چهارشنبه 15 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش خبرگزاری فرانسه از تيم ملی فوتبال ايران، ايسنا

ايران به دنبال بازگشت به روزهای طلايی گذشته
قطبی: فقط به قهرمانی فکر می‌کنيم

"ايران برای کسب اولين قهرمانی پس از سه دهه تحت فشار زيادی قرار دارد تا افتخار و شکوه دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ را بار ديگر تکرار کند." اين تحليل خبرگزاری فرانسه از وضعيت تيم ملی فوتبال ايران در فاصله دو روز مانده به آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسياست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری فرانسه در گزارشی تحليلی درباره وضعيت تيم ملی فوتبال ايران نوشت: « ايران در گروه D با تيم‌های عراق، کره شمالی و امارات هم‌گروه است. افشين قطبی هدايت تيم ملی ايران را بر عهده دارد و می‌خواهد به قحطی ۳۵ ساله ايران در جام ملت‌های آسيا پايان دهد. ايران يکی از قدرت‌های فوتبال آسياست اما در سال‌های اخير توفيقی در اين رقابت‌ها نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افشين قطبی با اميدواری به تاريخ فوتبال ايران اشاره می‌کند و می‌گويد: کشوری مانند ايران با تاريخچه غنی فوتبال فقط بايد به قهرمانی در جام ملت‌های آسيا فکر کند. ما ۳۵ سال صبر کرده‌ايم اما اکنون می‌توانيم به موفقيت برسيم. ايمان دارم که اين کيفيت و توانايی را داريم که در اين رقابت‌ها قهرمان شويم. تاريخ فوتبال ايران گواه اين مدعاست.

تيم ملی فوتبال ايران در ديداری دوستانه پيش از آغاز جام ملت‌های آسيا مقابل قطر، ميزبان رقابت‌ها، با تساوی بدون گل متوقف شد.

قطبی به وجود فشار بر روی تيم ملی فوتبال ايران که سابقه سه قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ را در کارنامه دارد، اعتراف می‌کند. تيم ملی ايران در آخرين دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسيا با شکست مقابل کره جنوبی در مرحله يک چهارم نهايی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

افشين قطبی به نتايج ضعيف تيم ملی ژاپن پيش از آغاز جام جهانی اشاره می‌کند و با تکيه بر موفقيت تيم ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی، نتايج ضعيف در ديدارهای دوستانه پيش از آغاز تورنمنت‌های حساس و بزرگ را ملاک نمی‌داند.

افشين قطبی می‌گويد: ژاپن در ديدارهای دوستانه خود که به منظور آمادگی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی انجام داد نتايج بدی گرفت اما در جام جهانی درخشيد.

قطبی که فصل آينده هدايت تيم شيميزو اسپالس را در ليگ ژاپن بر عهده خواهد داشت، نخستين ايرانی است که در ژاپن کار مربی‌گری می‌کند اما تصميم او برای جدايی از تيم ملی باعث شده در فوتبال ايران به اين مساله متهم شود که کاملا روی تيم ملی تمرکز ندارد.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران درباره وضعيت آمادگی تيمش در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسيا می‌گويد: ما تيم خوبی داريم و برنامه‌های تمرين و اردوهای خوبی را در قطر پشت سر گذاشتيم. معتقدم تيم برای ۱۱ ژانويه و اولين بازی‌اش مقابل عراق، کاملا آماده خواهد بود.

ايران برای صعود به مرحله نهايی جام ملت‌های آسيا کار دشواری پيش رو نداشت و به راحتی با صدرنشينی در گروه خود برای دوازدهمين بار به مرحله نهايی رقابت‌ها قدم گذاشت.

جواد نکونام و مسعود شجاعی دو بازيکن لژيونر ايران هستند که در تيم اوساسونا اسپانيا توپ می‌زنند. آندرانيک تيموريان هم سابقه بازی در ليگ برتر انگليس در تيم‌های بولتون و فولام را در کارنامه دارد. افشين قطبی گروه D رقابت‌ها را سخت‌ترين گروه جام ملت‌های آسيا می‌داند: در گروه ما عراق حضور دارد که مدافع عنوان قهرمانی است. آن‌ها با اعتماد به نفسی بالا پا به رقابت‌ها می‌گذارند که از قهرمانی‌شان در دوره گذشته نشات گرفته است. عراق بازيکنان باکيفيتی داشت که توانست در دوره گذشته قهرمان شود. آن بازيکنان اکنون هم در ترکيب تيم حضور دارند. کره شمالی هم که می‌تواند کار را برای هر تيمی مشکل کند و همان طور که ديديد برزيل را هم در جام جهانی به دردسر انداخت. امارات هم تيم سرسخت گروه ماست.

ايران روز پانزدهم ژانويه مقابل کره شمالی قرار می‌گيرد و چهار روز بعد آخرين ديدار خود را در مرحله گروهی مقابل امارات برگزار می‌کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016