یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كارلوس كي‌روش: آدم معترضي نيستم اما اعتراض كردم تا بيشتر حمايت شويم، ایسنا

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: كلا آدم معترضي نيستم، اما هدفم از بيان نگراني‌ها اين بود كه حمايت‌هاي بيشتري از خارج از مجموعه فدراسيون از تيم ملي شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارلوس كي‌روش پس از تمرين صبح امروز (يكشنبه) تيم ملي فوتبال ايران درباره ديدار تيم ملي فوتبال كشورمان با قطر به خبرنگاران گفت: بازي سختي در پيش رو خواهيم داشت، چرا كه قطر تيم قدرتمندي است. اين تيم از يكسري بازيكنان خارجي برزيلي و آرژانتيني بهره مي‌برد كه مليتشان را تغيير داده‌اند، اما با اين حال بازيكنان تيم ايران اعتماد به نفس بالايي دارند، ما مي‌رويم خوب بازي كنيم و در نهايت به پيروزي برسيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از تيم‌هاي آسيايي به ويژه‌ تيم‌هاي عربي شناختي داريد؟ گفت: اين اولين تجربه آسيايي من نيست. من با تيم‌هاي امارات و ژاپن در آسيا كار كرده‌ام و در آن زمان با تيم‌هاي حوزه خليج فارس روبرو مي شديم. همچنين زماني كه سرمربي تيم‌هاي ملي پرتغال و آفريقاي جنوبي هم بودم با تيم‌هاي آسيايي و عربي بازي كرديم، بنابرين نسبت به آن‌ها آشنايي كامل دارم.

وي درباره تاثير شرايط آب و هوايي قطر در بازي سه شنبه گفت: كاري نمي‌توان كرد. هواي گرم و مرطوب قطر كار را سخت مي‌كند، تا جايي كه بشود ما سعي مي‌كنيم بلافاصله بعد از تمرينات به هتل بر گرديم. وضعيتي است كه بايد تحمل كنيم. سعي و تلاشمان را مي‌كنيم كه تاثير اين شرايط را در عملكرد تيم كم كنيم.

كي‌روش خاطر نشان كرد: تيم ايران در حال پيشرفت است و مهم‌تر آن است كه اين وضعيت روز به روز ادامه داشته باشد. در بازي‌هاي گذشته پيشرفت تيم محسوس است. برنامه آن است كه تمرين به تمرين و بازي به بازي بهتر شويم.

سرمربي تيم ملي با اشاره به راه صعود تيم ايران براي رسيدن به جام جهاني گفت: تمام بازي‌هاي پيش روي ما سخت است، صعود به جام جهاني كار آساني نيست. جمعه شب تيم ملي هلند در مسابقات انتخابي يورو 2012 با نتيجه‌ 11 بر صفر سن مارينو را شكست داد و هزاران تماشاگر هلندي آن مسابقه را از نزديك تماشا مي‌كردند. من باز هم از تماشاگران ايراني مي خواهم كه مانند بازي با اندونزي به ورزشگاه بيايند و تيم كشورشان را در بازي‌هاي آينده تشويق كنند. حريف ما برزيل يا هر تيمي باشد فرقي نمي‌كند، مهم آن است كه بايد حريفان را جدي بگيريم و در همه بازي‌ها از تيم ملي حمايت كنيم. هر بازي به اندازه خودش اهميت دارد. ما براي موفقيت نيازمند حمايت و تشويق هاي مردم هستيم.

