پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته سوم لیگ برتر: بارسنگین روی دوش پرسپولیس! مهر

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: سومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی برگزار می شود که استقلال در خانه مس کرمان به دنبال صدرنشینی است و پرسپولیس نیز در مصاف با شهرداری تبریز به کسب نخستین پیروزی خانگی می اندیشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر از شامگاه پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار آغاز می شود و بامداد روز شنبه هفته پیش رو با به صدا در آمدن سوت پایان دیدار مس کرمان - استقلال تهران به اتمام می رسد. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای هفته سوم لیگ برتر خواهیم داشت:

ملوان بندرانزلی - مس سرچشمه کرمان
ملوان که در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر یکی از بهترین تیم‌ها بود و حتی به دیدار نهایی جام حذفی رسید در این فصل شروع خوبی نداشته و از دو دیدار اخیر تنها دو نتیجه تساوی بدست آورده است. ملوانان در هفته سوم لیگ برتر بازهم میزبان هستند و این بار از قعرنشین جدول لیگ برتر، یعنی مس سرچشمه کرمان پذیرایی می کنند. شاگردان پورغلامی که در این بازی خانگی از حمایت تماشاگران خودی بهره خواهند برد، امیدوارند روند نزولی تازه وارد ناکام به لیگ برتر در مصاف با آنها نیز ادامه یابد تا اولین سه امتیاز فصل یازدهم را بدست آورند.

سایپای البرز - ذوب آهن اصفهان
مهمترین اتفاق این بازی رویارویی مجید صالح به عنوان سرمربی تیم سایپا با تیمی است که در سال‌های گذشته تحت عنوان مربی و دستیار در آن حضور داشته. او پنجشنبه شب در ورزشگاه انقلاب کرج با پسوند "صدرنشین لیگ برتر" مقابل هم تیمی‌های سابق‌اش می ایستد و باید 90 دقیقه بجنگند و پیروز شود تا صدرنشین بماند. در مقابل سایپا فردا ذوب آهن می ایستد، تیمی که ترک عادت کرده و برخلاف فصول گذشته که با اقتدار لیگ را آغاز می کرد این بار از دو بازی آغازین لیگ یک باخت و یک تساوی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است.

ذوب آهن که یکی از نمایندگان فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست، برای فرار از بحران چاره‌ای جز توقف سایپا و کسب پیروزی در ورزشگاه انقلاب کرج ندارد. در غیر اینصورت اوضاع سپیدپوشان اصفهانی بحرانی می شود و مدت حضورشان در انتهای جدول طولانی تر.

شاید یکی از شانس‌های تیم ذوب آهن در دیدار با سایپای البرز غیب کریم انصاری‌فرد مهاجم نارنجی پوشان کرجی باشد که به دنبال اخراج در بازی مقابل شهرداری تبریز نمی تواند این هفته تیمش را همراهی کند.

تراکتورسازی تبریز - شاهین بوشهر
این دو تیم در هفته دوم لیگ برتر دست به کاری بزرگ زدند. تراکتورسازی در خانه ذوب آهن پیروز شد و شاهین بوشهر نیز در ورزشگاه شهید بهشتی این شهر از سد پرسپولیس گذشت. بهترین تیم‌های هفته دوم لیگ برتر که مزد پیروزی‌های خود را با صعود در جدول رده بندی گرفتند این هفته در تبریز مقابل یکدیگر می ایستند.

شاهینی‌ها که به تازگی مشاور و نماینده تام الاختیار علی دایی (بهمن دهقان) را به عنوان مدیرعامل بالای سر خود می بینند، امیدوارند محرومیت تماشاگران تراکتورسازی بخشیده نشود تا در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف شاگردان امیر قلعه نویی بروند.

تراکتورسازان برای آنکه مقابل شاهین نیز دست پر از زمین خارج شوند باید به این نکته توجه داشته باشند، تیم درخشان به اندازه ذوب آهن بدشانس نیست و بازیکنانش ناهماهنگ نیستند!

پرسپولیس تهران - شهرداری تبریز
استیلی سخت‌ترین روزهای دوران مربیگری خود را می گذراند. او که با هزار امید و آرزو به پرسپولیس آمده است در هفته‌های ابتدایی فعالیتش با ناکامی سرخپوشان و نامهربانی هواداران روبه‌رو شده است. استیلی که امروز هوادار، پیشکسوت و همه و همه را منتقد خود می بیند پنجشنبه با تیمش از شهرداری تبریز پذیرایی خواهد کرد.

در این بازی دو اتفاق انتظار استیلی را می کشد. اگر تیم او با هر نتیجه‌ای برنده شود، استیلی می شود محبوب هواداران و نیشه و کنایه ها تبدیل به "به به و چه چه" می شود و اگر ببازد یا مساوی کند آتش تند انتقادات بالاتر می رود و صدای تشویق علی دایی در ورزشگاه آزادی کشنده تر.

با این شرایط منطقی و به صلاح این است که حمید استیلی به دنبال شکست شهرداری به هر قیمتی باشد، چرا که بهای شکست مقابل این تیم تبریزی شاید آنقدر گران باشد که صندلی مربیگری او در پرسپولیس را لرزان‌تر از گذشته کند.

تیم پرسپولیس پنجشنبه شب از تیمی پذیرایی می کند که شرایط چندان به سامانی ندارد. کسب دو نتیجه مساوی و ایستادن در میانه پایین جدول نمی تواند عملکرد خوبی برای یسیچ و شاگردان باشد، برای آنها که در بدترین شرایط و روزگاری که پرسپولیس بیش از اندازه محتاج پیروزی است به مصاف این تیم خواهند رفت.

