دوشنبه 20 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبی: قدر اين تيم ملی را ندانسته‌ايم، با پيروزی برابر عراق همه چيز تمام نمی‌شود، ايسنا

افشين قطبی پس از تمرين يکشنبه شب تيم ملی فوتبال گفت: اين تيم ۱۵ بازی خارج از خانه داشته که در ۱۴ ديدار آن بدون شکست بوده است. اين تيم بسيار خوب است که قدرش را ندانسته‌ايم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از دوحه، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در پايان تمرين يکشنبه بازيکنانش در زمين شماره ۲ باشگاه الغرافه قطر گفت: شايد رسانه‌های ايران باور نکنند که تيم‌هايی همانند اردن و سوريه که قبلا در فوتبال آسيا مطرح نبودند، هم‌اکنون فاصله خود را با ديگر تيم‌ها کمتر کرده‌اند. آن‌ها انگيزه بيشتری برای اين رقابت‌ها دارند و آن را فرصتی برای نمايش توانايی‌های خود می‌دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی درباره بازی با عراق هم گفت: ما نبايد فراموش کنيم که در دور گروهی سه بازی داريم و بايد به همه آن‌ها اهميت بدهيم. بايد روی تک تک امتيازهای بازی‌هايمان حساب کنيم. نبايد فکر کنيم که اگر عراق را برديم صدرنشين گروه می‌شويم. بايد به هر نتيجه مثبت و حرفه‌ای نگاه کنيم. اولويت‌هايمان را در نظر داشته باشيم و به پيشرفت فکر کنيم.

او ادامه داد: قبلا هم گفته‌ام که با شروع دور حذفی انگار تورنمنت ديگری فرا می‌رسد. برای همين هم سعی کرده‌ام تيمی را بسازم که به پيشرفت فکر کند و روی کارش تمرکز داشته باشد. ما بايد با سازمان‌دهی و تمرکز لازم بازی کنيم.

سرمربی تيم ملی درباره کارهايش با تيم ملی برای آماده‌سازی در جام ملت‌ها هم گفت: سعی کرده‌ام تيمی بسازم که فوتبالی ترکيبی را ارائه می‌دهد. دوست دارم بازيکنانم خونسرد و حرفه‌ای باشند و فکر می‌کنم اين کار را هم کرده‌ايم. در ۲۰ ماه اخير تلاش داشته‌ام تا تيمی را بسازم که توانايی اجرای تاکتيک‌های متفاوت را داشته باشد. ما می‌توانيم فوتبالی بسته ارائه دهيم. شيوه بازی با فوتبالی ترکيبی داشته باشيم. روی زمين و يا هوا بازی کنيم يا اينکه در ضربه‌های ايستگاهی به نتيجه برسيم. تيمی که متاسفانه به خاطر ديدگاه متفاوت رسانه‌ها و اختلاف عقيده آن‌ها ديده نشد. ما ۱۵ بازی خارج از خانه داشته‌ايم که در ۱۴ ديدار آن‌ بدون شکست بوده‌ايم. تيم بسيار خوبی داريم که قدرش را هنوز ندانسته‌ايم.

او درباره شرايط اردوی تيم ملی هم گفت: شرايطی در تيم ملی فراهم شده است و بازيکنان از تمرکز بالايی برخوردارند. همه آن‌ها از شرايط اردوهای تيم ملی راضی هستند. بايد از آقای نبی و کفاشيان که از تيم پشتيبانی کردند، تشکر کنم. ما از همان اول هم هدف‌مان مشخص بوده و بازيکنان هم با دانستن آن هدف کارشان را دنبال می‌کنند.

قطبی درباره ترکيب اصلی‌اش هم گفت: من برای رسيدن به بهترين نتيجه بهترين ترکيب را می‌چينم. به تيم اصلی‌ام رسيده‌ام هرچند اختلاف بين بازيکنان بسيار کم است. اين تورنمنت از ۷ تا ۲۹ ژانويه ادامه دارد و برای حضور در اين رقابت‌ها به تيمی احتياج داريم که بازيکنانش برای اين رقابت‌های طولانی از آمادگی کافی برخوردار باشند. ما در اين رقابت‌ها بويژه در دور گروهی با تيم‌هايی بازی داريم که هر يک خصوصيات خاص خود را دارند.

او همچنين گفت: در هر پست تمرين‌های خاصی را برای بازيکنان در نظر گرفته‌ايم و تلاش کرديم تا کارهای تخصصی را انجام بدهيم. همچنين کوشش کرديم تا بازيکنان از نظر روحی هم آماده باشند. آماده‌سازی فضای روحی برای بازيکنان بسيار مهم است. بويژه در فرهنگ فوتبال ايران. می‌دانيم که اگر بازيکنی مشکل روحی داشته باشد، می‌تواند روی تک تک بازيکنان تيم تاثير منفی بگذارد. برای همين در بازگشت به تهران از اردوی قطر سه روز به بازيکنان استراحت دادم تا پس از اردوهای طولانی، به ديدن خانواده‌هايشان بروند و با روحيه به تيم ملی برگردند. در جريان تمرين‌ها هم سعی کردم تا در تمرين‌هايم تنوع داشته باشم تا بازيکنان دلسرد نشوند.

قطبی درباره حريف مورد علاقه‌اش در صورت صعود ايران به دور يک چهارم نهايی هم گفت: مهم نيست که با چه تيمی بازی خواهيم داشت؛ استراليا يا کره جنوبی. دوست دارم در دور بعد با هند روبه‌رو شويم (به شوخی). ما بايد تمرکزمان را حفظ کنيم. من هميشه با ايمان و انرژی مثبت کارم را انجام داده‌ام. هميشه ايمان وجود داشته است. اين برای رسيدن به سقف فوتبال و جايگاهی بالاتر از پتانسيل‌مان ضروری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016