یکشنبه 6 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه اندازی مدارس ورزش در ۳۱ استان کشور، فوتبال در صدر ورزش ها، مهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی مدرسه ورزش در تمام استانهای کشور از آغاز سال تحصيلی آينده خبر داد و گفت: اين مدارس در مقطع راهنمايی ايجاد می شوند.

ابراهيم سحرخيز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئيات فعاليت مدارس ورزش گفت: اين مدارس در مدرسه های راهنمايی راه اندازی می شود و دانش آموزان علاوه بر آموزش درسهای عادی و معمول خود چهار جلسه در هفته به شکل فوق برنامه در ساعات خارج از آموزش رسمی، درس ويژه فوتبال را با حضور مربيان متخصص استانی آموزش می بينند.

يازدهم شهريورماه سال گذشته، شورايعالی آموزش و پرورش مصوبه ای را با عنوان ايجاد نخستين مدارس تخصصی ورزش داشت. بر اساس اين مصوبه وظيفه اين مدارس پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان منتخب مدارس کل کشور است البته طبق آن مصوبه بايد مدارس ورزش از دوره ابتدايی ايجاد شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آغاز به کار از اول راهنمايی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پيش بينی ما اين است که در هر استان يک مدرسه ورزش داشته باشيم و امکاناتی همچون زمين چمن و سالن ورزشی را در اختيار آنها قرار دهيم.

سحرخيز در پاسخ به اين سئوال که "آيا برنامه ريزی خاصی برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس ويژه ورزش داريد؟" گفت: بخشنامه ای را ابلاغ کرده ايم که اين مدارس از پايه اول راهنمايی آغاز به کار کنند اما قطعا بايد بررسيهايی هم در اين زمينه انجام شود تا افراد علاقه مند در اين مدارس ثبت نام شوند.

الويت با ورزش فوتبال است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره مبنای انتخاب رشته ورزشی اين مدارس اظهار کرد: مدارس ورزش می توانند براساس امکانات استان و علايق دانش آموزان در هر رشته ای فعاليت کنند اما الويت با ورزش فوتبال است چون علاقه مندان جدی دارد و پرطرفدار نيز هست.

سحرخيز با بيان اينکه مدارس ورزش از آغاز سال تحصيلی آينده در هر استان ايجاد می شود گفت: ورزشهای بومی و محلی در اين مدارس آموزش داده نمی شوند چون متاسفانه اين ورزشها در ورزش تخصصی و قهرمانی جايگاه ويژه ای ندارند.

پيش از اين دبير شورای عالی آموزش و پرورش گفته بود: طبق قانون ايجاد مدارس ورزش بايد متناسب با توانمنديها و استعدادهای برتر ورزشی شهر و استان، رشته ها بومی نيز انتخاب شوند.

تامين هزينه ها از محل مشارکتهای مردمی و اعتبارات استانی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ميزان هزينه های ايجاد مدارس ورزش را ناچيز دانست و گفت: توصيه کرده ايم که اين مدارس به شکل هئيت امنايی و از محل مشارکتهای مردمی ايجاد شوند ضمن اينکه از محل سرانه های استانی نيز می توانند استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016