دوشنبه 27 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شام‌ آخر با دوئل دايي و قلعه‌نويي، فارس

هفته سي‌وچهارم و پاياني ليگ برتر فوتبال فردا با برگزاري 6 ديدار آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، ليگ برتر به ايستگاه آخر خود رسيد و فردا (سه شنبه) و چهارشنبه با برگزاري مسابقات هفته سي‌وچهارم، نهمين دوره اين رقابت‌ها به پايان خواهد رسيد.

اگر چه تكليف قهرمان و دو تيم سقوط‌ كننده مشخص شده اما جنگ بر سر نايب قهرماني و همين طور ماندن در ليگ برتر همچنان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استقلال اهواز و ابومسلم پيش از اين به دسته اول سقوط كرده بودند و اين هفته از بين سه تيم راه‌آهن، پاس و مقاومت سپاسي شيراز يك تيم با ليگ برتر وداع خواهد كرد.

به گزارش فارس برنامه ديدارهاي روز اول هفته آخر به شرح زير است:

* راه‌آهن- مقاومت سپاسي شيراز

بدون شك يكي از حساس‌ترين ديدارهاي هفته آخر در ورزشگاه اكباتان تهران برگزار مي‌شود. جايي كه راه‌آهن و مقاومت سپاسي رو در روي يكديگر قرار مي‌گيرند و براي بقا در ليگ برتر تنها 90 دقيقه فرصت دارند. مقاومت سپاسي كه با حضور احمدزاده هم نتوانست روند نزولي خود را متوقف كند در اين مسابقه محكوم به پيروزي است اما راه‌آهن با يك مساوي هم در ليگ برتر مي‌ماند. روي كاغذ مقاومت نزديك‌ترين تيم به سقوط است اما ممكن است اتفاقات ديگري در زمين مسابقه رخ دهد.

* پاس همدان- تراكتورسازي تبريز

پاس كه پس از حضور علي اصغر مديرروستا در مقطعي نتايج قابل قبولي كسب مي‌كرد، در هفته‌هاي پاياني دچار افت شد و هم اكنون با خطر سقوط مواجه است. اين تيم در صورت مساوي هم مي‌تواند در ليگ باقي بماند. در آن سوي ميدان تراكتورسازي براي اينكه ليگ نهم را به خوبي به پايان برساند، در صدد كسب 3 امتياز است.

* صباي قم- سايپا

صبا پس از حضور كربكندي متحول شد و به رتبه‌هاي بالاي جدول صعود كرد. اگرچه اين ديدار به واسطه اينكه دو تيم دغدغه قهرماني و سقوط ندارند حساس نيست اما اگر صبا و سايپا بتوانند با 3 امتياز زمين را ترك كنند در پايان ليگ در مكان مناسبي قرار خواهند گرفت.

* شاهين بوشهر- فولاد خوزستان

هر دو تيم نگران سقوط به دسته اول بودند اما هم ياوري و هم جلالي توانستند تيم‌شان را در ليگ برتر حفظ كنند. شاهين ميزبان اين مسابقه است و از حمايت هواداران پرشور خود سود مي‌برد. با اين حال مجيد جلالي كه به تازگي قراردادش را با فولاد تمديد كرده در انديشه برتري است.

* استقلال اهواز-استيل‌آذين

تيم سقوط كرده استقلال اهواز حتي اگر اين بازي را هم ببرد از رتبه هجدهم تكان نخواهد خورد و با ايستادن در قعر جدول راهي ليگ دسته اول مي‌شود. آنها ميزبان تيمي هستند كه كسب سهميه آسيايي را از جمله برنامه‌هاي خود عنوان مي‌كرد اما حضور افشين پيرواني نيز سبب نشد استيل‌آذين به رتبه سوم دست پيدا كند. آنها در بهترين حالت و در صورتي كه پرسپوليس مقابل سپاهان نتيجه نگيرد، ‌در رتبه چهارم قرار مي‌گيرند و در صورت شكست حتي ممكن است رده پنجمي را نيز از دست دهند.

