شنبه 26 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بغض حسين شمس پس از انتخاب به عنوان مربی سال فوتسال جهان، شمس: در ايران شايسته احترام بيشتری هستيم، ايسنا

- اين سقف آرزوی ما نيست

حسين شمس پس از انتخابش به عنوان سرمربی سال فوتسال جهان گفت: اين سقف آرزوهای ما نيست. سقف آرزوهای ما رسيدن به فينال جام جهانی ۲۰۱۲ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، يکی از صحنه‌های به يادماندنی در جام جهانی ۲۰۰۸ تصوير گريان حسين شمس پس از صعود ايران به مرحله نيمه نهايی جام جهانی بود. صحنه‌ای که بارها از تلويزيون برزيل پخش شد.

امروز پس از انتخاب شمس به عنوان برترين سرمربی فوتسال جهان و پس از اين که خبرنگار ايسنا شمس را در جريان اين انتخاب قرار داد، بغض گلوی سرمربی تيم ملی را گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شمس با صدايی لرزان به خبرنگار ايسنا گفت: واقعا صحبت کردن برايم سخت است. نه اينکه نتوانم اين انتخاب را باور کنم. برايم سخت است که خارجی‌ها چنين رفتاری را با ما می‌کنند اما در داخل توجه چندانی به فوتسال نمی‌شود. نمی‌خواهم اين افتخار به نام من ثبت شود. اين افتخار برای تمام مربيان فوتسالی است که با کمترين امکانات و با مظلوميت تمام کار می‌کنند و بازيکنان آماده‌شان را در اختيار ما قرار می‌دهند. اين انتخاب و همچنين انتخاب تيم ملی فوتسال ايران به عنوان بهترين تيم جهان ثابت می‌کند که فوتسال شايسته احترام بيشتری است. نشان می‌دهد که مربی ايرانی با وجود امکانات کمی که دارد شايسته است و اگر توجه بيشتری شود اتفاقات بزرگتر هم در راه خواهد بود. با اين حال اين سقف آرزوی ما نيست. سقف آرزوی ما حضور در ديدار نهايی در جام جهانی ۲۰۱۲ است و اطمينان دارم اين معجزه اتفاق می‌افتد.

وی درباره انتخاب تيم ملی فوتسال ايران به عنوان تيم برتر سال ۲۰۰۹ گفت: در سال ۲۰۰۹ تقريبا هيچ بازی رسمی نداشتيم. اما در جام گرندپری شرکت کرديم. هشت بازيکن اصلی‌مان به دليل حضور در ترکيب فولاد ماهان نتوانستند به همراه ما به برزيل سفر کنند. و ما با تيمی جوان وارد مسابقات شديم و به مقام نايب قهرمانی رسيديم . اتفاقی که موجب تعجب همه شده بود.

شمس افزود: پس از آن در جام کنفدراسيون‌ها شرکت کرديم در داخل برخی سعی کردند ارزش اين مسابقات را که زير نظر فيفا برگزار می‌شد، کم کنند. اما به غير از قهرمان اروپا قهرمانان ديگر قاره‌ها حاضر شده بودند. در اين مسابقات هم با تمام قدرت قهرمان شديم. اين اتفاق دور از چشم کارشناسان فوتسال جهان نماند. تيم اميد ايران هم قهرمان مسابقات سالنی آسيا شد. بايد از فدراسيون فوتبال و به ويژه شخص ترابيان تشکر کنم که با وجود اينکه فوتسال کميته بين‌الملل ندارد اما با روابط خارجی عالی که دارد شرايط را برای حضور تيم ايران در تورنمنت‌های مختلف فراهم کرد. هر روز ما با پيشنهادهايی مواجه می‌شويم اما سعی می‌کنيم که حريفانمان را با وسواس تمام انتخاب کنيم. تلاشمان اين است که نام فوتسال ايران که متعلق به جمهوری اسلامی ايران است را به راحتی خرج نکنيم.

شمس درباره برنامه‌های آينده تيم ملی فوتسال ايران هم به ايسنا گفت: مسابقات قهرمانی ازبکستان را در پيش رو داريم. سال ۲۰۰۶ تنها باری بود که ما در ازبکستان نتوانستيم قهرمانی در آسيا را تکرار کنيم اما امسال می‌خواهيم اين خاطره بد را از ذهن هواداران پاک کنيم. امسال با قدرت تمام به مسابقات می‌رويم و جام قهرمانی را به کشورمان می‌آوريم. پس از آن به جام گرندپری برزيل می‌رويم جايی که تا به حال دو بار نائب قهرمان شديم. قول می‌دهم اگر با تيم اصلی به مسابقات برويم خطرات بسياری را برای برزيل ايجاد کنيم. می‌خواهيم مقابل برزيل ديگر پيش بازنده نباشيم. می‌خواهيم وقتی با اسپانيا، ايتاليا و برزيل بازی داريم کسی نتواند نتيجه را پيش بينی کند. و اميدوارم طلسم پيروزی بر ابر برزيل در سال ۲۰۱۰ شکسته شود.

وی در ادامه درباره بازی شب گذشته تيم ايران بر ابر بلژيک گفت: بازی را بسيار بد شروع کرديم و دو بر صفر از حريف عقب افتاديم بعد از تايم اوتی که گرفتيم توانستيم چهار بر دو از حريف جلو بيافتيم. من سعی می‌کنم هيچ موقع در مورد داوری صحبت نکنم اما در بازی پنجشنبه شب داور خيلی سريع ما را پنج خطايی کرد و دو گل آخر ر ا از روی نقطه پنالتی خورديم.

نقطه برجسته اين بود که بيش از دو هزار هوادار ايرانی از سراسر اروپا برای تشويق تيم ايران خودشان را به بلژيک رسانده بودند. اين در حالی است که هواداران بلژيکی تعدادشان به کمتر از ۱۰۰ نفر می‌رسيد. اين نشان می‌دهد که فوتسال برای تمامی ايرانی‌ها اهميت دارد.

شمس افزود: در بازی پنجشنبه از تمامی بازيکنان استفاده کرديم و تلاشمان اين است که تيم دوم ايران را شناسايی کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016