جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمام اتفاقات بازی بزرگ ايران و برزيل، مهر

- اسطوره پس از ۱۷ سال در اوج رفت

بالاخره انتظارها به پايان رسيد و ديدار بزرگ تيم ملی فوتبال ايران و برزيل با جذابيتهای ويژه در خاک امارات برگزار شد. گروه ورزشی خبرگزاری مهر در گزارشی ويژه همه اتفاقات مهم اين ديدار و اظهار نظر مربيان و بازيکنان دو تيم را منتشر کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بالاخره انتظارها به سرآمد و رويا به حقيقت پيوست. شامگاه يکشنبه ۴ مهرماه عباس ترابيان، رئيس کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال خبر از برگزاری ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان با برزيل داد و ۱۱ روز بعد از اين انتشار اين خبر بازی بزرگ در ورزشگاه "بن زايد" ابوظبی برگزار شد.

اين مسابقه که بدون شک بزرگترين ديدار دوستانه فوتبال ايران طی ساليان اخير بوده است با برتری ۳ برصفر تيم ملی برزيل و اخبار و حواشی زيادی همراه بود که گزيده ای از آنها در زير می آيد:

شکست قابل پيش بينی ايران برابر برزيل
تيم ملی فوتبال ايران که خود را برای حضور در رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسيا آماده می کند در ديداری تدارکاتی به مصاف تيم ملی فوتبال برزيل رفت و با وجود نمايش قابل قبولی که ارائه کرد در نهايت برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی شکست خورد.

ديدار تدارکاتی و دوستانه تيم‌های ملی فوتبال ايران و برزيل از ساعت ۲۰:۳۰ دقيقه پنجشنبه به قضاوت "علی فريد" از امارات در ورزشگاه بن زايد شهر ابوظبی آغاز شد که در پايان تيم ملی فوتبال برزيل با نتيجه ۳ بر صفر شاگردان افشين قطبی را شکست داد.

در اين بازی که حدود ۱۵ هزار تماشاگر آن را از نزديک تماشا می کردند، " دنی آلوز" در دقيقه ۱۴ و از روی يک ضربه ايستگاهی زيبا دروازه سيدمهدی رحمتی را باز کرد. در نيمه دوم و در دقيقه ۶۹ " پاتو" گل دوم برزيلی‌ها را وارد دروازه ايران کرد. در دقيقه ۹۱ اين بازی نيز نيلمار گل سوم برزيل را به تور دروازه مهدی رحمتی چسباند که در پايان به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم ملی فوتبال کشورمان در دقيقه ۵ اين ديدار توسط محمد غلامی دروازه برزيل را باز کرد اما داور اماراتی اين گل را به دليل آفسايد مردود اعلام کرد. در نيمه دوم نيز تيم ايران بعد از صدای سوت داور به يک گل مردود رسيد. جواد نکونام نيز يکبار در نيمه دوم در موقعيتی خوب توپ را به تير دروازه برزيل زد.

سيد مهدی رحمتی، احسان حاج صفی، سيد جلال حسينی، محمد نصرتی، خسرو حيدری، مسعود شجاعی (کريم باقری)، جواد نکونام، پژمان نوری(ميلاد ميداودی)، آندرانيک تيموريان، ميلاد زنيدپور (ايمان مبعلی) و محمد غلامی (کريم انصاريفرد) در اين ديدار برای تيم ملی ايران به ميدان رفتند.

خداحافظ ؛ آقا کريم فوتبال ايران/ پايان اسطوره شماره ۶
کريم باقری کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال ايران و کاپيتان فعلی پرسپوليس در دقيقه ۷۴ اين ديدار در ميان تشويق شديد حدود ۱۰ هزار تماشاگر ايرانی وارد زمين شد و بازوبند کاپيتانی تيم ملی ايران را برای آخرين بار بر بازو بست. باقری در طول دقايقی که در زمين حضور داشت بارها مورد تشويق تماشاگران قرار گرفت. او که به تشخيص افشين قطبی در خط حمله قرار گرفته بود در دقايق حضورش در زمين يک بار هم صاحب موقعيت گلزنی نشد.

