چهارشنبه 10 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی استقلال در شهرآورد شماره ‌٧٠ تهران، ايسنا

شهرآورد شماره هفتاد پايتخت از آن آبی های تهران شد. آرش برهانی نخستين گلزن داربی در دهه ۹۰ لقب گرفت. او زننده تک گل پيروزی بخش استقلال بود.

به گزارش ايسنا، گزارش لحظه به لحظه بازی به ترتيب زير است:

هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران
ورزشگاه: آزادی

پرسپوليس: صفر

استقلال: يک
آرش برهانی (۴۳)

پرسپوليس: رحمان احمدی، سپهر حيدری، عليرضا نورمحمدی، سامان آقازمانی، حميد علی عسگر، حسين بادامکی، مازيار زارع، محمد نوری (وحيد هاشميان۷۴)، امير حسين فشنگچی (اشپيتم آرفی۸۵)، هادی نوروزی، غلامرضا رضايی
مربی: علی دايی

استقلال: محمد محمدی، امير حسين صادقی، حنيف عمران زاده، مهدی امير آبادی، پژمان منتظری، کيانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، ايمان مبعلی، هوار ملامحمد (اسماعيل شريفات۶۶)، آرش برهانی (سيد صالحی۸۵)، فرهاد مجيدی (هادی شکوری۸۹)
مربی: پرويز مظلومی

تيم داوری: محسن ترکی، حيدر شکور، رضا سخندان، عليرضا فغانی
ناظر داوری: حسين عسگری
ناظر بازی: مصطفی شهبازی

کارت زرد:
حسين بادامکی (پرسپوليس)
امير حسين صادقی، مهدی امير آبادی (استقلال)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از يک دقيقه سکوت به نشانه همدردی با آسيب ديدگان سونامی ژاپن و همچنين زنده نگه داشتن ياد مسعود استيلی، بازيکن سال های گذشته پرسپوليس شهرآورد ۷۰ تهران به جريان درآمد. استقلال تهران با سوت محسن ترکی آغاز کننده نخستين شهرآورد پايتخت در دهه ۹۰ بود. اين داور خراسانی برای سومين بار پيکار دو تيم با سابقه تهران را به قضاوت می نشست. نخستين چالش او در ششمين دقيقه بازی رخ داد. زمانی که غلامرضا رضايی در برخورد با مهدی امير آبادی در درون محوطه جريمه آبی ها تعادل خود را از دست داد و ترکی اين برخورد را خطا ندانست و با تذکری به مهاجم سرخ پوشان از کنار اين صحنه گذشت. ۱۰ دقيقه نخستين اولين بازی هفته بيست و هشتم ليگ برتر متعادل سپری شد. شاگردان پرويز مظلومی که در شروع بازی توپ را بيشتر از در اختيار داشتند، رفته رفته شاهد ميدان داری بيشتر رقيب ديرينه بودند. تا آنجا که نخستين خطر جدی هم روی دروازه محمد محمدی شکل گرفت. خطای امير حسين صداقی روی حسين بادامکی در فاصله ۲۵ متری دروازه آبی ها باعث شد تا ترکی کارت زردی را به مدافع آبی ها نشان داده و يک ضربه ايستگاهی را به سود مردان علی دايی اعلام کند. ضربه امير حسين فشنگچی درون چهارچوب دروازه محمدی بود و او را در دوازدهمين دقيقه بازی ناگزير به نشان دادن واکنش کرد. قرمزها که پيش از اين در فروردين هرگز نتيجه و امتيازهای کامل داربی را به آبی پوشان واگذار نکرده بودند، در دقيقه ۱۷ بازی بادامکی را بار ديگر در محوطه حريف سرنگون شده ديدند. بازيکن سال های پيش ابومسلم با اميرآبادی درگير بود و ترکی اين بار هم در اين برخورد خطايی را تشخيص نداد. سه دقيقه بعد محمد محمدی ضربه آرام محمد نوری را که از درون محوطه جريمه روانه کرده بود، به سادگی مهار کرد و اجازه نگرانی هواداران آبی را نداد. بر خلاف علی دايی که با آسيب ديدگی عليرضا نورمحمدی در دقيقه ۲۴ نگران وضعيت مدافعش شد که با برانکارد از زمين بازی به بيرون رفت. ۱۰ نفره بودن سرخ ها بيش از يک دقيقه طول نکشيد.

بازی کم حادثه دو تيم بر خلاف هميشه با استقبال خوب تماشاگران هم رو به رو نبود و خطرهای اندکی هم در برابر دروازه های دو تيم شکل گرفت. حسين بادامکی در دقيقه ۳۱ بازی توپ خوبی را که به شکلی تصادفی عايدش شده بود، با فاصله اندکی از بالای دروازه حريف به بيرون فرستاد.

