شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايلي‌كهن: احمدي‌نژاد را دوست دارم اما انتقاد هم مي‌كنم، فارس

سرمربي تيم فوتبال سايپا گفت:. من احمدي‌نژاد را از صميم قلب دوست دارم و هر روز اعتقادم به او بيشتر مي‌شود اما اين نيست كه انتقاد نكنم.

به گزارش خبرگزاري فارس محمد مايلي‌كهن پس از شكست 2 بر يك مقابل پرسپوليس در جمع خبرنگاران عنوان كرد: ابتدا جا دارد روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران زحمت‌كش كه اخبار درست را مخصوصاً در عرصه ورزش براي مردم بازگو مي‌كنند تبريك بگويم و براي آنها آرزوي موفقيت داشته باشم.

وي درباره ديدار با پرسپوليس گفت: متأسفانه در هر دو نيمه بدشانسي گريبانگير ما شد و گل‌هايي خورديم كه غافلگيركننده بود. در 15 دقيقه اول بازي يك گل اتفاقي دريافت كرديم كه روي اشتباه خودمان بود. در ابتداي نيمه دوم نيز توپ بادآورده‌اي را حريف ما تبديل به گل كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مايلي‌كهن ادامه داد: اين اتفاق وقتي افتاد كه ما سوار بازي بوديم. ايرادي نمي‌گيريم كه چرا تيم مقابل ما اين‌طور بازي مي‌كرد اما معتقدم كه اين مسابقه بايد با تساوي به پايان مي‌رسيد البته ما در نيمه دوم بازي را بيشتر كنترل كرديم.

سرمربي سايپا خاطرنشان كرد: حريف در ضد حملات برنامه داشت و از دو موقعيت خوب خود به نحو مطلوبي استفاده كرد. بالاخره پرسپوليس تيم پرآوازه‌اي است كه به نظر من سه برابر ما براي فصل جاري هزينه كرده و تيم خود را بسته است.

مايلي‌كهن در خصوص روند ناموفق خود در شروع ليگ برتر تصريح كرد: تازه سه هفته است كه ليگ شروع شده كه من دو باخت آورده‌ام. اين دو باخت نيز خارج از خانه بوده است، يكي از آنها در گرماي 50 درجه آبادان به نام من رقم خورد و يكي ديگري مقابل تيم پرهزينه و پرآوازه پرسپوليس بود. ما از 22 خرداد كار خود را شروع كرده‌ايم و استارت زده‌ايم و من مطمئن هستم مي‌توانيم در هفته‌هاي آينده نتايج بهتري بگيريم.

وي افزود: شما بهتر است به دنبال اين باشيد كه تيم‌ها چقدر براي فصل جاري خرج و هزينه كردند تا تيم خود را ببندند و چه تيمي سقف قراردادها را رعايت كرده است. به نظر من همه، مبلغي را كه فدراسيون اعلام كرد كف قرارداد خود قرار داده بودند و بيشتر از اينها هزينه كردند. سايپا هم يك سوم پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات هزينه كرد تا تيم خود را ببندد.

مايلي‌كهن تأكيد كرد: متأسفانه هميشه مديران دو تيم استقلال و پرسپوليس مي‌نالند كه ما پول نداريم اما از جيب دولت و مردم به راحتي هزينه مي‌كنند و بعد اعلام مي‌كنند كه سايپا، پيكان، فولاد و يا سپاهان هزينه‌هاي سرسام‌آور دارند ولي آقايان بدانند اين تيم‌ها محصولات زحمت خود را مي‌فروشند و هزينه ورزش مي‌كنند؛ نه اينكه از جيب دولت خرج تيم خود را بدهند.

مايلي‌كهن در جواب اين سؤال كه چرا شما تيم بحرين را در كنار زمين در دقايق پاياني بازي تشويق مي‌كرديد گفت: نمي‌دانم چرا برخي اوقات ما به تيم بحرين و عرب‌ها ايراد مي‌گيريم. آيا 64 بازي جام جهاني را ديديد؟ در چند تاي آنها فيرپلي‌ رعايت شد، به نظر من فقط يك بازي آن هم ديدار هنلد و اسپانيا.

وي اظهار داشت: متأسفانه ياد گرفته‌ايم وقتي قواي جسماني بازيكنان ما كاهش مي‌يابد توپ را بيرون بزنيم و بعد بگوييم فيرپلي انجام داد‌ه‌ايم. آيا اين درست است. ما بايد ياد بگيريم تا پايان بازي كه سوت داور زده مي‌شود بازي جوانمردانه را سرلوحه كار خودمان قرار بدهيم و نه دنبال اين باشيم كه با گذراندن وقت بازي را ببريم. البته من اين حرف‌ها را نمي‌زنم كه باخت خودم را توجيه كنم چون تخم دوزرده نكرده‌ام، اين مشكلات را مي‌گويم كه انشاءالله زودتر حل شود.

سرمربي سايپا در ادامه در خصوص اظهارات سرمربي تيم فوتبال نفت آبادان درباره شريفي‌نسب گفت: دوست ندارم در خصوص اتفاقات قبلي حرف بزنم اما سرمربي محترم صنعت نفت آبادان نمي‌دانست كه من چه گفتم. 5 روز مانده بود به پايان نقل و انتقالات كه شريفي‌نسب اعلام كرد به دليل مريضي و چند مشكل ديگر مي‌خواهد به مرخصي برود و سپس شنيديم كه از سايپا جدا شده است. با او شرط كرديم چون اين بازيكن را ما آماده كرده‌ايم مقابل ما قرار نگيرد كه به اطلاع او رسانديم اما هرچه اتفاق افتاده تمام شده است چون ما معتقديم نتيجه‌ فوتبال در زمين مشخص مي‌شود و يك تيم نتيجه مي‌گيرد و به فرد ربطي ندارد.