شماره ۶ به يادمانی تيم ملی فوتبال ايران در ديدار برابر پرافتخارترين تيم فوتبال جهان وداعی به يادماندنی با فوتبال ملی داشت. اسطوره فوتبال ايران، لقبی برازنده برای مردی است که می توانست بيش از يکصد بازی ملی داشته باشد اما در کارنامه او تنها ۸۶ بازی ملی ديده می شود که پنجشنبه شب به عدد ۸۷ رسيد.

کريم باقری نخستين بازی ملی خود برای تيم ملی فوتبال ايران را در تاريخ ۱۶ خرداد ۱۳۷۲ در ديدار مقابل پاکستان در جام اکو انجام داد و موفق شد نخستين گل ملی خود را نيز در آن بازی به ثمر برساند. اسطوره فوتبال ايران با ۸۷ بازی ملی و ۵۰ گل زده با تيم ملی خداحافظی کرد.

باقری در تيم ملی فوتبال ايران زير نظر مربيانی چون علی پروين، استانکو پابلوکوويچ، محمد مايلی کهن، جلال طالبی، ويرا، منصور پورحيدری، ميروسلاو بلاژويچ، تومسيلاو ايويچ و علی دايی بازی کرد.

کريم باقری در پايان ديدار تيم ملی فوتبال ايران برابر برزيل بر روی دوش همبازيانش برای هميشه از تيم ملی خداحافظی کرد. در پايان اين ديدار باقری به سمت تماشاگران رفت تا از آنها به خاطر تشويق های‌شان تشکر کند. در اين بين بازيکنان تيم ملی با اصرار منصوريان کاپيتان پيشين تيم ملی را روی دوش گرفتند و او را دور زمين چرخاندند.

رحمتی بهترين بازيکن ديدار ايران و برزيل شد
دروازه بان تيم ملی فوتبال ايران به عنوان بهترين بازيکن ديدار ايران و برزيل انتخاب شد و جايزه‌اش را به کريم باقری تقديم کرد. در پايان ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و برزيل که با برتری ۳ بر صفر زردپوشان به پايان رسيد سيدمهدی رحمتی به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد.

رحمتی پس از دريافت جايزه بهترين بازيکن ميدان گفت: از همه تماشاگران تشکر می کنم و به واسطه همه زحمت هايی که کريم باقری برای فوتبال ايران متحمل شده است اين جايزه را به وی تقديم می کنم.

سعيدلو: اميدوارم ديدارهايی مثل بازی با برزيل بارها برای فوتبال ايران تکرار شود
رئيس سازمان تربيت بدنی ابراز اميدواری کرد ديدار با تيم‌هايی مانند برزيل برای تعامل با کشورهای مختلف دنيا برگزار شود.

علی سعيدلو که برای تماشای ديدار تيم‌های ايران و برزيل در ورزشگاه زايد ابوظبی حضور داشت در پايان اين ديدار گفت: جا دارد از مسئولانی که زمينه برگزاری اين بازی را فراهم کردند تشکر کنم. هدف اصلی ما در ورزش برقراری تعامل و توسعه و گسترش روابط با کشورهای مختلف است که برگزاری ديدارهايی مانند ديدار با برزيل به ما کمک می کند که به هدفمان دست پيدا کنيم.

رئيس سازمان تربيت بدنی تصريح کرد: از مسئولان تيم ملی برزيل و فوتبال اين کشور تشکر می کنم که زمينه برگزاری اين ديدار را فراهم کردند و اميدوارم در آينده نيز شاهد برگزاری اين بازی‌ها باشيم.

باقری: هر آمدنی، رفتنی دارد
شماره ۶ اسطوره‌ای فوتبال ايران پس از خداحافظی از فوتبال ملی گفت: هر آمدنی، رفتنی دارد و من خوشحالم در بازی با برزيل خداحافظی خوبی از فوتبال ملی داشتم.

کريم باقری پس از ديدار دوستانه ايران - برزيل گفت: خيلی خوشحالم در بازی دوستانه مقابل برزيل شرکت کردم و توانستم خداحافظی خوبی از فوتبال ملی داشته باشم. از حبيب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپوليس و مسئولان فدراسيون فوتبال که چنين فرصتی را برای من فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

کاپيتان تيم ملی ايران در ديدار برابر برزيل خاطرنشان کرد: هر آمدنی، رفتنی دارد و من امروز مقابل تيم فوتبال برزيل از فوتبال ملی خداحافظی کردم.

