یکشنبه 30 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز طلایی کشتی و نقره‌ای دوومیدانی - تثبیت جایگاه ایران در رده چهارم، مهر

نهمین روز از شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با کسب دو طلا و یک نقره برای کاروان ورزشی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به گوانگجو، نهمین روز از شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو امروز یکشنبه در رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی پیگیری شد. در این روز مدال‌های کمتری نسبت به روز گذشته در رشته‌های تنیس، کشتی، شنای موزون، اسکواش، تیراندازی، شمشیربازی، بدمینتون، دوومیدانی و تیراندازی با کمان توزیع شد که سهم ایران از این مدال‌ها دو نشان طلا در رشته کشتی فرنگی و یک مدال نقره در دوومیدانی (پرتاب چکش) بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تیم ایران با کسب این سه مدال جمع مدال‌های خود را به عدد 32 رساند و با کسب مجموع 10 نشان طلا جمع مدال‌های طلای خود را دو رقمی کرد. کاروان ایران بعد از مدال‌های طلای خود با هشت مدال نقره و 14 مدال برنز جایگاه چهارمی روز قبل خود را حفظ کرد.

کاروان کشورمان تا به امروز در رشته‌های تکواندو (9 مدال)، ووشو (6مدال)، وزنه برداری (4 مدال)، تیراندازی (3 مدال)، دوچرخه سواری (3 مدال)، جودو (2 مدال)، روئینگ (2 مدال) موفق به کسب مدال شده بود که از امروز تیم کشتی (2 مدال) و دوومیدانی (یک مدال) هم به جمع رشته‌های مدال‌آور افزوده شدند.

اما امروز کاروان ایران حاشیه‌های زیادی را هم داشت. حمید سوریان، امید مدال طلای ایران در رشته کشتی فرنگی در عین بهت و ناباوری با دو شکست به مقام پنجم رسید. شکست حمید سوریان تیم کشتی و کاروان ایران را در شوک بزرگی فرو برد. بعد از شکست این کشتی گیر نامدار جهانی، لیلا رجبی یکی از شانس‌های مسلم ایران برای کسب مدال در ماده پرتاب وزنه به مقام ششمی رسید که نقره کاوه موسوی در پرتاب چکش کمی از ناراحتی این تیم در آخرین دقایق رقابت‌های امروز کاست.

امروز ورزشکاران کشورمان در رشته‌های والیبال، والیبال ساحلی، کشتی، بوکس، شمشیربازی، شطرنج، تیراندازی با کمان، تیراندازی، دوومیدانی به مصاف حریفان خود رفتند.

تیم تیراندازی ایران با پایان یافتن مسابقات تراپ دوبل با کسب مقام هشتم در مجموع کل بخش پروازی و ثابت به کار خود در این دوره از بازی‌ها پایان داد. تیم تیراندازی ایران با کسب اولین مدال‌های نقره و برنز این بازی‌ها فردا شب به تهران باز می گردد. تیم والیبال ساحلی ایران با شکست در مرحله یک چهارم نهایی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

از رشته‌های این دوره از بازی‌ها امروز رقابت‌های باقیمانده رشته بادبانی و ترامپولین به کار خودشان پایان دادند و فردا مسابقات رشته‌های کبدی، آب‌های آرام و جاده بخش استقامت آغاز به کار می کند که تیم ایران در هر سه بخش نماینده دارد.

در این روز راس جدول مسابقات تغییرات خاصی نداشت جز اینکه هندی‌ها توانستند از رده چهاردهم جدول به رده هشتم و مالزی از رده سیزدهم به رده دهم ارتقاء جایگاه دادند.

از میان 45 کشور حاضر در این دوره از بازی‌ها 32 کشور صاحب مدال شده‌اند. تا به امروز 991 مدال شامل 299 مدال طلا، 299 مدال نقره و 393 برنز در این بازیها بین قهرمانان توزیع شده است.

- جدول رده بندی 10 کشور اول رده بندی بازی‌های آسیایی تا پایان روز هشتم بدین ترتیب است:
1- چین با 287مدال شامل 146طلا، 71 نقره و 70 برنز
2- کره جنوبی با 162مدال شامل 55 طلا، 46 نقره و 61 برنز
3- ژاپن با 145 مدال شامل 30 طلا، 54 نقره و 61 برنز
4- ایران با 32 مدال شامل 10 طلا، 8 نقره و 14 برنز
5- هنگ کنگ با 29 مدال شامل 7 طلا، 13 نقره و 9 برنز
6- تایلند با 36 مدال شامل 7 طلا، 7 نقره و 22 برنز
7- چین تایپه با 43 مدال شامل 6 طلا، 8 نقره و 29 برنز
8- هند با 33 مدال شامل 5 طلا، 11 نقره و 17 برنز
9- کره شمالی با 25 مدال شامل 5 طلا، 8 نقره و 12 برنز
10- مالزی با 20 مدال شامل 5 طلا، 8 نقره و 7 برنز

کشورهای قزاقستان، اندونزی، سنگاپور، ازبکستان، کویت، فیلیپین، پاکستان، اردن، ماکائو، بحرین، تاجیکستان، ویتنام، میانمار، مغولستان، قرقیزستان، قطر، لیبی، افغانستان، بنگلادش، امارات، لائوس و عراق در رده‌های بعدی قرار دارند.

شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 21 آبان‌ماه تا 6 آذرماه در گوانگجو چین برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016