یکشنبه 30 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو فينال در سه وزن اول، حميد سوريان به طلا نرسيد، ايسنا

سعيد عبدولي و اميد نوروزي با راه يابي به فينال اوزان خود در رقابت‌هاي كشتي فرنگي بازي‌هاي آسيايي، ناكامي سوريان در دست يابي به مدال طلا را كمرنگ كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو، فرنگي‌كاران ايران در سه وزن اول به روي تشك رفتند و در دو وزن به فينال رسيدند، هرچند شكست حميد سوريان در نيمه نهايي، موفقيت سعيد عبدولي و اميد نوروزي در راه‌يابي به فينال را تلخ كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزن 55 كيلوگرم

سوريان كه با قرعه‌اي سخت روبرو شده بود، در مبارزه نخست حريف كره‌اي را با اقتدار شكست داد. سوريان كه پيش از اين اين كشتي گير كره‌اي را در فينال رقابت‌هاي جهاني مسكو شكست داده بود در اين رقابت‌هم در دو وقت با نتايج 5 بر صفر و 3 بر صفر به پيروزي رسيد.

دارنده 5 مدال طلاي جهان در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف يون از كره شمالي رفت و توانست در دو وقت و با نتايج پنج بر صفر و شش بر صفر اين حريف را هم شكست دهد و به نيمه نهايي صعود كند.

در حالي كه سوريان با شكست دو تن از جدي ترين رقيبانش شانس اصلي كسب مدال طلا بود در نيمه نهايي در ميان ناباوري مغلوب كشتي گير ژاپني شد و نتوانست راهي فينال شود.

سوريان در وقت نخست با نتيجه يك بر صفر از حريف ژاپني شكست خورد، اما در وقت دوم نتيجه مبارزه دو بر صفر به سود سوريان به پايان رسيد. سوريان در تايم سوم پس از تساوي صفر بر صفر در امتياز كلينچ به حريف ژاپني‌اش باخت و از رسيدن به ديدار نهايي بازماند تا شگفتي بزرگي در رقابت‌هاي كشتي فرنگي بازي‌هاي آسيايي رقم بخورد. سوريان بعداز ظهر يك شنبه براي كسب مدال برنز به روي تشك مي‌رود.

وزن 60 كيلوگرم

اميد نوروزي در نخستين رقابت‌ خود در وزن 60 كيلوگرم توانست حريف ژاپني‌اش "ماتسوموتو" را با نتيجه هشت بر صفر شكست دهد. در وقت اول نوروزي شش امتياز از حريفش پيش افتاد و در وقت دوم هم توانست دو امتياز ديگر به مجموع امتيازهاي خود اضافه كند. ماتسوموتو دو عنوان نايب قهرماني جهان را در كارنامه داشت.

فرنگي كار وزن 60 كيلوگرم ايران در دومين مبارزه به مصاف ژن ژي از چين رفت و توانست در دو تايم و با نتايج مشابه سه بر صفر و در مجموع شش بر صفر حريفش را شكست دهد.

نوروزي در رقابت نيمه نهايي مقابل كشتي گير ازبك قرار گرفت و با وجود قضاوت بحث برانگيز داور به پيروزي رسيد. نوروزي در وقت اول با يك امتياز از حريف پيش افتاد. در وقت دوم دو كشتي‌گير به تساوي يك بر يك رسيدند و فرنگي كار ازبك برنده شد. اما در وقت سوم نوروزي با وجود تساوي دو بر دو به دليل گرفتن امتياز آخر در مجموع به پيروزي رسيد و راهي فينال شد. نوروزي براي كسب مدال طلا بايد در فينال به مصاف جونگ از كره‌جنوبي برود.

وزن 66 كيلوگرم

سعيد عبدولي فرنگي كار شايسته ايران در اين وزن پس از استراحت در دور اول حريف تايلندي‌اش را با نتيجه هشت بر صفر شكست داد. عبدولي در دو تايم و با نتايج پنج بر صفر و سه بر صفر سوتپ اومچومپو از تايلند را شكست داد و به مرحله‌ي نيمه نهايي را يافت.

عبدولي در نيمه نهايي توانست با پيروزي برابر كومار رانا از هند به ديدار نهايي اين وزن صعود كند.

كشتي گير وزن 66 كيلوگرم ايران در دو تايم و با نتايج چهار بر صفر و يك بر صفر و در مجموع پنج بر صفر برابر حريف هندي‌اش به پيروزي رسيد و به فينال راه يافت. عبدولي در ديدار پاياني براي كسب مدال طلا مقابل برنده كشتي گير قزاق و ژاپني خواهد رفت.

به اين ترتيب كشتي فرنگي ايران در سه وزن اول نتايج قابل قبولي گرفت و در دو وزن به فينال راه يافت. حميد سوريان هم براي كسب مدال برنز به روي تشك خواهد رفت.

مبارزه‌هاي پاياني سه وزن نخست رقابت‌هاي كشتي فرنگي بازي‌هاي آسيايي بعد از ظهر امروز(يكشنبه) در گوانگجو برگزار مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016