دوشنبه 13 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی ايران با گل ديرهنگام نکونام ، سايت AFC

تيم ايران در ادامه بازی‌های دوستانه جهت آماده‌شدن برای مسابقات جام ملت‌های آسيا، موفق شد با تک‌گل جواد نکونام در وقت‌های تلف‌شده بازی، آنگولا را در ورزشگاه السد شکست دهد.

اين آخرين بازی تيم ملی ايران در اردوی تدارکاتی قطر بود و آن‌ها دوشنبه صبح دوحه را به مقصد تهران ترک می‌کنند و در تاريخ ۶ ژانويه ـ پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه - دوباره به قطر برمی‌گردند. اولين بازی آن‌ها در تاريخ ۱۱ ژانويه - سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه - است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بازيکنان ايران در تمام مدت مسابقه سوار بر بازی بودند، اما موفق به گلزنی نمی‌شدند و تنها گل تيم ايران و اين بازی را جواد نکونام، بازيکن تيم اوساسونای اسپانيا، در دقيقه ۹۲ به ثمر رساند.

در دقيقه ۲۰ بازی هادی عقيلی با ضربه سر توپی را در عرض دروازه آنگولا فرستاد، اما سيد جلال حسينی نتوانست به توپ ضربه بزند و موقعيت برای تيم ملی ايران از دست رفت. همچنين به فاصله ۸ دقيقه مانده به پايان نيمه اول ضربه سنگين پای چپ پژمان نوری از کنار دروازه بيرون رفت تا نيمه اول با تساوی بدون گل به پايان برسد.

ايران در نيمه دوم با اعمال تغييراتی فشار را روی دروازه حريف بيشتر کرد. ايمان مبعلی، بازيکنی که در نيمه دوم وارد بازی شد، ضربه‌ای را از فاصله زياد روانه دروازه حريف کرد که از کنار دروازه بيرون رفت. جواد نکونام هم تا قبل از گل زدنش، به همين ترتيب ضربه‌ای را از دست داد تا يکی ديگر از موقعيت‌های تيم ايران از دست برود.

لاما، دروازه‌بان تيم آنگولا، که شب سختی را پشت‌سر گذاشت،شوت سنگين خلعتبری از بيرون محوطه جريمه را هم روانه کرنر کرد تا دروازه‌اش همچنان بسته بماند.

در دقيقه ۷۰ بازی آنگولا می‌توانست در يک ضدحمله به گل برسد، اما ضربه والدو از بالای دروازه به بيرون رفت.

عقيلی می‌توانست در دقايق پايانی بازی دروازه آنگولا را با يک ضربه سر و از فاصله‌ای نزديک به دروازه باز کند که توپ او از کنار تير راست به بيرون رفت، ثانيه‌هايی بعد دوباره ضربه ديگری از سوی او به بيرون دروازه راه پيدا کرد تا سرانجام در دقيقه ۹۲ جواد نکونام گل پيروزی‌بخش تيم ايران را به ثمر برساند.

ضربه نکونام از روی خط محوطه جريمه به گوشه دروازه رفت و کاری از دست دروازه‌بان آنگولا برنيامد و توپ وارد دروازه شد تا ايران قطر را با روحيه‌ای بهتر ترک کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016