وی فضای بازی مقابل برزيل را خوب توصيف کرد و افزود: تيم ايران در يک جو خوب برابر برزيل به ميدان رفت و بازی نسبتا قابل قبولی را در اين مسابقه به نمايش گذاشت.

کريم باقری در پايان گفت: از تمام مربيان و افرادی که در اين سال‌ها به من کمک کردند تا به اين جای فوتبال برسم، تشکر می‌کنم.

کفاشيان: قطبی تا جام ملتها می‌ماند
رئيس فدراسيون فوتبال ايران با ابراز رضايت از عملکرد ملی پوشان برابر برزيل گفت: از عملکرد افشين قطبی در تيم ملی بجز ديدار برابر کويت راضی هستيم و او تا جام ملت‌ها می ماند.

علی کفاشيان که در پايان ديدار دوستانه ايران - برزيل با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بيان اين مطلب افزود: افشين قطبی از زمانی که هدايت تيم ملی را برعهده گرفته عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و تنها در ديدار برابر کويت در فينال پيکارهای غرب آسيا عملکرد خوبی نداشت.

وی ادامه داد: در مجموع ما از عملکرد وی در تيم ملی ايران راضی هستيم و قطعا افشين قطبی هدايت تيم ملی را در بازيهای جام ملتهای آسيا برعهده خواهد داشت.

کفاشيان سپس به برگزاری ديدار ايران برابر برزيل اشاره کرد و گفت: بايد از مسئولان فدراسيون فوتبال امارات تشکر کنم که اين بازی را فراهم کردند و باعث شدند ما در ابوظبی به مصاف يکی از پرافتخارترين تيم های جهان برويم.

رئيس فدراسيون فوتبال خاطر نشان کرد: ما به برگزاری بازيهايی مثل ديدار برابر برزيل نياز داريم چرا که باعث می شوند اعتمادبه‌نفس بازيکنان بالا برود و به خودباوری خوبی برسند.

منه‌زس: با ايران در تهران يا برزيل بازی می‌کنيم
سرمربی تيم ملی فوتبال برزيل از آمادگی‌اش برای برگزاری ديدار دوباره با تيم ملی ايران در تهران يا برازيليا خبر داد.

مانو منه‌زس پس از پيروزی تيمش برابر ايران ضمن بيان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: من به آنچه مسائل سياسی بين روسای دو کشور ايران و برزيل عنوان شده است، کاری ندارم و فقط به فوتبال و زيبايی‌های آن فکر می‌کنم. ما حتی آمادگی ديدار با تيم ايران در تهران يا برازيليا را داريم.

وی در مورد عملکرد ايران در اين مسابقه اضافه کرد: ايران بازی را با نتيجه ۳ بر صفر باخت اما عملکردش در اين بازی قابل قبول بود. خصوصا در خط دفاع و ميانی ايرانی‌ها بازی خوبی را به نمايش گذاشتند. البته اين انتظار بزرگی است که آنها بخواهند برزيل را شکست دهند زيرا بين دو تيم اختلاف سطح وجود دارد.

سرمربی تيم فوتبال برزيل خاطرنشان کرد: ما در اين بازی از بازيکنان جديد و جوان استفاده کرديم که از عملکردشان رضايت دارم. اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد و ما هم به خوبی آنها را محک بزنيم چرا که بايد در برزيل پاسخگوی مردم باشيم.

وی در مورد گل صحيح ايران که توسط کمک داور به اشتباه مردود اعلام شد، افزود: هنوز تصاوير اين بازی را نگاه نکرده‌ام اما من به اين اتفاقات چندان اعتقادی ندارم زيرا اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است. البته فکر نمی کنم در مجموع نوع قضاوت داور بازی تاثير چندانی در بازی داشت.

مانو منه‌زس در پايان در مورد اينکه احتمال حضور مجدد رونالدينهو و ستارگان ديگر برزيل به تيم ملی اين کشور وجود دارد، گفت: درهای تيم ملی برزيل باز است اما در اين لحظه تنها بازيکنان جوان را دعوت می‌کنيم تا از کيفيت آنها مطلع شويم و تجارب آنها را برای بازی‌های مهم، خصوصا جام جهانی ۲۰۱۴ که ما ميزبان آن هستيم، بالاتر ببريم.

