پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ برتر نهم از نگاه آمار: بهترين‌ها برای سپاهان و بدترين‌ها برای استقلال اهواز، ايسنا

سرانجام نهمين دوره رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران چهارشنبه به پايان رسيد و تيم های اول تا هجدهم مشخص شدند.

به گزارش ايسنا، سپاهان قهرمان اين دوره از رقابتها شد و تيم ذوب آهن به مقام دوم دست يافت. در حالی که بالای جدول کاملا اصفهانی است، دو تيم سرخ و آبی پايتخت يعنی استقلال و پرسپوليس در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

دو تيم اول جدول از اصفهان، سه تيم دوم جدول از تهران و تيم ششم جدول از استان قم است. در رده هفتم جدول تيم تراکتورسازی تبريز با هواداران پورشورش قرار گرفته که با توجه به اينکه تازه به ليگ برتر صعود کرده بود در رده خوبی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم‌های هشتم و نهم جدول تيم های نارنجی پوش ليگ برتر بودند. سايپا و مس در حالی که در ميانه های فصل سقوط بدی داشتند اما توانستند خودشان را بالا بکشند و از خطر سقوط نجات يابند.

در اين ميان مس با حضور در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا در کوران بيشتری قرار گرفته بود و شايد حضور در اين رقابتها که با صعود از مرحله مقدماتی همراه بود باعث ماندن اين تيم در ليگ برتر شد.

در رده دهم جدول تيم اهوازی فولاد قرار گرفته که در مقاطعی که مجيد جلالی با اين تيم به مشکل خورده بود خطر سقوط حتی اين تيم را تهديد کرده بود اما فولادی ها در چند بازی درخشان ظاهر شدند تا به ليگ يک سقوط نکنند و برعکس تيم همشهری شان استقلال اهواز در ليگ برتر ماندنی شد.

در اين ميان تيم يازدهم و دوازدهم از لحاظ رنگ و شکل لباس شبيه هم هستند اما با اين تفاوت که پيکان امتيازات لازم را جمع کرده بود و دغدغه ای برای سقوط نداشت اما ملوان يکی از کانديداهای سقوط بود اما در نهايت اين تيم در رده دوازدهم قرار گرفت و پيکان در رده يازدهم. اما از رده های سيزدهم تا هيجدهم جدول رقابت‌های به مراتب حساس تری از بالای جدول را شاهد بوديم. شاهين بوشهر، پاس همدان، راه آهن شهر ری، مقاومت سپاسی، ابومسلم مشهد و استقلال اهواز برای سقوط نکردن به ليگ يک جنگيدند و جنگيدند.

شاهين به لطف هواداران پورشورش در بوشهر باقی ماند و پاس همدان با گل دقيقه‌های پايانی بازی مقابل تراکتورسازی در ليگ برتر ماندنی شد. راه آهن هم با تساوی دراماتيک روز آخر مقابل مقاومت سپاسی در ليگ برتر باقی ماند تا تيم‌های مقاومت سپاسی، ابومسلم مشهد و استقلال اهواز به ليگ يک سقوط کنند.

به گزارش ايسنا، در اين ميان سپاهان با نوزده برد بيشترين برد را از آن خود کرد و همراه با ذوب آهن کمترين باخت را داشت، در حالی که ذوب آهن و سپاهان در کمترين باخت با عدد پنج با هم شريک بودند اما در گلی که سپاهان در بازی آخر مقابل پرسپوليس دريافت کرد باعث شد تا بهترين خط دفاعی از آن ذوب آهن با ۲۹ گل خورده شود و سپاهان با سی گل در رده دوم قرار گيرد، البته در خط حمله سپاهان با ۶۷ گل زده بهترين خط حمله را در اختيار دارد و تيم های فولاد و مس با ۳۱ گل زده کمترين گل زده را داشتند.

استقلال اهواز با ۱۸ باخت بيشترين باخت را داراست، همچنين بدترين خط دفاعی باز هم از آن تيم استقلال اهواز بود که با ۶۰ گل خورده آمار شگفت انگيزی را بر جای گذاشت.


بيشترين تساوی از آن تيم فولاد خوزستان با ۱۵ تساوی و کمترين تساوی از آن تيم‌های صبای قم، مس و استقلال اهواز با ۹ تساوی است.

کمترين برد هم از آن دو تيم استقلال اهواز و ابومسلم با ۷ برد بود که به ليگ يک سقوط کردند.از لحاط تفاضل گل هم سپاهان با ۳۷+ بهترين تفاضل گل را داشت و استقلال اهواز با ۲۲- بدترين تفاضل گل را در اختيار داشت و در کل بهترين آمارها از آن سپاهان، تيم قهرمان و صدر جدولی است و بدترين آمارها از آن استقلال اهواز ته جدولی است. ضمن اين که اختلاف امتيازهای تيم اول و دوم جدول پس از مدتها در تاريخ ليگ برتر به شش امتياز رسيد، اين در حالی بود که در چند سال گذشته، روز آخر رقابت‌های ليگ برتر از حساسيت بالايی برخوردار بود و قهرمان معمولا در همين روز تعيين می شد اما امسال سپاهان از دو هفته پيش از پايان رقابهای ليگ برتر قهرمانی اش مشخص شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016