چهارشنبه 30 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تیم ملی تکواندو ایران با شکست اسپانیا قهرمان جام جهانی شد، مهر

تیم ملی تکواندو کشورمان با پیروزی مقابل اسپانیا عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره جام جهانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی تکواندو عصر امروز سه شنبه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در شهر ارومچی چین خاتمه یافت. ماتادورهای اسپانیایی که در مرحله نیمه نهایی با شکست 3 بر2 کره جنوبی شگفتی آفریده بودند در مصاف با دلارومردان تکواندو ایران حرفی برای گفتن نداشتند و 3 بر یک شکست را پذیرا شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی ایران که یوسف کرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، فرزاد عبدالهی را به جای او در کنار میثم باقری، محمد باقری معتمد و حسین تاجیک به میدان مبارزه با اسپانیا فرستاد.

فرزاد عبدالهی اولین عضو تیم ملی ایران بود که در این دیدار به مصاف حریف اسپانیایی خود رفت و با پیروزی 7 بر6 میدان مبارزه را ترک کرد. محمدباقری معمتد هم در بازی دوم به دیدار نماینده اسپانیا رفت و وی را با نتیجه 4 بر یک از پیش رو برداشت.

میثم باقری در وزن اول سومین نماینده تکواندو ایران بود که به دیدار " گونزالس بونیلا " قهرمان سال 2009 جهان رفت و با 10بر2 نتیجه را واگذار کرد تا حساب کار 2 بر یک به سود تیم ایران شود

حسین تاجیک آخرین تکواندوکار کشورمان بود که در وزن برای کسب پیروزی و تثبیت قهرمانی ایران به مصاف " نیکولاس گارسیا" نایب قهرمان سال 2009 جهان از اسپانیا رفت. در این دیدار تاجیک در راند سوم 8 بر3 از حریف خود پیش بود که در یک فعل و انفعال سه امتیاز برای نماینده اسپانیا روی تابلو امتیازات ثبت شد که مربیان تیم ایران به این سه امتیاز اعتراض کردند.

بازبینی فیلم بازی باعث تغییر نتیجه نشد ولی در نهایت این تاجیک بود که نتیجه نهایی 8 بر 3 به سود تیم ملی کشورمان رقم زد تا تیم ملی ایران بعد از رقابتهای 2000 لیون فرانسه که عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کرد، یک بار دیگر سکوی قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

پانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی تکواندو با حضور 19 تیم در بخش مردان و 20 تیم در بخش بانوان از روز شنبه در شهر ارومچی، چین آغاز شده بود که در بخش بانوان کره جنوبی با برتری 3 بر2 مقابل چین قهرمانی را کسب کرد.

تیم ملی تکواندو که از ابتدای سال در مسابقات غرب آسیا و قهرمانی آسیا دو عنوان قهرمانی را کسب کرده بود با کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی بن نوعی هرتیک کرد و سومین قهرمانی را در سال 1389 به خود اختصاص داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016