نکونام: مقابل برزيل استرس داشتيم/ پيش بينی قهرمانی دشوار است
کاپيتان تيم ملی فوتبال کشورمان از عملکرد اين تيم در مصاف با برزيل صرفنظر از نتيجه بدست آمده ابراز رضايت کرد و گفت: استرس و ترس از نام برزيل اجازه نداد، تمام توانايی خود را بروز دهيم.

جواد نکونام پس از شکست ۳ برصفر تيم ملی فوتبال کشورمان مقابل برزيل با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: به هرحال برزيل يکی از قوی‌ترين تيم‌های دنياست و تيم ما صرفنظر از نتيجه، مقابل اين تيم قدرتمند نمايشی قابل قبول داشت.

وی در ادامه افزود: از آنجائيکه تيم ملی فوتبال ايران کمتر مقابل تيم‌های بزرگ دنيا قرار گرفته است، برای بازی مقابل برزيل استرس و هيجان زيادی داشتيم و همين استرس و ترس مانع از آن می شد که به دروازه اين تيم حمله کنيم.

کاپيتان تيم ملی فوتبال کشورمان در مواجهه با اين پرسش که "آيا تيم ملی ايران می تواند عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسيا را از آن خود کند؟"، گفت: پيش بينی قهرمانی دشوار است. تيم ما در مسابقات غرب آسيا به ويژه در ديدار نهايی اين مسابقات نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد که اين نشان می دهد برای موفقيت در جام ملت‌های آسيا بايد بيشتر از گذشته کار کنيم.

نکونام با اشاره به مردود اعلام شدن گل محمد غلامی که در دقيقه پنج وارد دروازه تيم برزيل شد، گفت: نمی دانم چرا داور آن گل را مردود اعلام کرد اما اگر گل غلامی پذيرفته می شد، با اختلافی کمتر از سه گل نتيجه را به تيم برزيل واگذار می کرديم.

وی در خاتمه با ابراز خرسندی از اينکه کريم باقری در ديدار دوستانه با تيم بزرگی چون برزيل از حضور در عرصه فوتبال ملی خداحافظی کرد، گفت: کريم باقری الگوی من است و من پست خود در تيم ملی را از او گرفتم. اميدوارم باقری هميشه موفق باشد.

قطبی: پس از گل دوم برزيل کمر تيم شکست/ ضربه آلوز مهار نشدنی بود
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران با ابراز رضايت از عملکرد تيمش در ديدار برابر برزيل گفت: وقتی گل دوم را از برزيل دريافت کرديم کمر تيم شکست.

افشين قطبی پس از شکست تيم ملی ايران برابر برزيل ضمن بيان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد بازيکنان ايران در اين بازی خوب بود، خصوصا در نيمه نخست که برزيلی‌ها تنها دو موقعيت گل بدست آوردند که يکی از آنها با ضربه مهار نشدنی دنی آلوز به گل برتری اين تيم تبديل شد.

وی اضافه کرد: وقتی گل دوم را از برزيل دريافت کرديم کمر تيم شکست. متاسفانه نمی‌دانم چطور پاتو موفق شد پشت چهار دفاع ايران صاحب توپ شود و دروازه ما را باز کند.

سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان با اعتراض به مردود اعلام شدن گل محمدی غلامی توسط "علی فريد" داور اماراتی اين مسابقه اظهار داشت: يک نفر به من بگويد که چرا اين گل مردود اعلام شد؟!

وی خاطرنشان کرد: وقتی تيم ملی برزيل با يک تيم بازی می‌کند، اکثريت هواداران فوتبال در دنيا دوست دارند برزيل برنده باشد که شايد اين موضوع روی داوران هم تاثير گذاشته است. داور اين بازی علاوه بر مردود اعلام کردن گل نخست ايران، روی گل آلوز، صحنه‌ای را اعلام هند کرد که می‌توانست آن صحنه هند نباشد و چنين موقعيت خوبی در اختيار تيم برزيل قرار نگيرد.

قطبی در تحليل فنی‌اش از اين ديدار تاکيد کرد: از هشت بازيکن عقب تيم راضی هستم اما از عملکرد سه بازيکن جلوی تيم رضايت ندارم. البته اعتقاد دارم تيم ايران در خط دفاعی و ميانی عملکرد خوبی داشت، ضمن اينکه رحمتی يکی از بهترين بازی‌هايش را در اين مسابقه به نمايش گذاشت.

