جمعه 17 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادکان: اين خيانت تا ابد بر پيشانی‌تان می‌ماند، آقای کفاشيان! مگر اين پست حق شما بود که از آن انصراف داديد؟ ايسنا

- يک ماه پيش چنين سرنوشتی را پيش‌بينی کرده بودم

محمد دادگان از تصميم علی کفاشيان برای انصراف از نامزدی هيات اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا به شدت انتقاد کرد و آن را خيانت به جامعه فوتبال ايران دانست.

رييس اسبق فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره کناره گيری علی کفاشيان از نامزدی در انتخابات کميته اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا اظهار کرد: کفاشيان پس از يازده سال پستی را از فوتبال ايران گرفته است که با زحمت فراوان به دست آمده بود. پست اکس‌ کو(Executive Committee) يا همان کميته اجرايی، پستی بسيار مهم است؛ چرا که کارهای اجرايی فوتبال آسيا را در اين کميته انجام می‌دهند و همچنين تمامی اقدام‌های مثبت و تصميم های کلان مربوط به کنفدراسيون فوتبال آسيا را اعضای اين کميته انجام می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: مگر کفاشيان چه کاره است که به راحتی از اين پست انصراف می‌دهد؟ اين پست حق فدراسيون و حق جامعه فوتبال است. آقای کفاشيان چرا پستی را که مربوط به کارهای اجرايی فوتبال آسيا می‌شد، واگذار کرديد تا به جای آن نايب رييسی غرب آسيا را بگيريد که يک پست کاملا تشريفاتی است، که آن را هم نتوانستيد به دست آوريد. چرا بايد اين کار را بکنيد؟ نه تنها پست تشريفاتی را در اختيار نگرفتيم که يکی ازمهمترين پست های اجرايی را هم در فوتبال آسيا از دست داديم.

دادگان با بيان اين که متاسفانه هيچ‌کس از اهالی فوتبال حاضر نيست در مورد اين اتفاق‌های ناخوشايند صحبتی بکند، گفت: اين حق ماست که در کميته‌ی اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا باشيم. اگرهم من صحبت کنم بعد می‌گويند، چرا دادگان انتقاد می‌کند. متاسفم برای تمام مطبوعات و پيشکسوتان ورزش که در قبال اين موضوع سکوت کرده‌اند و هيچ صحبتی نمی‌کنند. بايد به کفاشيان گفت مگر آن پست حق شما بود که رفتيد از آن انصراف داديد، که چه شود؟ که سعيدلو انتخاب شود؟ سيستم يک مدير مانند تو را می‌خواهد که فقط به حرف‌های آنها گوش کنيد. شک نکنيد که اگر دادگان اکنون رييس فدراسيون بود، هيچ وقت به خاطر سعيدلو کنار نمی‌رفت چرا که اين حق جامعه فوتبال است که در کميته اجرايی فوتبال آسيا مسووليت داشته و يکی از کشورهای تصميم گيرنده باشد.

ربيس پيشين فدراسيون فوتبال با بيان اين که کفاشيان اين کار را تحت فشار انجام داده است، گفت: آقای کفاشيان خيانتی که کرديد تا ابد بر پيشانی خودت می‌ماند. اين پست با يازده سال تلاش برای ايران به دست آمده بود. خودت و سعيدلو هم می‌دانستيد که هر دو کرسی را به ايران نمی‌دهند و يا اکس‌کو را می‌دادند و يا نايب رييسی غرب آسيا را. شما برای اين که سعيدلو نايب رييس غرب آسيا شود، از چنين کرسی مهمی انصراف داديد. برای بن‌همام هم متاسفم که می‌آيد چنين پيشنهادی را به کفاشيان می‌دهد که يکی از اين دو پست را انتخاب کند. لابی آنها (بن‌همام، سعيدلو و کفاشيان) برای به دست آوردن يکی از اين دو پست هم بی‌نتيجه بود و همگان ديدند که هم پست مهم هيات اجرايی را از دست داديم و هم سمت تشريفاتی نايب رييسی را. خوشحالم که پيش از اين هم در مصاحبه با ايسنا گفته بودم که اين کار سعيدلو به فوتبال ايران ضربه می‌زند. آن زمان هم گفتم که اين دو نفر نمی‌توانند هر دو پست را بگيرند. اصلا مگر سعيدلو کجای فوتبال اين کشور است که حالا بيايد نايب رئيس فوتبال غرب آسيا شود؟ از تمام مسوولان، پيشکسوتان، معلمان و دانشگاهيان کشور می‌خواهم که وارد اين بحث شوند و نگذارند که پست هايی را که در اين چندسال در صحنه بين‌المللی برای ايران به دست آمده، از دست برود.

محمد دادگان در ادامه با اشاره به اين که علی آبادی هم مانند سعيدلو می خواست، خودش در فوتبال آسيا پست بگيرد، گفت: در دو کميته‌ی فيفا عضو بودم اما، علی‌آبادی من را کنار گذاشت تا خودش به جای من بيايد. اما فيفا پس از آن اجازه نداد که چنين کاری را انجام دهد. آنها به همين خاطر کفاشيان را آورده‌اند که او را کنار بزنند و خود در فوتبال آسيا صاحب منصب شوند. آقای کفاشيان شما که می‌خواستيد برويد، اصلا چرا آمديد؟ من که می‌دانم شما تحت فشار از اين پست انصراف داديد. اصلا شما در اين چند سال چه خدماتی را به فوتبال ايران داديد؟ حتما پس از اين هم وقتی پستی گرفتيد، می‌خواهيد بگوييد من به فوتبال کمک کردم. شما چه کار کرديد؟ فقط آمديد، مهمترين پستی را که در اين چند سال برای فوتبال ايران به دست آمده بود، از دست داديد. آقای کفاشيان شما اگر خودت را وزنه‌ای برای فوتبال کشور نمی‌دانستيد، چرا آمدی رئيس فدراسيون شديد که حال بخواهيد از اين پست مهم انصراف دهيد؟ پيش از اين هم به اين موضوع اشاره کرده بودم و می‌دانستم که چه سرنوشتی در انتظار ماست.

به گزارش ايسنا، محمد دادگان روز ۱۸ آذر در گفت‌وگويی با اين خبرگزاری اعلام کرده بود: "مطمئنم که کفاشيان و سعيدلو در انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا موفق نمی شوند. به سعيدلو می‌گويم، بازيچه دست کفاشيان نشو چرا که در انتخابات موفق نمی‌شوی."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016