سرمربی جديد پرسپوليس در نشست خبری: انگيزه کار درپرسپوليس باعث بازگشتم به فوتبال شد، ايسنا

دستیـارانـم نبـایـد حتما پـرسپـوليسی بـاشنـد
در رابطه با نتايج تيم بهانه‌جويی نمی‌کنم


علی دايی گفت: انگيزه کار در پرسپوليس باعث بازگشتم به فوتبال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی جديد تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبری امروز اين تيم اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهم از زلاتکو کرانچار که زحمات زيادی برای پرسپوليس کشيده تشکر کنم و اميدوارم بتوانم راه او را ادامه بدهم. کرانچار استاد من است و من او را به عنوان يک مربی خيلی حرفه‌ای قبول دارم. هدف من از حضور در پرسپوليس خدمت به مردم و جوان‌هايی است که اين تيم را دوست دارند. همان طور که پيش از اين گفتم نمی‌خواستم حالا حالاها به فوتبال برگردم اما پس از صحبت‌هايی که با کاشانی داشتم که دو جلسه بيشتر طول نکشيد به اين نتيجه رسيدم که در اين تيم خدمت کنم.

دايی درباره انتخاب دستيارانش در تيم پرسپوليس تصريح کرد: هنوز تصميمی در اين باره نگرفته‌ام. تمام مربيانی که در اين تيم حضور دارند از بزرگان پرسپوليس و فوتبال ما هستند اما شما هم بايد به من به عنوان سرمربی جديد تيم حق بدهيد که ضمن شناختی که از مربيان مختلف دارم، از هر کسی که لازم می‌بينم در کادر فنی استفاده کنم. در فوتبال حرفه‌ای نبايد رنگ‌ها را با هم قاطی کرد چرا که ديده شده برخی بازيکنان پرسپوليس به استقلال رفته و يا از اين تيم به پرسپوليس آمده اند لذا نبايد در قبال تصميمات احتمالی اين چنينی موضع گرفت. البته هنوز هيچ صحبتی درباره انتخاب دستيارم نشده و تصميمی در اين باره نگرفتيم. تمام گمانه‌زنی‌هايی که در اين خصوص در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، تنها گمانه‌زنی خودشان بوده و من تصميمی نگرفتم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دايی درباره قراردادش نيز توضيح داد: همان طور که تاکيد کردم هدفم از حضور در پرسپوليس خدمت بوده لذا قرارداد يک و نيم ساله سفيدی را با باشگاه پرسپوليس امضا کردم و تمام اختيارات درباره درج مبلغ قرارداد را به مديريت باشگاه سپردم.

از علی دايی درباره کم حوصلگی طرفداران پرسپوليس نسبت به موفقيت تيم‌شان و نيز سابقه‌ای که او پيش از اين در برخورد با خبرنگاران داشته، پرسش شد که او گفت: ما برای موفقيت تيم برنامه‌ريزی می‌کنيم و تمام توان‌مان را به کار می‌بنديم. همان طور بازيکنان و مديريت باشگاه هم در اين راستا حرکت می‌کنند. معتقدم هواداران پرسپوليس به اندازه کافی حوصله لازم را دارند و در طول ۹۰ دقيقه مسابقه از تيم‌شان حمايت می‌کنند. ضمن اين که ما سعی می‌کنيم نتايج لازم و درخور شان اين تيم و نيز خواسته هوادارانش بگيريم. مطمئنا ايجاد يک تعامل خوب بين من و خبرنگاران هم امکان‌پذير است اما پيشنهاد می‌کنم سوال‌های فنی بپرسيد. متاسفانه شما در اين نشست هم از همان ابتدا سوالاتی پرسيديد که نه به من کمک می‌کند نه به پرسپوليس و نه به فوتبال ما. من قطعا در انتخاب دستيارانم از کسانی استفاده می‌کنم که ضمن داشتن تطبيق با برنامه‌ها و تفکراتم، هدف‌شان هم خدمت به پرسپوليس باشد. آن قدر افراد مختلف را می‌شناسم که انتخاب خوبی داشته باشم.

سرمربی جديد پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که آيا دليل ناکامی‌های پرسپوليس را ضعف مديريتی، مربی‌گری يا عملکرد بازيکنان می‌دانيد و چه برنامه‌ای برای بهتر شدن اوضاع فنی اين تيم داريد، تصريح کرد: فکر می‌کنم تلفيق اين سه مورد باعث عدم نتيجه‌گيری مطلوب پرسپوليس در مسابقات اين فصل شده است. بيشتر از ۹۰ درصد از بازی‌های اين تيم را ديده‌ام. در برخی مسابقات می‌توانست برنده باشد اما مقداری کم‌شانس بود. همان طور که گفتم قصد حضور در فوتبال را نداشتم اما انگيزه کار در پرسپوليس پس از صحبت با کاشانی باعث شد که چنين تصميمی بگيرم و خوشحالم جايگزين مربی‌ای چون کرانچار شدم، اين انگيزه می‌تواند باعث شود حداکثر توانم را برای پيشرفت پرسپوليس بکار گيرم.

دايی با رد هر گونه اختلافی بين او و محمود خوردبين در پاسخ به اين سوال که‌ آيا دليل عدم حضور سرپرست پرسپوليس در مراسم معارفه امروز او، مشکلاتی است که بين طرفين در گذشته وجود داشته است، گفت: زمانی که وينگو بگوويچ سرمربی پرسپوليس بود و من بازيکن بودم محمود خوردبين وجود خارجی در اين تيم نداشت. خوردبين از بزرگان فوتبال ماست و او را برادر بزرگتر خود می‌دانم. وی شخصيت قابل احترامی دارد اما آن زمان در پرسپوليس نبود که بخواهم با وی مشکلاتی داشته باشم.

سرمربی جديد پرسپوليس گفت: آنهايی که مرا می‌شناسند می‌دانند که هيچ وقت به دنبال دليل آوردن و بهانه‌جويی نبوده و نيستم. با شناخت کامل از اوضاع پرسپوليس به اين تيم آمدم. قطعا آنها به لحاظ ترکيب بازيکنان بمانند هر تيم ديگری کامل نيستند و در نقاطی ضعف دارند اما من با علم به اين قضيه به پرسپوليس آمدم و مسووليت هدايتش را قبول کردم. لذا تا پايان فصل درخصوص نتايجی که با اين تيم کسب می‌کنم بهانه‌جويی نکرده و پاسخگو خواهم بود.

دايی در پاسخ به اين سوال که چه سبکی از فوتبال را برای تيم پرسپوليس انتخاب خواهيد کرد تصريح کرد: زمانی که فوتبال بازی می‌کردم و در هر تيمی که کار کردم هميشه فوتبال تهاجمی را دوست داشتم و تيم‌هايم را به بازی رو به جلو تشويق می‌کردم اما اکنون تيم‌ها بسيار به هم نزديک شده‌اند و حتی در ديدار با تيمی از انتهای جدول هم الزاما از پيش برنده نخواهيم بود. پرسپوليس در اين فصل فوتباليست‌های بزرگی در خط حمله دارد ضمن اينکه برخی از هافبک‌های اين تيم هم قابليت فوروارد را دارند. شايد بتوانيم تا آخر فصل مشکل گلزنی پرسپوليس در خط حمله را حل کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016