* پرسپوليس- سپاهان

اين ديدار يادآور بازي آخر ليگ هفتم است با اين تفاوت كه در آن ديدار پرسپوليس و سپاهان بر سر قهرماني مي‌جنگيدند اما فردا اين شرايط وجود ندارد. سپاهان قهرماني خود را مسجل كرده و پرسپوليس هم مي‌داند حتي در صورت برد از جايگاه چهارم فراتر نخواهد رفت.

اتفاق ويژه اين مسابقه رويارويي علي دايي و امير قلعه‌نويي است. اين دو اگر در موارد مختلف با يكديگر اختلاف داشته باشند در يك مورد تشابه دارند و آن هم اختلاف با محمد مايلي‌كهن است. اين موضوع زماني اهميت بيشتري پيدا مي‌كند كه بدانيم هم قلعه‌نويي و هم دايي در اين فصل با مايلي‌كهن آشتي كردند و به همين دليل خيلي‌ها منتظرند تا اين بار شاهد آشتي سرمربيان پرسپوليس و سپاهان باشند.

نكته ديگر اينكه جشن قهرماني سپاهان مقابل چشمان هواداران پرسپوليس برگزار خواهد شد. اگر دو سال پيش سپاهان در دقيقه 96 قهرماني را از دست داد و پرسپوليس در حضور 100 هزار تماشاگر جشن قهرماني گرفت اين بار عكس اين موضوع وجود دارد و سپاهان در مقابل هواداران ميزبان جشن قهرماني خواهد گرفت.

به گزارش فارس 3 مسابقه ديگر اين هفته بين مس كرمان- ابومسلم، ذوب‌آهن- ملوان و پيكان- استقلال تهران چهارشنبه برگزار مي‌شود تا پرونده ليگ نهم بسته شود.

*برنامه هفته سي‌وچهارم:

سه شنبه 28 ارديبهشت
راه آهن – مقاومت سپاسي شيراز ساعت 17:15 اكباتان-تهران
محسن تركي – عليرضا يزداني – محمدرضا ابوالفضلي – پيروز سيف اله

پاس – تراكتورسازي تبريز ساعت 17:15 قدس-همدان
سعيد مظفري زاده – مسعود فرح نيا – مجيد صيدگر ويشگاهي – پيمان فرخي مهر

پرسپوليس – سپاهان ساعت 19:30 آزادي-تهران
عليرضا فغاني – جواد تقي پور – سعيد زارع – بيژن حيدري

شاهين بوشهر – فولاد خوزستان ساعت 19:30 شهيد بهشتي-بوشهر
سعيد بخشي زاده – بابك عباسقلي زاده – سخاوت سليمانژاد – مهدي پاكزاد

صباي قم – سايپا ساعت 17:15 يادگار امام-قم
رسول رهبر فام – بهروز برون – سجاد طوسي – محمد دوستي

استقلال اهواز – استيل آذين ساعت 19:30 تختي-اهواز
محمد ملكي – مصطفي فراهاني – مهدي عاليقدر – روح اله ارشادي

چهارشنبه 29 ارديبهشت

مس كرمان – ابومسلم مشهد ساعت 18 شهيد باهنر-كرمان
جمشيد محمدي – حسن يوسفي – عليرضا كناري – اميد سعيدفر

ذوب آهن – ملوان بندرانزلي ساعت 18 فولاد شهر اصفهان
مسعود مرادي – عليرضا كهوري – علي موغلي – عليرضا اكمري

پيكان – استقلال تهران ساعت 18 شهيد رجايي-قزوين
محسن قهرماني – حسن كامراني فر – بهرام نقوي – منصور نوري

* جدول رده‌بندي
1- سپاهان 66 امتياز

2- استقلال 58 امتياز

3- ذوب‌آهن 58 امتياز

4- پرسپوليس 52 امتياز

5- استيل‌آذين 51 امتياز

6- صبا 47 امتياز

7- تراكتورسازي 46 امتياز

8- سايپا 45 امتياز

9- ملوان 41 امتياز

10- پيكان 40 امتياز

11- شاهين بوشهر 39 امتياز

12- مس كرمان 39 امتياز

13- فولاد 39 امتياز

14- راه‌آهن 37 امتياز

15- پاس 37 امتياز

16- مقاومت سپاسي 36 امتياز

17- ابومسلم 32 امتياز

18- استقلال اهواز 29 امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016