جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: موقعيت هيچ بازيکنی در تيم ملی ثابت نيست، احتياجی به دستيار ندارم، مهر

سرمربی تيم ملی فوتبال با تاکيد بر اينکه بهترين و باکيفيت‌ترين نفرات ليگ به تيم ملی دعوت خواهند شد، گفت: جايگاه هيچ بازيکنی در ترکيب تيم ملی ثابت نيست.
افشين قطبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب افزود: ملاک دعوت از بازيکنان تيم ملی چند شاخص اصلی نظير فرم بدنی، کيفيت فنی، انگيزه و شخصيت فردی است و کادر فنی تيم ملی با زير نظر گرفتن مسابقات ليگ برتر بازيکنانی که دارای چنين شرايطی باشند را برای مرحله نهايی مسابقات جام ملت‌های آسيا گزينش خواهد کرد.

قطبی با رد برخی اخبار و شايعاتی که در مطبوعات در خصوص کنار گذاشتن تعدادی از بازيکنان باتجربه تيم ملی مطرح می شود، اظهار داشت: تاکنون هيچ تصميمی دراين زمينه نداشته‌ايم و اخباری که مطرح می شود تنها گمانه زنی رسانه‌هاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با تاکيد براينکه با ايجاد رقابت سالم بين بازيکنان، به دنبال شناسايی بهترين نفرات برای حضور در اردوهای تيم ملی هستيم، گفت: جايگاه هيچ بازيکنی در تيم ملی تضمين شده نيست و اگر در تيم ملی اصل رقابت حاکم شود، اين عامل موجب پيشرفت همه جانبه تيم خواهد شد.

سرمربی تيم ملی انرژی جوانی و تجربه را دو ويژگی مهم در انتخاب بازيکنان تيم ملی عنوان کرد و افزود: از ابتدا درصدد بوديم تا نسل‌های مختلفی را در تيم ملی بکار بگيريم تا از انرژی و انگيزه بازيکنان جوان و کيفيت و تجربه بازيکنان قديمی بطور همزمان استفاده کنيم و در آينده نيز با همين تفکر پيش خواهيم رفت.

قطبی با بيان اينکه درحال حاضر تيم ملی با ميانگين سنی ۲۵ سال در بهترين شرايط سنی قرار دارد، اظهار داشت: چنين ميانگين سنی، اين امکان را به سرمربی تيم ملی می دهد تا در فاصله چهارسالی که تا جام جهانی ۲۰۱۴ باقی مانده تيم منسجم و مقتدری را برای حضور در اين رقابت‌ها آماده کند. تيمی که بازيکنانش در اوج فوتبال‌شان بتوانند بهترين و بالاترين کيفيت فنی را ارائه دهند.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به وجود برخی شائبه‌ها که اشتباهات فاحش برخی از بازيکنان باتجربه باعث دعوت نشدن آنها به تيم ملی خواهد شد، تصريح کرد: هر بازيکنی اشتباه می کند ولی آنچه اهميت دارد عکس العمل بازيکنان نسبت به اين اشتباهات است. آنچه برای من اهميت دارد فرم، کيفيت و شخصيت بازيکنان تيم ملی است و بايد ديد که کدام بازيکنان کيفيت پوشيدن پيراهن تيم ملی را دارند.

قطبی اضافه کرد: خوشبختانه در تورنمنت قطر ما به پاسخ بسياری از سئوالات و ابهامات خود در مورد بازيکنان تيم ملی نزديک شديم، بطوريکه می توانم بگويم تا حدود زيادی به تيم ملی اصلی برای حضور در جام ملت‌های قطر نزديک شده‌ام و در فاصله ۹ ماهی که تا آغاز مسابقات جام ملت‌های آسيا زمان باقی مانده است، تلاش می کنيم تا تيمی جوان، منسجم و يکپارچه را برای اين مسابقات آماده کنيم، تيمی که من به موفقيت آن بسيار اميدوارم.

وی در خصوص مشکلات خط دفاعی تيم ملی و استحکام بخشيدن به اين خط، اظهار داشت: اين يک ضعف ساختاری و ريشه‌ای در فوتبال ايران است که بايد روی آن بيشتر کار کنيم. در تورنمنت قطر گل‌هايی که مقابل مالی و قطر دريافت کرديم تماما روی اشتباهات فردی و از دست رفتن تمرکز مدافعان رقم خورد. ما بايد بيشتر روی هماهنگی و درک متقابل مدافعان مرکزی کار کنيم ضمن اينکه بايد شرايطی را فراهم کنيم تا زمانی که تيم ما از کناره‌ها تحت فشار قرار می گيرد بتوانيم سازمان دفاعی تيم ملی را با جاگيری و پوشش مناسب حفظ کنيم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود ضمن رد هرگونه اختلاف بر سر بازو بند کاپيتانی در بين بازيکنان تيم ملی اظهار داشت: هرگز چنين مشکلی در تيم ملی وجود نداشته و متاسفانه اخباری که در اين زمينه منعکس شد واقعيت ندارد . طبيعی است در تورنمنتی که ظرف ۸ روز بايد سه بازی سنگين برگزار کنيم از بازيکنان مختلفی استفاده کنيم و کاپيتان تيم هم تغيير کند. اين به معنی وجود اختلاف بر سر کاپيتانی تيم ملی نيست.

قطبی ادامه داد: در تيم ملی طبق يک رسم قديمی بازيکنی که بيشترين بازی را برای تيم ملی انجام داده باشد، کاپيتان تيم می شود که در حال حاضر به ترتيب نکونام، کعبی، نصرتی و رحمتی چهار کاپيتان اول تيم ملی هستند.

سرمربی تيم ملی در خصوص انتخاب دستيار جديد در تيم ملی اظهار داشت: در صورتيکه احساس کنم وجود يک دستيار جديد می تواند به پيشرفت تيم ملی کمک کند، در اين زمينه اقدام خواهم کرد ولی تاکنون چنين نيازی را در تيم ملی احساس نکرده‌ام. البته در انتخاب دستيار بايد به فاکتورهای زيادی توجه شود تا فردی را برای همکاری دعوت کنم که قابليت های فنی و کيفی و شخصيتی لازم را داشته باشد .

قطبی در خصوص ايرانی يا خارجی بودن دستيار خود در تيم ملی تاکيد کرد: در انتخاب همکار جديد به پاسپورت او نگاه نمی کنم بلکه اين ويژگی‌های فنی اوست که در درجه اول اهميت قرار دارد و خوشبختانه فدراسيون فوتبال نيز در اين زمينه حمايت‌های لازم را انجام داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016