سه شنبه 28 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: ما هنوز خاک هستيم! مهر

افشين قطبی که با ورودش به فوتبال ايران ادبيات جديدی را به اهالی اين رشته هديه کرد حالا که تيم ملی با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده است جملات جديدتری می گويد: اين نتايج ما را مغرور نکرده است، ما هنوز هم خاک هستيم و بايد برای رسيدن به هدفمان بيشتر تلاش کنيم.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر، سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان پس از نشست خبری ظهر امروزش در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی اسپاير که بسيار کوتاه تر از دو نشست قبل از ديدارهای برابر عراق و کره شمالی بود، دقايقی را مهمان دوربين های تلويزيونی ايران بود و با خبرنگاران رسانه های مختلف از نوعی ديگر گفتگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




افشين قطبی که نشان داده راه روحيه دادن به اطرافيانش را به خوبی بلد و هميشه به همه احترام می گذارد، تک تک بازيکنان تيمش را قابل احترام می داند. او شرايط را طوری برای تيم ملی فوتبال ايران فراهم کرده که حالا همه به اين تيم احترام می گذارند. هر چند خودش اعتقاد دارد مربيان بزرگ فوتبال دنيا بايد از تيم ملی ايران الگو برداری کنند.

سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان در توضيح اين صحبت خود گفت: ما تيمی درست کرده ايم که ۲۳ بازيکن يکدل و متحد دارد. اين کار بزرگی است. ما تيمی داريم که هر کدامشان می توانند در حساس ترين مسابقات به ميدان بروند و از نام و اعتبار فوتبال ايران دفاع کنند. به نظر من مربيان بزرگ دنيا بايد از تيم ملی فوتبال کشورمان الگو بگيرند و چنين تيم هايی بسازند.

افشين قطبی البته مغرور هم نمی شود صحبت هايش را اينگونه ادامه می دهد: ما خودمان را در اين شرايط حفظ می کنيم. هرگز مغرور نمی شويم و اين نتايج هم ما را مغرور نمی کند. ما هنوز خاک هستيم و برای بزرگ شدن بايد بيشتر از اين مبارزه کنيم.

يک خبرنگار از قطبی سوال می کند آيا در ديدار مرحله حذفی به فکر پيروزی در طول بازی هستيد يا به دنبال ضربات پنالتی خواهيد بود؟ قطبی پاسخ داد: پنالتی هم جزوی از فوتبال است. ما اگر می خواهيم قهرمان شويم بايد از تمام اجزای فوتبال استفاده کنيم. ما از زمانی که تمريناتمان را شروع کرديم به دنبال اين بود که از تمام عوامل برای رسيدن به هدفمان استفاده کنيم.

قطبی ادامه داد: زمانی که هدفمان را قهرمانی در آسيا قرار داديم روی تمام بخش های رسيدن به اين عنوان فکر کرديم. شايد به همين خاطر است که در گفتگوهايمان با بازيکنان همه اين موارد را به آنها گفتيم و حالا بازيکنان ايران به اعتماد به نفس بالايی دست پيدا کرده اند.

وی در ادامه گفتگويش با خبرنگاران ايران به توهين برخی رسانه های عربی به بازيکنان ايران به خاطر بلد نبودن زبانی غير از فارسی اشاره کرد و گفت: فکر می کنم اينها پايه و اساسی درستی ندارد. نصرتی در نشست خبری قبلی به طور کامل انگليسی صحت کرد و تيموريان هم امروز با تسلط کامل حرف زد. با اين حال اعتقاد دارم بازيکنان ما بايد بين المللی باشند.

قطبی خاطرنشان کرد: نه تنها بازيکنان بلکه مربيان و رسانه های ما هم بايد زبان های روز دنيا را بدانند و بتوانند برای پيشبرد کارشان از اين ابزار بزرگ استفاده کنند. اگر می خواهيم در اين خانواده بين المللی جايی داشته باشيم بايد بين المللی شويم و ابزارهای لازم برای زيستن در اين خانواده را بدست آورديم.

سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان در مورد حضور پدرش در ورزشگاه و ديدن پيروزی های ايران با هدايت پسرش گفت: اين يک افتخار برای من است. پدر و مادرم برای من زحمات زيادی کشيده اند. من زمانی که بچه بودم و در کوچه های تهران فوتبال بازی می کردم آرزو داشتم بازيکن بزرگی شوم.

وی ادامه داد: حالا که به سرمربيگری ايران رسيده ام به خودم افتخار می کنم. اينها اشک شوق است که پدرم در ورزشگاه می نشيند و پيروزی های مرا می بيند. من سرباز وطنم هستم و اميدوارم بتوانم برای شادی مردم کشورم هر کاری از دستم بر می آيد انجام دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016