در سوی مقابل استقلال گويا به ضدحمله های بازيکنان پر سرعتش در خط حمله و فرصت طلبی آنها نظر داشت. از جمله حرکتی که از سوی هوار ملامحمد، هافبک عراقی آبی ها شکل گرفت. بازيکنی که در داربی ۶۸ پاس گل ارزشمندی را برای کريم باقری، سرگروه وقت سرخپوشان تدارک ديد و يک سال بعد سرنوشت او را برابر تيم سابقش قرار داده بود.

نقطه جوش بازی در نيمه نخست که ۲ دقيقه هم وقت تلف شده داشت، گلی بود که آرش برهانی در دقيقه ۴۳ وارد دروازه رحمان احمدی کرد. مهاجم رفسنجانی آبی ها و بهترين گلزن فصل جاری اين تيم سانتر مهدی امير آبادی را که از سمت چپ به فرستاده شده بود، به تک گل بازی در ۴۵ دقيقه نخست تبديل کرد.

اگر چه مردان دايی در نيمه نخست در ۵۱ درصد زمان بازی صاحب توپ بودند، ولی با شکست يک بر صفر راهی رختکن شدند. فرصت طلبی آبی ها نکته برجسته نيمه نخست شهرآورد ۷۰ تهران بود. مردان مظلومی در نيمه نخست هدفمند و دقيق تر از حريف نشان دادند.

نيمه دوم بازی بدون دست خوردن چيدمان اصلی از سوی مربيان آغاز شد. سرخپوشان به جبران گل خورده بازی را با هجوم روی دروازه محمد محمدی آغاز کردند. غلامرضا رضايی در سومين دقيقه بازی در ۴۵ دقيقه دوم با آن که سنگربان استقلال را نيز از پيش رو برداشت، ولی تعادلش را از دست داد و از پس گشودن دروازه بدون دروازه بان آبی ها برنيامد.

نتيجه بازی در پايان نيمه نخست به طور ناخودآگاه روی روند بازی در نيمه دوم تاثير گذاشته بود. قرمزها در انديشه جبران عقب ماندگی بيشتر حمله می کردند و آبی ها را هم در به کار گيری از ضد حمله مصمم تر می ساختند.

ايمان مبعلی در دقيقه ۶۱ با پاس خوب خود فرهاد مجيدی را در برابر اندک مدافعان پرسپوليس صاحب فرصت کرد. ملامحمد که چند دقيقه پيش با حسين بادامکی درگيری لفظی پيدا کرده بود، خود را به دروازه رحمان احمدی رساند اما پس از آن که پاس کاپيتان استقلال و زننده تک گل بازی رفت در دستان احمدی آرام گرفته بود. بازيکن عراقی آبی ها که تنها بازيکن خارجی با سابقه بازی در هر دو تيم قرمز و آبی است، تا پايان در ميدان نماند و با ناراحتی و حالتی اعتراض آميز از زمين بيرون رفت و جايش را به اسماعيل شريفات داد.

مازيار زارع در دقيقه ۵۷ و غلامرضا رضايی در دقيقه ۵۹ می توانستند بازی را به تساوی بکشانند ولی اين گونه نشد. حتی ضربه چيپ اميرحسين فشنگ چی در دقيقه ۶۵ هم راهی به درون دروازه محمدی پيدا نکرد. سنگربان استقلال با سابقه دروازه بانی پرسپوليس، زمانی که رضايی را درون محوطه جريمه متوقف کرد، صدای هواداران و مهاجم قرمزها و در ادامه علی دايی را در کنار زمين در آورد. ترکی در حالی در سوت خود به نشانه اعلام ضربه پنالتی ندميد که تصاوير تلويزيونی برخورد محمدی و رضايی را آشکارا نشان می دادند.

وحيد هاشميان در نخستين تجربه اش در داربی، دقايقی پس از ورودش به بازی با شوتی پرقدرت دروازه رقيب را نشانه گرفت ولی ناکام ماند. درست همانند آرفی آلبانيايی، ديگر مهاجم تعويضی دايی که در باز کردن دروازه محمدی ناکام بود. او فرصتی طلايی را برای گلزنی از دست داد تا عيسی ترائوره همچنان تنها گلزن خارجی داربی تهران تا ۱۰ فروردين ۹۰ باشد.

بهتاش فريبا، مربی استقلال تنها ۸۷ دقيقه از روی نيمکت شاهد بازی بود. او پس از مذاکره عليرضا فغانی با ترکی ناچار شد، نيمکت آبی ها را ترک کند.

بازی در نيمه دوم با تصميم محسن ترکی ۵ دقيقه زمان تلف شده داشت ولی گل ديگری را به خود نديد. پرسپوليس در ليگ دهم هر دو شهرآوردش را با مربيگری علی دايی به استقلال مظلومی واگذار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016