یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارلوس كي‌روش در گفت‌وگو با ايسنا: پنج مـاه در ايـران هستم اما تغييري نديدم! ایسنا

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به شدت از عملكرد فدراسيون بخاطر پشتيباني نكردن لازم از تيم ملي انتقاد كرد.

كارلوس كي‌روش پس از تمرين صبح امروز (شنبه) تيم ملي فوتبال ايران در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام هشدار به مسوولان فوتبال كشور اظهار كرد: وقتي ما مي‌توانيم انتظار تغيير نوع بازي تيم ملي ايران را داشته باشيم كه در خارج از مستطيل سبز هم از اين تيم پشتيباني و حمايت‌هاي كافي صورت بگيرد. من بعد از پنج ماه حضور در ايران با وجود تلاش‌ها و نگرش افراد حاضر در فدراسيون به ويژه رييس فدراسيون اما عملا تغيير خاصي در وضعيت پشتيباني تيم ملي نديدم. در اين شرايط كار كردن بسيار دشوار خواهد بود چرا كه كشورهاي ديگر نمي‌ايستند و روز به روز در حال پيشرفت هستند. بايد هم در برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و هم درازمدت از تيم ملي حمايت شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين انتقادها را به رييس فدراسيون منعكس كرده‌ايد و چه جوابي شنيديد، گفت: اين سوال را اصلا از من نپرسيد. پاسخ اين سوال را بايد كساني بدهند كه وظيفه حمايت از تيم ملي را دارند. از تيم ملي حمايت لازم انجام نمي‌شود؛ 207 كشور در جهان هستند كه مي‌خواهند به جام جهاني راه پيدا كنند اما در آخر فقط 32 تيم به اين رقابت‌ها راه پيدا مي‌كنند. همه كشورها مي‌خواهند به مقصد نهايي‌شان يعني حضور در جام جهاني برسند و هر روز بيشتر از گذشته تلاش مي‌كنند. پيشرفت‌هاي زيادي در كشورهاي مختلف ديده مي‌شود لذا ما كار آساني در پيش نداريم. فقط بهترين‌ها هستند كه به جام جهاني مي‌رسند؛ بهترين بازيكنان،‌ بهترين مربيان، بهترين تمرين‌ها، بهترين تيم‌ها، بهترين حمايت‌ها و بهترين مديران!

كي‌روش در پاسخ به اين سوال كه با اين وضعيت چقدر مي‌توان به موفقيت تيم ملي اميدوار بود؟ به ايسنا گفت: نمي‌دانم. فقط مي‌توانم به مسوولان فوتبال ايران هشدار دهم و به آنها بيدارباش اعلام كنم كه بحث حمايت از تيم ملي را جدي بگيرند. من اين مسايل را فقط بخاطر احساس مسووليت نسبت به تيم ايران، مطرح مي‌كنم.

وي در واكنش به اينكه با اين شرايط مي‌توان نسبت به بحث انتخاب سرمربي تيم جوانان از وي سوالي پرسيد، سري تكان داد و گفت: من هنوز نمي‌توانم به طور صددرصد روي تيم خودم متمركز شوم حالا با اين وضعيت چطور براي تيم جوانان تصميم‌گيري كنم؟! هنوز اوضاع و احوال رسيدگي به تيم بزرگسالان خوب نيست و فكرم را به شدت مشغول خود ساخته، پس چگونه مي‌توانم درباره تيم جوانان فكر كنم؟! براي همين پاسخي براي سوال شما ندارم.

كي‌روش در ادامه اين گفت‌وگو درباره بحث فني ديدار تيم ايران برابر اندونزي با گذشت يك روز از برگزاري آن، اظهار كرد: فقط مي‌توانم بگويم وقتي دوباره به عملكرد بازيكنان در مسابقه ديشب نگاه مي‌كنم در مي‌يابم آنها واكنش‌هاي خوبي داشتند، خيلي راحت و باهوش كار كردند و تنها به همين دليل موفق شدند به گل برسند.

وي درباره تساوي تيم‌هاي قطر و بحرين و بازي سه شنبه تيم ملي برابر قطر خاطرنشان كرد: اين تساوي نمي‌تواند معناي خاصي براي ما داشته باشد. اين نتيجه فقط نشان مي‌دهد هر دو تيم پيشرفت كردند چرا كه قطر حريف قوي براي تيم ما خواهد بود. آنها در كشورشان نمي‌خواهند بازنده باشند و اين شرايط مصاف با اين تيم را مشكل مي‌كند. اگر بازيكنان تيم ايران مانند بازي ديشب با اعتماد به نفس بالا ظاهر شوند مي‌توان انتظار موفقيت را داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه آنچه از عملكرد تيم ملي ديده مي‌شود هنوز نشاني از تاثيرات فني و تاكتيكي حضور كارلوس كي‌روش ندارد و اينكه چه مقدار زمان نياز است تا چنين تاثيري به چشم آيد؟ به ايسنا گفت: موفقيت در فوتبال چند بخش دارد؛ يك بخش درون مستطيل سبز است كه كارهاي خوبي انجام شده و پيشرفت قابل توجهي داشتيم. من از تعهد و انگيزه بالاي بازيكنان راضي هستم و معتقدم با اين رويه به لحاظ فني حركت روبه جلو خواهيم داشت تا در نهايت به جايي برسيم كه همه هواداران از تيم‌شان به رضايت برسند؛ اما در بيرون مستطيل سبز همانطور كه گفتم بايد حمايت‌هاي عملي جدي از تيم ملي شود. اگر حمايتي نباشد پيشرفت فني هم در كار نخواهد بود چرا كه اين موضوع اهميت زيادي دارد و پاي تيم ملي يك كشور در ميان است.

كي‌روش خاطرنشان كرد: اما مربيگري در فوتبال ثابت كرده كه ظهور تاثيرات فني و تاكتيكي يك مربي بر بازيكنان و تيمش يا سبك فوتبال يك كشور ممكن است سال‌ها طول بكشد. بازيكنان ايراني عملكرد قابل قبولي دارند و ميل به پيشرفت در آنها وجود دارد و تنها بايد كار كرد و منتظر ماند تا به وضعيت ايده‌آل رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016