مايلي‌كهن در جواب سؤال خبرنگاراني كه از او بابت اظهارات انتقادي‌اش پرسيدند يادآور شد: پرسپوليس تيم ريشه‌داري است. آدم‌هايي در اين تيم زحمت كشيده‌اند كه به غير از پرسپوليس هيچي برايشان معنايي نداشت. دور زمين استاديوم آزادي توپ جمع‌كن نبود. من هافبك وسط پرسپوليس بودم توپ را به داخل صندلي‌ها شوت مي‌كردم، خودم مي‌رفتم و آن را مي‌آوردم. پرسپوليس تا دقيقه 20 بازي 5 يا 2 گل از حريفان جلو بود. اين خاطراتي است كه از اين تيم در دل من مانده است و اگر حرفي مي‌زنم پرسپوليس را دوست دارم.

وي همچنين در خصوص كريم انصاري‌فرد خاطرنشان كرد: نمي‌دانم بگويم انصاري‌فرد دو هوايي شده بود يا خير. من باز هم از شما سؤال مي‌كنم كجاي دنيا بازيكني كه مال ماست و روي آن برنامه داريم بايد دو دستي به حريف واگذار كنيم. اول كه به ما فشار آوردند به هر طريقي كه شده بازيكن‌مان را بگيرند. ما هم 500 ميليون تومان و چند بند را بابت خروج انصاري‌فرد از ليست‌مان اعلام كرديم.

اين مربي اضافه كرد: با اين حال به اين نتيجه رسيديم كه نمي‌خواهيم مال خودمان را بفروشيم. البته اين را هم بايد بگوييم بالاتر از 500 ميليون تومان يعني 600 و حتي 700 ميليون تومان هم پيشنهاد براي انصاري‌فرد داشتيم اما نخواستيم مال خودمان را بفروشيم كه اين ماجرا تمام شده و نيازي نيست مجدداً درباره‌اش حرفي بزنيم.

به گزارش فارس، مايلي‌كهن در خصوص اولتيماتوم فدراسيون فوتبال به مربياني كه عليه تيم ملي حرف مي‌زنند گفت: من اين حرف‌ها را نشنيده‌ام اما قبل از جام جهاني هرچه داد زديم و حرف زديم گفتيد چرا مايلي‌كهن انتقاد مي‌كند. چشم‌مان را بستيم، ما براي رفتن به جام جهاني 18 بازي تداركاتي انجام داديم. اصلاً اين موضوع سابقه نداشته اما 8 روز مانده به بازي با عربستان وقتي با كويت و كنيا بازي كرديم نتيجه‌اش چه شد. بازي را به عربستان واگذار كرديم. حالا هم با كسي دعوا نداريم فقط مي‌گويم بهتر است آقاياني كه اين ماجرا را پيش آوردند از مردم عذرخواهي كنند.

وي افزود: براي من جالب است و شايد حرفم تكراري باشد، جام جهاني نرفتيم، سر پولش دعواست و حالا هم براي من در فوتبال شرط مي‌گذارند كه كريم را بده، زينال را بده، با جدايي ميلاد غريبي هم موافقت كن. پس رستم بايد با چه كسي بجنگد تا سايپا موفق باشد.

مايلي‌كهن خاطرنشان كرد:‌ متأسفانه شنيده‌ام در تيم ملي ما دروازه‌بان به سرمربي‌ مي‌گويد مغرض است. در كجاي دنيا و يا در كدام كشور اين حرف‌ها را مي‌زنند. اگر شد در خصوص اين مورد هم به موقع خودش بيانيه‌اي مي‌دهيم. شما هميشه مي‌گوييد مايلي‌كهن مي‌بازد و براي اينكه نظرها را جلب‌ كند انتقاد مي‌كند اما من مي‌گويم برعكس است. هر موقع دوستان خبرنگار از من سؤال مي‌كنند من جواب مي‌دهم چون دوست دارم مشكلات را بازگو كنم.

وي در پايان تأكيد كرد: من با سازمان تربيت‌بدني مشكلي ندارم. سياسي هم نيستم. روزي كه قرار بود كانديداي مجلس شوم زير عكس خودم نوشتم يك فرد مستقل هستم و يك بيت شعر نيز در كنار آن به تحرير درآوردم. من دكتر احمدي‌نژاد را از صميم قلب دوست دارم و هر روز اعتقادم به او بيشتر مي‌شود اما اين نيست كه انتقاد نكنم. 31 سال كارمند سازمان تربيت‌بدني بودم يك آدم ورزشي نديدم كه به اين سازمان بيايد و كار كند. كسي هم كه از بيرون از سازمان بيايد قطعاً اول دنبال تغييرات است. آقايان وقتي كه از بيرون از سازمان مي‌آيند حمله مي‌كنند و مي‌گويند همه دزد هستند اما به دنبال اين نيستند كه از جنس خود سازمان استفاده مي‌كنند. اين حرف من است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016