شنبه 18 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيموئز دستيار کی‌روش: سطح رقابتی ليگ ايران درحد بازيکنان نيست، در بازی سنتی تيم ملی تغيير ايجاد می‌کنيم، ايسنا

- تمرين جدی، فضای صميمی و هماهنگی دستاورد اردوی اتريش بود


تيم ملی فوتبال ايران عصر روز جمعه در دومين ديدار تدارکاتی خود در اردوی اتريش برابر تيم "دوناژکا استردا" اسلواکی با دو گل به پيروزی رسيد.

به گزارش ايسنا، "آنتونی سيموئز" دستيار کی‌روش درباره اين اردو گفت: می توانم بگويم که همه چيز خوب بود. رفتار بازيکنان کاملا حرفه ای، سازماندهی و کيفيت تمرين ها عالی، اشتياق بازيکنان برای يادگيری و تمرين بسيار خوب و هماهنگی کل گروه از سرپرستی تا تدارکات بسيار مناسب بود و اين را می توانيم نخستين پيروزی و نقطه مثبت تيم قلمداد کنيم. در اين روزها ضمن اينکه خيلی جدی کار کرديم، اما در کنار آن محيط شاد و لذت بخشی هم داشتيم، فقط کيفيت زمين تمرين می توانست بهتر از اين باشد.

وی درباره فوتبال و بازيکنان ايران معتقد است که بازيکنان ازلحاظ تکنيکی خوب هستند اما سطح رقابتی ليگ ايران درحد بازيکنان نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به نظر سيمويز بايد سطح رقابتی ليگ بالاتر از اين باشد تا بازيکن هم از هرلحاظ پيشرفت داشته باشد و حرفه‌ای تر شود.

دستيار پرتغالی و ۶۷ ساله کی روش افزود: ما درزمان حاضر ۳۰ نفر از بهترين بازيکنان ايران را دراختيار داريم و قصد داريم تغييراتی در نحوه بازی سنتی تيم ملی ايجاد کنيم. روند اين تغيير بايد از همين امروز آغاز شود تا فردا بتوانيم از آن نتيجه بگيريم. اين تفکر اقای کی روش است که فردای تک تک بازيکنان بايد بهتر از امروز آنان باشد و روز به روز درک بهتری از فوتبال داشته باشند و اين هم فقط با کار و تمرين حاصل می شود و کی روش اين تجربه را دارد تا به گونه ای عمل کند که اين اتفاق در فوتبال ايران بيفتد.

سيموئز درخصوص اشتياق بازيکنان به يادگيری و روند پيشرفت آنان گفت: اشتياق کاملا محسوس است. ما کاملا احساس می کنيم که آنها می خواهند تغيير کنند و بهتر شوند و ما هم به اين نتيجه رسيده ايم که قابليت بهترشدن در بازيکنان ايران وجود دارد. البته فقط اشتياق کافی نيست. يک نوع خواست و ميل درونی بايد در آنها باشد و خودباوری داشته باشند. آنها بايد باور داشته باشند که نماينده يک کشور هستند. اينها می تواند باعث موفقيت شود.

وی در پايان به اين نکته اشاره کرد که تيم ملی متعلق به يک يا چند نفر نيست بلکه متعلق به همه مردم ايران است، به همين دليل برای موفقيت و پيروزی، همه کشور بايد از تيم ملی حمايت کنند.

"آنتونی سيموئز" از ۱۵ سالگی وارد فوتبال حرفه ای شد و در سال ۱۹۵۹ در حالی که فقط ۱۵ سال سن داشت به تيم بنفيکا انتقال يافت. او از آن سال تا ۱۹۷۵ تعداد ۷۰۰ بازی رسمی برای اين باشگاه پرتغالی انجام داد. همچنين با تيم جوانان پرتغال به مقام قهرمانی اروپا و با بنفيکا به قهرمانی جام باشگاههای اروپا رسيد. با اين تيم وی ۱۰ بار قهرمان ليگ و شش بار فاتح جام حذفی پرتغال شده و درسال ۱۹۶۶ با تيم ملی کشورش به مقام سوم جام جهانی رسيده است. در آن مسابقات پرتغال موفق شد برزيل را شکست دهد که او در آن ديدار يک گل به ثمر رساند. همچنين يک بار در تيم منتخب جهان و سه بار در تيم منتخب اروپا انتخاب شده است.

سيموئز چهار سال آخر بازيگری خود را در آمريکا گذراند و سال ۱۹۷۹ در پايان بازيگری به حرفه مربيگری روی آورد و پس از چند سال کی روش او را برای همکاری دعوت کرد. وی در سال ۱۹۷۱ با تيم بنفيکا به تهران سفر و با تيم های پاس و پرسپوليس بازی کرده که در هر دو مسابقه تيمش برنده شده و او نيز در هر دو بازی گل زده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016