جمعه 24 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: دوست دارم قهرمانی را به مردم ايران هديه کنم، کره شمالی حريف سختی است، حتی برای برزيل، ايسنا

سرمربی تيم ملی ايران می‌گويد دوست دارد که قهرمانی را به مردم ايران هديه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی در نشست مطبوعاتی پيش از ديدار برابر کره شمالی با اشاره به حضور خبرنگاران در اين نشست گفت: خيلی خوشحالم که چهره شما را می‌بينم. خيلی خوشحالم که توانستيم بازی اول را با پيروزی پشت سر بگذاريم. بازی سخت و سرنوشت‌سازی برابر کره شمالی پيش رو خواهيم داشت.

وی در پاسخ به اين سوال که چه تيم‌هايی از اين گروه صعود می‌کنند، گفت: من از علاقه‌ام و فکر و ذکرم تنها صعود ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسيده بود آيا بازی کره شمالی برابر برزيل را آناليز کرده‌ايد، گفت: ما در ۲۰ ماه اخير دو بار با کره شمالی بازی کرده‌ايم. يکی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و ديگری در قطر. کره شمالی تيمی است که در جام جهانتی حضور داشته و من بازی‌های آن‌ها را از نزديک تماشا کردم. فيلم بازی‌های اين تيم را بارها ديده‌ام و آن‌ها را آناليز کردم. نسبت به تفکر و نوع بازی‌شان شناخت دارم. بازی با کره شمالی برای تمام تيم‌ها حتی برای تيم پرقدرتی چون برزيل دشوار است. آن‌ها در ضد حمله خوب کار می‌کنند و سعی می‌کنند از اين طريق به حريف ضربه بزنند.

وی در پاسخ به اين سوال که پس از پيروزی برابر عراق چقدر سخت بود که تمرکز بازيکنان را به حالت اول بازگردانيد گفت: وقتی انتظار قهرمانی داريم، بازيکنان بايد با اين شرايط کنار بيايند. آن‌ها حرفه‌ای هستند و بايد اين شرايط را بپذيرند. ما برای قهرمانی بايد ۶ بازی را انجام دهيم. تيم من اين کيفيت را دارد و بسته به نوع حريف، ترکيب‌مان را می‌چينيم.

قطبی درباره سرماخوردگی تعدادی از بازيکنان تيم ملی هم گفت: من خودم هم چنين شرايطی دارم و البته رفته رفته شرايطم خوب شده است. چند تن از بازيکنان بيماری خفيفی دارند که با تلاش پزشکان، سعی می‌کنيم که آن ها را به بازی فردا برسانيم.

وی درباره استفاده از دو هافبک دفاعی در ترکيب تيم ملی در ديدار برابر عراق گفت: من شخصا به بازی تهاجمی علاقه دارم اما اول بايد کنترل بازی را در دست بگيريم، بعد برای گلزنی از فرصت‌ها استفاده کنيم. با اين حال شرايط در جام ملت‌ها متفاوت است. بايد همان قدر که خوب دفاع می‌کنيم همان قدر هم در حمله موفق باشيم. بايد سرعت دفاع و حمله را بالا ببريم و از تکنيک بازيکنان‌مان استفاده کنيم. موفق‌ترين مربيان در جهان کسانی هستند که با برنامه‌ريزی و چينش بازيکنان به هر سه خط توجه دارند.

سرمربی تيم ملی ايران در پاسخ به اين سوال که با توجه به پيشرفت فوتبال کشورهايی چون هند و چين آينده فوتبال آسيا را چطور می‌بينيد گفت: دنيا مانند دهکده‌ای کوچک است که سرعت تبادل اطلاعات در آن بالا رفته است و همه سريع از اتفاقات آگاه می‌شوند. فوتبال آسيا آينده خوبی دارد اما بايد در زمينه‌های مختلف سطح خود را بالا ببرد. ليگ اروپا سطح بالايی دارد اما می‌بينيد ليگ آسيا چنين شرايطی ندارد. سازماندهی و تيم پشت تيم در فوتبال آسيا به خوبی وجود ندارد و بايد در اين زمينه کار شود.

قطبی در پاسخ به اين سوال که آيا به ترکيب تيم برنده دست می‌زنيد گفت: ما در همه پست‌ها بازيکنان خوبی داريم و رقابت سختی بين بازيکنان وجود دارد. برای من و ديگر مربيان انتخاب ترکيب ۱۱ نفر دشوار است چرا که همه بازيکنان در شرايط خوبی قرار دارند اما با توجه به بازی مقابل کره شمالی، بهترين بازيکنان را انتخاب می‌کنم.

وی در پاسخ به اين سوال که منتقدان شما که روزی از شما سرسختانه انتقاد می‌کردند، پس از پيروزی برابر عراق حامی شما شدند، نظرتان چيست، گفت: اين خاصيت فوتبال حرفه‌ای است. من پس از ۳۰ سال به ايران بازگشتم و مردم استقبال بسيار گرمی از من داشتند. من دوست دارم قهرمانی را به مردم ايران هديه کنم و همان طور که عراق با قهرمانی در سال ۲۰۰۷ موجب اتحاد و همبستگی در بين مردمش شد، من اين آرزو را برای مردم ايران دارم.

قطبی درباره حريف ايران در مرحله حذفی هم گفت:‌بر خلاف آنچيزی که در رسانه‌های ايرانی از قول من نوشته بودند که من دوست دارم که ايران با در مرحله بعد با کدام تيم بازی کند، واقعيت اين است که برای من تفاوتی نمی‌کند با کدام يک از اين دو تيم روبه‌رو شويم چرا که هر دو تيم قدرتمند هستند.

وی در پايان گفت: اميدوارم همان طور که کره شمالی مقابل امارات باز بازی کرد، مقابل ما هم از چنين شيوه‌ای استفاده کند. کره شمالی دفاعی بازی می‌کند و چشم به ضد حمله دارد. آن‌ها بعد از تساوی مقابل امارات برای صعود به مرحله بعد به گرفتن امتياز از ما نياز دارند و همين بازی فردا را مشکل خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016