وی با بيان اينکه بازيکنانی از تيم ملی برزيل در تيم‌های بارسلونا، چلسی، ميلان و ... بازی می‌کنند اما لژيونرهای تيم ايران در باشگاه خود نيمکت نشين هستند، افزود: بايد کاری کنيم که بازيکنان ايران همانند سال‌های گذشته در ليگ‌های معتبر اروپايی به ميدان بروند تا به ارتقای سطح تيم ملی بيشتر کمک شود.

سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: اگر بخواهم در مورد اختلاف سطح ايران و برزيل صحبت کنم بايد به ضربه فنی آلوز اشاره کنم که اينچنين هنرمندانه وارد دروازه ايران شد.

وی با بيان اينکه تيم ايران سعی نکرد برابر برزيل دفاعی بازی کند، تاکيد کرد: بازيکنان ما در اين بازی زير توپ نزده و برابر برزيل شجاعانه به ميدان رفتند. من خوشحالم تيم ايران در اين بازی با تمام نفراتش در خط دفاع متمرکز نشد و برابر تيم قدرتمند برزيل بازی خوبی را از خود ارائه کرد.

قطبی با تشکر از مسئولان دو کشور برزيل و ايران که شرايط لازم را برای برگزاری ديدار تيم‌های ملی فوتبال دو کشور فراهم کردند، تصريح کرد: تيم ملی ايران به چنين مسابقاتی نياز دارد. ضمن اينکه پيش از حضور در جام ملت‌ها هم اردويی را در کشور امارات برگزار خواهيم کرد و دو ديدار تدارکاتی هم در اين کشور انجام می‌دهيم.

وی همچنين اظهار داشت: تيم ملی نسبت به گذشته پيشرفت محسوسی داشته است و در زمان باقيمانده تا آغاز جام ملت‌ها هم سعی می کنيم روند روبه‌رشد تيم ملی ادامه پيدا کند تا به درصد توانايی‌های بازيکنان چند درصد اضافه شود و با آمادگی بهتری در آن مسابقات مهم به ميدان برويم.

سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان در پايان در مورد حضور کريم باقری در بازی ايران - برزيل گفت: خوشحالم يکبار ديگر مربی کريم بودم زيرا وی افتخار فوتبال ايران است و از نظر شخصيتی در درون و بيرون زمين نمونه است. در مجموع خوشحالم وی در چنين مسابقه بزرگی از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

شجاعی: کاش در آزادی با برزيل بازی می‌کرديم
هافبک تيم ملی فوتبال ايران گرمای هوای ابوظبی را عاملی بازدارنده برای اين تيم در مصاف با برزيل عنوان کرد و گفت: می توانستيم گل‌های کمتری از برزيل دريافت کرده و حتی دروازه اين تيم را باز کنيم.

مسعود شجاعی در مورد ديدار دوستانه ايران برابر برزيل ضمن بيان مطلب فوق افزود: تيم ملی فوتبال ايران در اين مسابقه عملکرد نسبتا خوبی داشت و حتی می توانست با گل‌های کمتر برابر برزيل شکست بخورد.

وی ادامه داد: ما بازی قابل قبولی را برابر برزيل به نمايش گذاشتيم اما گرمای هوا روی عملکرد بازيکنان تاثير منفی گذاشته بود تا نتوانيم نتيجه بهتری را برابر اين تيم قدرتمند کسب کنيم.

هافبک ملی پوش تيم اوساسونا اسپانيا اضافه کرد: ای کاش اين ديدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد و ما می‌توانستيم مقابل هواداران فوتبالدوست و متعصب ايران مقابل برزيلی‌ها به ميدان برويم.

وی همچنين خاطرنشان کرد: اين بازی‌‎ها می‌تواند به بالا رفتن اعتمادبه‌نفس بازيکنان کمک کند. بازی با برزيل برای هر تيمی فرصت مطلوبی است تا ميزان تجربه و توانايی‌های فنی‌اش را افزايش دهد. بازی با تيم‌های بزرگ برای تيم ملی بسيار مفيد است تا پيش از جام ملت‌‎ها نقاط ضعف‌‎مان را برطرف کنيم و با قدرت در آن مسابقات به ميدان برويم.

شجاعی در پايان در مورد تعويض شدنش با کريم باقری گفت: باقری بازيکن برزگی برای فوتبال ايران بوده و برايش آرزوی موفقيت دارم. اميدوارم او بتواند در تيم باشگاهی‌اش هم موفق باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016