كي‌روش در ادامه به مصاحبه اي كه روز گذشته (شنبه) با ايسنا انجام داده بود، اشاره كرد و توضيح داد: روز گذشته مصاحبه‌اي انجام دادم كه برخي از آن سوء برداشت كردند. اگر به مصاحبه دقت كنيد، من هرگز نگفتم كه مسئولان فدراسيون با من همكاري نمي‌كنند، بلكه گفته‌ام به رغم علاقه و تمام همكاري‌هايي كه انجام مي‌شود ما به همكاري بيشتري نياز داريم كه اين همكاري و حمايت از تيم ملي مي‌تواند معطوف به تماشاگران، اسپانسرهاي مالي و ساير سازمانها باشد. از نظر من صعود ايران به جام جهاني اهميت زيادي دارد. من از تمام تلاشهايي كه فدراسيون براي حمايت از تيم ملي انجام داده قدرداني مي‌كنم و معتقدم ما به تعامل و حمايت بيشتري به ويژه‌ از خارج فدراسيون نياز داريم. تيم ملي بزرگسالان تيم‌هاي جوانان، نوجوانان و ... بايد تمرينات بيشتر و اردوهاي بيشتري داشته باشند. بايد بازي‌هاي تداركاتي خوب و مهمي را برگزار كنند تا بتوان در آينده از بازيكنان پايه براي تيم بزرگسالان استفاده كرد.

وي تاكيد كرد: بايد سرمايه‌گذاري‌ بيشتري براي حمايت از تيم‌هاي ملي انجام شود. منظور من فقط همين بود و فكر مي‌كنم برخي‌ها فقط از مصاحبه ديروز سوء برداشت كردند. من كلا آدم معترضي نيستم. ديروز هم بيشتر نگراني‌هايم را بيان كردم. معتقدم بايد با حمايت بيشتر از تيم ملي از جانب مجموعه‌هاي بيرون از فدراسيون، امكانات و شرايط بهتري براي اين تيم‌ها فراهم شود. فوتبال در كشورهاي مختلف روز به روز در حال پيشرفت است، اگر يك روز از حركت بيايستيم از كشورهاي همچون ژاپن يا استراليا عقب مي‌افتيم. آن‌ها با سرعت زيادي در حال پيشرفت هستند. ما به امكانات و افراد حرفه‌اي بيشتري نياز داريم.

كي‌روش همچنين درباره نوع سيستم‌ تيم ملي و اين كه آيا با تغييرات احتمالي نمي‌توان نتايج بهتري كسب كرد؟ گفت: مهم آن نيست كه شما چه سيستمي را براي يك بازي انتخاب مي‌كنيد. مهم آن است كه بسنجيد بازيكنان در چه سيستمي مي‌توانند بازي كرده و بيشترين كارايي را داشته باشند. طبيعي است كه ما در تمرينات با بازيكنان كار مي‌كنيم و آن‌ها را براي بازي در سيستم‌هاي ايده آل آماده مي‌كنيم. اگر قرار بود سيستم‌ها نتايج بازي‌ها را رقم بزنند كه كارمان آسان مي‌شد. نوع بازي حريفان و شرايط بازيكنان است كه سيستم‌ انتخابي ما را مشخص مي‌كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: روش كاري من هميشه روشن است. من فقط يك چيز را مي‌دانم، آن هم اين است كه از همه روش‌ها استفاده كنيم تا برنده باشيم. در هر مسابقه براي گرفتن سه امتياز به ميدان مي‌رويم، كاري كه همه تيم‌ها انجام مي‌دهند. ما بايد به موقع دفاع و هم به موقع در وضعيت حمله قرار بگيريم.

كي‌روش در پاسخ به سوالي مبني بر ارزيابي كيفيت تيم قطر گفت: بهتر است درباره نقاط ضعف و قوت قطر بعد از بازي صحبت كنيم، فقط مي‌توانم بگويم كه آن‌ها تيم خوبي دارند. مربي اين تيم زماني كه جوان بود در جام جهاني 1990 ايتاليا در كادر فني تيم ملي برزيل حضور داشت و او را از آن زمان مي‌شناسم. ما همه تلاشمان را مي‌كنيم تا برنده شويم. قطر بازيكناني دارد كه مي‌توانند سرنوشت بازي را عوض كنند، اما من به قدرت و توانايي‌هاي بازيكنان تيم ايران اطمينان كامل دارم.

كي‌روش به فارسي گفت: «انشاءالله» مي‌بريم.

وي خاطر نشان كرد: ما قاسم حدادي فر را به دليل آسيب ديدگي از دست داديم، اما با 23 بازيكن به قطر مي‌رويم. همه اين بازيكنان لياقت حضور در تركيب اصلي را دارند، اما به هر حال 11 بازيكن را انتخاب مي‌كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016