جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشتي آزاد ايران براي بيستمين بار قهرمان آسيا شد، ايسنا

تيم ملي کشتي آزاد ايران براي بيستمين بار قهرمان آسيا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از هند، بيست و سومين دوره رقابت هاي کشتي آزاد قهرماني آسيا با حضور 91 کشتي گير از 17 کشور در سالن اينديرا گاندي شهر دهلي نو به پايان رسيد که تيم ملي کشتي آزاد ايران با سه مدال طلا، يک نقره و يک برنز با 53 امتياز براي بيستمين بار قهرمان آسيا شد و تيم هاي قزاقستان(48 امتياز) و کره جنوبي(43 امتياز) دوم و سوم شدند. ژاپن و هند نيز در رده هاي بعدي اين پيکارها قرار گرفتند.

مسعود اسماعيل پور در 60 کيلو، احسان لشگري در 84 و رضا يزداني در 96 کيلو سه طلايي ايران در اين مسابقات بودند، سعيد رياحي مدال نقره وزن 74 کيلوگرم را بر گردن آويخت و محمدرضا آذرشکيب نيز در 120 کيلو به مدال برنز رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حسن رحيمي و مصطفي حسين خاني کشتي گيراني بودند که از دور رقابت ها کنار رفتند. رحيمي هفتم شد و حسين خاني در رده نهم قرار گرفت.

اما در مسابقات فينال و رده بندي روز پاياني، در وزن 84 کيلوگرم احسان لشگري و سمن سمنوف از قزاقستان ديدار پاياني را برگزار کردند که لشگري تايم اول را در خم گيري 3 بر صفر واگذار کرد. در تايم دوم لشگري از همان ابتدا هجومي ظاهر شد و بارها براي زيرگيري اقدام کرد اما حريف قزاق در لاک دفاعي فرو رفته بود که در نهايت ملي پوش ايران در 20 ثانيه پاياني حريف را به بيرون تشک برد تا وقت دوم از اين فينال نفس گير را برنده شود.وقت سوم مسابقه در حالي آغاز شد که لشگري به دليل جراحت روي سرش بارها دچار خونريزي شده بود. در اين وقت هر دو کشتي گير محتاطانه کار کردند تا کار به خم گيري بکشد. در خم گيري گوي به سود کشتي گير قزاق آمد اما لشگري به خوبي توانست پايش را از جنگ حريف خارج کند و به پشت کشتي گير قزاقستان رود تا اين تايم را يک بر صفر به سود خود پايان دهد و براي دومين سال متوالي قهرمان آسيا شود.

مدال هاي برنز 84 کيلو هم به شينيا ماتسوموتو از ژاپن و ژانگ فنگ از چين رسيد.

همچنين در ديدار رده بندي وزن 120 کيلوگرم، محمدرضا آذرشکيب در مصاف با راجيو تومار از هند در دو تايم با نتايج يک بر صفر و يک بر يک به برتري رسيد و صاحب مدال برنز شد. ديگر برنز اين وزن به لازرف از قرقيزستان رسيد. در اين وزن مريد موتاليموف از قزاقستان قهرمان شد و چولومبات از مغولستان بر سکوي دوم ايستاد.

در ساير رقابت‌هاي چهار وزن دوم، در وزن 55 کيلوگرم شينيچي يوموتو از ژاپن با غلبه بر نصيب قربان اف از ازبکستان به مدال طلا رسيد. يانگ کيونگ ايل از کره جنوبي و لي وو جو از کره جنوبي در اين وزن به مدال برنز دست يافتند.

در 66 کيلوگرم نيز، سوشيل کومار از هند با غلبه بر کيم دائه سانگ از کره جنوبي قهرمان شد و اختيار نوروزاف از ازبکستان به همراه اونوربات پوربجاو از مغولستان سوم شدند.

گفتني است مسابقات کشتي فرنگي قهرماني آسيا از شنبه آغاز مي شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016