سه شنبه 14 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوک پيکان ژاپن به سمت جام ملت‌های آسيا، ايسنا

آلبرتو زاکرونی، سرمربی تيم ملی ژاپن، که بارها تاکيد کرده بود تيمش را برای جام جهانی ۲۰۱۴ آماده کرده است، رکورد ۴ پيروزی در يک ماه را دارد.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، کسب اولين پيروزی در قطر، می‌تواند اميدهای سامورايی های آبی را برای قهرمانی در آسيا و شرکت در جام کنفدراسيون‌ها که در برزيل برگزار می‌شود، پررنگ‌تر کند، مسابقاتی که تيم‌ها را بيشتر با حال‌و‌هوای جام‌جهانی آشنا می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




زاکرونی در گفت‌وگو با بازيکنانش گفت: « جام ملت‌های آسيا برای ما سکوی پرتابی به سمت جام کنفدراسيون‌هاست».

شينجی کاگاوا، هافبک تيم دورتموند، گفت: « زاکرونی به ما گفت که بايد با قهرمانی در جام‌ ملت‌ها، جواز حضور در جام کنفدراسيون‌ها را کسب کنيم. وقتی يک مربی هدفش را به اين صراحت بيان می‌کند، کار برای بازيکنان خيلی راحت‌تر می‌شود».

کاگاوای ۲۱ ساله که نتوانست در جام‌جهانی ۲۰۱۰ حضور پيدا کند، گل‌های زيادی به ثمر رسانده است. او در اواسط سال ۲۰۱۰ به دورتموند پيوست.

او قبل از تعطيلات زمستانی ميان فصل، برای دورتموند ۸ گل به ثمر رسانده است و انتظار می‌رود که در کنار مهاجم تيم زسکا مسکو، کيسوکه هوندا، خط حمله قدرتمندی را برای تيم ژاپن به ارمغان آورد.

زاکرونی جايگزين تاکشی اوکادايی شد که در بهترين تجربه حضور ژاپن در جام جهانی، آن ها توانستند تحت مربی‌گری او به جمع ۱۶ تيم نهايی راه پيدا کنند.

ژاپن که در جام ملت‌های سال ۲۰۰۷، با نتيجه ۳ بر ۲ از عربستان شکست خورد، دوباره با اين تيم و اردن و سوريه در يک گروه قرار گرفته است.

ياسوهيتو اندو، بازی‌ساز تيم گامبا اوزاکا، که يکی از ۳ گل تيم ملی ژاپن مقابل دانمارک را توسط يک ضربه ايستگاهی به ثمر رساند، گفت: « تيم ما برای قهرمانی بسته شده است و اين همه چيزی است که من به آن فکر می کنم».

اندوی ۳۰ ساله که مسن‌ترين بازيکن زاکرونی است، از سختی های قهرمانی گفت: « من قبلاَ توضيح داده بودم که قهرمانی بسيار دشوار است. بايد فقط برای بردن به ميدان رفت . من و هم‌تيمی‌هايم با اعتماد به نفس بازی‌ خواهيم کرد».

اندو دو دوره قبلی جام ملت‌های آسيا را هم تجربه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016