چهارشنبه 19 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته بيست و نهم ليگ برتر: ملوان - پرسپوليس؛ طلسم می‌شکند يا رکورد دايی، روز سخت سايپا، مهر

هفته بيست و نهم ليگ برتر با ديدار حساس تيم های فوتبال پرسپوليس - ملوان بندرانزلی از روز جمعه آغاز می شود، مسابقه‌ای که سرخپوشان برای ماندن در کورس قهرمانی بايد در آن پيروز شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، پرسپوليس آخرين بار در ديدار برگشت فصل هفتم ليگ برتر مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی با نتيجه ۲ برصفر به پيروزی رسيد و پس از آن در سه ديدار پی در پی مقابل اين تيم متحمل يک شکست شده و دوبار نيز به نتيجه تساوی رضايت داده است. البته اين نتايج در زمانی رقم خورده که هدايت تيم ملوان را محمد احمدزاده برعهده داشت و اين تيم روز جمعه با فرهاد پورغلامی مقابل دايی و شاگردانش مقابل سرخپوشان صف آرايی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ديدار روز جمعه برای هر دو تيم از اهميت ويژه‌ای برخوردار است. پرسپوليس که می خواهد پيروزی‌های خود را تداوم بخشد و همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند با هدف شکست ملوان به انزلی خواهد رفت. از سوی ديگر تيم پورغلامی پس از سه شکست پی در پی در مسابقات ليگ برتر و جام حذفی به پيروزی در اين ديدار خانگی نياز مبرم دارد و با اتکا به حمايت تماشاگران به دنبال برتری مقابل سرخپوشان خواهد بود.

پرسپوليس با علی دايی هفت بازی بدون شکست را پشت سرگذاشته است و نمی خواهد در ديدار برابر ملوان انزلی رکوردش شکسته شود. ملوان هم در صورت شکست در اين ديدار تا حدودی وضعيتش برای نزديک شدن به تيم های قعرنشين به خطر خواهد افتاد.

مقاومت شهيدسپاسی شيراز - استقلال اهواز
تا همين يک ماه قبل قرار بود، محمد احمدزاده سرمربی استقلال اهواز شود اما به ناگاه سر از تيم مقاومت سپاسی درآورد. او که شروعی نسبتا خوب با اين تيم شيرازی داشت و توانست در خانه مس کرمان به يک تساوی ارزشمند دست يابد، روز جمعه در ورزشگاه حافظيه با زردپوشان شيرازی ميزبان استقلال اهواز، همان تيمی که قرار بود منجی‌اش شود، خواهد بود. استقلال اهواز که خطر سقوط به ليگ دسته اول را بشدت احساس می کند، روز جمعه به پيروزی در اين ديدار خارج از خانه می انديشد، آنهم در شرايطی که ميزبان شيرازی نيز نياز مبرم به پيروزی در اين مسابقه دارد.

پيکان قزوين - صبای قم
صبای قم پس از شکست مقابل راه آهن شهرری روز جمعه در قزوين ميهمان پيکان است. برای تيم‌های هفتم و هشتم جدول که اختلاف امتيازشان فقط ۲ امتياز است، اين مسابقه اهميت زيادی دارد، به ويژه برای تيم صبا که با ۳۶ امتياز در تعقيب پيکان ۳۸ امتيازی است و می تواند با پيروزی در اين بازی حداقل يک پله در جدول صعود کند.

سايپا کرج - ابومسلم خراسان
سايپا يکی از تيم‌های ليگ برتری است که خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس می کند. اين تيم در فاصله چهار امتيازی استقلال اهواز، تيم هفدهم جدول رده بندی ليگ برتر است و اگر همچنان روی نوار ناکامی گام بردارد، چه بسا بزودی به انتهای جدول سقوط کند. اين تيم برای حفظ حاشيه امنيت و ماندن در مکان امن جدول بايد پيروز شود، به ويژه در بازی با تيم‌های قعرنشين. شاگردان مايلی کهن روز جمعه، ابومسلم تيم هجدهم جدول را ملاقات خواهند کرد. تيم مظلومی که با برتری هفته گذشته برابر ملوان اميدوار به بقا در ليگ برتر شده است، حريف سختی برای نارنجی پوشان خواهد بود.

- برنامه ديدارهای هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:
جمعه - ۲۱/۱۲/۸۸
* ملوان بندرانزلی - پرسپوليس، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی
* مقاومت شهيدسپاسی شيراز - استقلال اهواز، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه حافظيه شيراز
* پيکان قزوين - صبای قم، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه شهيدرجايی قزوين
* سايپا کرج - ابومسلم خراسان، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه انقلاب کرج
شنبه - ۲۲/۱۲/۸۸
* تراکتورسازی تبريز - استيل آذين تهران، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
يکشنبه - ۲۳/۱۲/۸۸
* سپاهان اصفهان - شاهين بوشهر، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر
* راه آهن شهرری - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران
* فولاد خوزستان - مس کرمان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز
دوشنبه - ۲۴/۱۲/۸۸
* استقلال تهران - پاس همدان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016