سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مربی خارجی تیم ملی شطرنج در فرودگاه همدان بازداشت شد، مهر

"ورجینیو" مربی تیم ملی شطرنج ایران به جرم همراه داشتن "چاقو و پوکه" در فرودگاه همدان بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مربی بلاروس که برای برگزاری یک دوره اردوی تمرینی ویژه ملی‎پوشان شهرستانی به همدان سفر کرده بود، روز گذشته (یکشنبه) به هنگام بازگشت به تهران در فرودگاه همدان بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




یافتن چاقو و پوکه در کیف "ورجینیو" عاملی بود که موجب شد مسئولان فرودگاه همدان از انجام سفر این مربی ممانعت کنند و وی را مورد بازجویی قرار دهند.

محمد جعفر کامبوزیا سرپرست فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این مطلب اظهارداشت: البته آنچه در کیف مربی تیم ملی شطرنج یافت شد، فشنگ نبود بلکه پوکه‎ای از آن بود که ظاهرا ورجینیو به عنوان دکور و یک شی تزئینی آن را در کیف خود گذاشته بود.

وی ادامه داد: اما چون این پوکه همراه با چاقو در کیف "ورجینیو" پیدا شده بود و او هم یک فرد خارجی بود، مسئولان فرودگاه را روی این موضوع حساس‎تر کرده بود به همین دلیل از انجام سفر وی ممانعت کردند.

سرپرست فدراسیون شطرنج تاکید کرد: "ورجینیو" به دلیل ناآشنا بودن به زبان فارسی قادر به ارائه توضیحات لازم در این زمینه نبود. البته با حضور بموقع مسئولان هیئت شطرنج همدان و رفع سوءتفاهمات، دو ساعت بعد از این مربی رفع اتهام شد و او توانست با تاخیر چند ساعته پرواز خود به تهران را انجام دهد.

کامبوزیا خاطرنشان کرد: همراه داشتن چاقو و پوکه فشنگ اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد و ایرانی و غیرایرانی هم ندارد. درست است که همراه داشتن این نوع اسلحه سرد برای مسافران هواپیما غیرقانونی است اما "ورجینیو" از این موضوع بی اطلاع بود!

سرپرست فدراسیون شطرنج با تاکید بر اینکه پرونده "ورجینیو" در این زمینه به طور کامل بسته شده اعلام کرد که این مربی بلاروس امروز (دوشنبه) دوره‎ای دیگر از کار مربیگری خود را در اهواز آغاز کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016