چهارشنبه 17 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد سرلک عضو تيم ملی جودو ايران پناهنده شد، سرلک: زحمات من ناديده گرفته شد! مهر

عضو پيشين تيم ملی جودو کشورمان که برای حضور در تيم ملی با مشکلاتی از سوی کادر فنی مواجه شده بود، پس از همراهی يک تيم باشگاهی آلمان، از اين کشور تقاضای پناهندگی و تاکيد کرد ديگر به ايران برنمی گردد و از اين پس برای تيم ملی آلمان به ميدان خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار مهر، وحيد سرلک اسفندماه گذشته برای تمرين و حضور در تمرينات يک تيم آلمانی راهی اين کشور شد و پس از گذشت سه ماه به تهران بازگشت و در تمرينات تيم ملی کشورمان شرکت کرد اما مجددا به آلمان بازگشت.

در حالی که مسئولان تيم ملی و فدراسيون جودو اصرار بر حضور سرلک در ايران و شرکت در رقابتهای انتخابی داشتند، وی از بازگشت به ايران خودداری و بارها اعلام کرد می تواند تيم را در مسابقات مختلف همراهی کند ولی به دليل انجام امور اقامت نمی تواند به ايران بيايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين درخواست سرلک با مخالفت مسئولان فدراسيون مواجه شد و در نهايت هم سرلک که از زمان رقابتهای جهانی ۲۰۰۹ رتردام پيشنهاد حضور در تيم ملی آلمان را داشت، به اين پيشنهاد ژرمن ها پاسخ مثبت داد و با ارائه درخواست پناهندگی به آلمان ها مقدمات حضور خود در تيم ملی اين کشور را نيز فراهم آورد.

وحيد سرلک در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاييد خبر پناهندگی اش به آلمان گفت: سالها برای رسيدن به تيم ملی زحمت کشيدم، درآمد ديگری جز ورزش و تيم ملی نداشتم و زمانی که به نفر اول وزن خود در تيم ملی تبديل شدم خيلی راحت زحمات من ناديده گرفته شد.

وی افزود: شايد اين داستان تکراری باشد که من سال ۲۰۰۵ با وعده مسئولان فدراسيون و شخص امينی و برای جلوگيری از محروميت فدراسيون جودو مصلحتی به نماينده آذربايجان باختم تا دور بعد به نماينده اسرائيل برخورد نکنم چرا که اگر من با اسرائيلی بازی نمی کردم فدراسيون محروم می شد. در همان مسابقه می توانستم به مدال برنز برسم ولی با اين تدبير موفق به اين کار نشدم و وقتی هم به ايران برگشتم همه قولهای خانه و ماشين فراموش شد.

سرلک در بخش ديگری از گفتگويش با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: زمانی که تيم ملی جودو نتيجه می گرفت نمی دانم چه اتفاقی می افتاد که فقط وضع مالی رئيس فدراسيون و سرمربی تيم بهتر می شد! ما چند ماه به چند ماه حقوق نمی گرفتيم ولی سرمربی تيم ملی ماشين مدل بالا و جديد می خريد، اينکه کسی از ما به عنوان بازيکنان تيم ملی سئوال نمی کرد که دردتان چيست خود نيز بحث ديگری است.

اين ملی پوش سابق جودو گفت: مشکلات جودو ايران يکی دو تا نيست. چرا کسی سئوال نمی کند که دليل تغييرات مداوم ترکيب چيست؟ من می دانم؛ چون به چشم خود ديده ام که سرمربی تيم ملی برای دعوت بازيکنان و حمايت در تيم ملی از جودوکاران پول می گيرد. جودوکاران شهرستانی که نمی خواهم نام ببرم عسل و پول نقد به سرمربی تيم ملی می دهد تا بی دليل و بدون هيچ پشتوانه فنی و حتی يک قهرمانی کشور به تيم ملی دعوت شود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: من را تحت فشار قراردادند که بيايم ايران و در رقابتهای انتخابی شرکت کنم. ولی يک جودوکار ناشناس را از ژاپن در مسابقات جهانی شرکت دادند؟ کسی از داخل فدراسيون بارها و بارها دردلهای مرا که حتی يکبار هم در خبرگزاری مهر منتشر شد گوش نکرد! وقتی ديدم فدراسيون به من نيازی ندارد تصميم گرفتم آينده خود را درخارج از ايران دنبال کنم.

سرلک در پايان گفت: از سياست های غلط فدراسيون خسته شدم و ديگر به ايران بازنخواهم گشت. درخواست پناهندگی خود را داده ام از اين پس برای تيم ملی آلمان بازی خواهم کرد. يک ايرانی هستم و به ايرانی بودن خود افتخار می کنم ولی از اين سياست های غلط خسته شده و می خواهم آينده ورزشی خود را با تيم ملی آلمان که فقط مرا برای خودم می خواهد نه چاپلوسی مبارزه کنم. احسان رجبی هم که به آمريکا رفته همين وضعيت را دارد و بزودی برای تيم ملی آمريکا مبارزه خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016