فجرشهید سپاسی شیراز - داماش گیلان
در مقام مقایسه با مس سرچشمه و داماش گیلان تیم فجرسپاسی شیراز بهترین شروع را در بین تیم‌های تازه وارد به لیگ برتر داشته است. این تیم در هفته سوم لیگ برتر میزبان داماش گیلان است. بازی این دو تیم را می توان "نبرد تازه واردها" نامید، تازه واردهایی که هنوز طعم پیروزی در فصل یازدهم لیگ برتر را نچشیده‌اند. در این بین میل پیروزی تیم فجر به واسطه برخورداری از امتیاز میزبانی بیش از میهمان گیلانی است که در هفته دوم مقابل استقلال خوب بازی کرد اما باخت!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر حال و روز خوبی ندارد. این تیم نمی بازد اما در کسب پیروزی هم توفیقی نداشته و مقابل استقلال و صبای قم با یک امتیاز زمین مسابقه را ترک کرده است. شاگردان لوکا که هنوز جدایی امیر قلعه نویی را هضم نکرده‌اند در هفته سوم پذیرای صنعت نفت آبادان خواهند بود، تیمی که تماشاگرانش از آنچه در مجموعه محبوب آنها می گذرد راضی نیستند. غلام پیروانی و شاگردانش که لیگ را با بازی مقابل دو تیم تازه وارد آغاز کردند، شاید اگر همانی باشند که در دیدار با داماش گیلان و فجرسپاسی بودند، اولین شکست فصل یازدهم در کارنامه آنها به ثبت خواهد رسید.

سپاهان که برای رسیدن به پیروزی بی تابی می کند، اگر در بازی با صنعت نفت آبادان نیز دست خالی میدان را ترک کنند، رویای دستیابی به سه گانه قهرمانی را کم کم باید به دست فراموشی بسپارد. سپاهان تا به این هفته شمایل یک تیم قهرمان را نداشته و ایستادنش در میانه های جدول موید این موضوع است.

زردپوشان سپاهانی در حالی به مصاف صنعت نفت آبادان می روند که محمدرضا ساکت سه شنبه شب از سمت مدیرعاملی این باشگاه کناره گیری کرد تا با جدایی خود به این تیم در آستانه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر شوک وارد کند.

راه آهن شهرری - صبای قم
برای هیچ تیم و مربی به اندازه راه آهن و علی دایی لیگ یازدهم خوب شروع نشد. زردپوشان با دو هفته تمرین و برپایی اردو وارد لیگ برتر شدند و در مصاف خانگی با ذوب آهن و دیدار خارج از خانه با ملوان بندرانزلی به دو نتیجه تساوی رسیدند. راه آهن که دایی تاکید دارد هفته به هفته بهتر می شود این هفته به مصاف صبای قم یکی از تیم‌های جوان و با انگیزه لیگ برتر می رود. دایی که می داند با تساوی و کسب یک امتیاز تیمش به توفیق آنچنانی در لیگ برتر نمی رسد در اندیشه یک پیروزی خانگی مقابل تیم جوان ویسی است. از سوی دیگر صبای قم نیز هدفی جز پیروزی در مصاف با راه آهن ندارد. تیمی که تراکتورسازی را در خانه‌اش شکست می دهد، اگر در مصاف با راه آهن به دنبال کمتر از برد باشد، چندان منطقی نیست!

فولاد خوزستان - نفت تهران
فولاد خوزستان و نفت تهران از تیم‌هایی بودند که در هفته دوم لیگ برتر به پیروزی رسیدند. این دو تیم که با برتری در دیدارهای هفته اخیر به جایگاه خود در جدول رده بندی سر و سامان بخشیده‌اند، جمعه شب در اهواز با هم روبه‌‍رو می شوند. تیم جوان جلالی که هنوز به هماهنگی و انسجام لازم نرسیده است، براساس یک قانون نانوشته در بازی خانگی با نفت به کسب سه امتیاز فکر می کند. نفت نیز با گداختن مس به جنگ فولاد می رود. کسب امتیاز در خانه فولاد اولویت اول فرکی و شاگردانش است که اگر با پیروزی همراه شود، برای آنها یک موفقیت بزرگ خواهد بود.

مس کرمان - استقلال تهران
استقلال با شکست داماش گیلان به رده چهارم جدول صعود کرد و حالا اختلاف امتیازش با صدرنشین فقط یک گل است. مظلومی و شاگردانش شاید خوش شانس باشند که در هفته سوم به مصاف تیمی می روند که بحرانی‌ترین روزهایش طی فصول اخیر را پشت سر می گذارد. مس کرمان شرایط چندان مطلوبی ندارد و این را می توان از نتایج اخیر نارنجی پوشان دریافت. توقف در دیدار با شهرداری و شکست مقابل نفت نشان دهنده شرایط نامساعد تیم مرفاوی است که روز جمعه در دیداری سخت و دشوار از استقلال پذیرایی خواهد کرد.

مظلومی با اینکه هر روز و هفته از کمبود بازیکن می نالد اما خودش هم می داند، استقلال او آنقدر ستاره دارد که از نبود جاسم کرار و خسرو حیدری لطمه نخورد. مظلومی در تلاش است واژه مسئولیت آور کهکشانی را از استقلال دور کند اما تیم او بدون شک پرستاره ترین تیم لیگ است. کهکشانی‌ها در این هفته اگر صدر را می خواهند باید در خانه مس دست پر از زمین خارج شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016