شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 آبان» آیا رکوردهای رضازاده پاک خواهد شد؟، بی بی سی
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضازاده: لباس‌فروش‌ها خجالت بکشند؛ "سایز رضازاده" کار قشنگی نیست، فارس

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: خودنگاه قصد دارد با اسم من خودش را مطرح کند.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، حسین رضازاده در گفت‌و‌گویی متفاوت در جريان ركوردگيري وزنه برداران به مطالبی اشاره کرده است که متن آن در زیر می‌آید:

*تیم اعزامی به پاریس در سنندج مشخص می‌شود
از 20 وزنه‌برداری که از ابتدا در اردوی تیم ملی حضور داشتند به تناوب تعداد نفرات کم شد و به 10 نفر رسید. البته تیم کامل 8 نفر است و قرار است در اردوی سنندج 2 نفر دیگر خط بخوردند تا تیم کامل و اعزامی به مسابقات جهانی پاریس مشخص شود.

*ملی‌پوشان باید دقت کنند
رکوردگیری ملی‌پوشان وزنه‌برداری در سالن مسابقات و در شرایط رسمی و با حضور داوران برگزار شد تا ملی‌پوشان از لحاظ استرس نیز در شرایط مسابقه قرار بگیرند.
ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران حدود 8 ماه است که در اردوهای متعدد به صورت شبانه‌‌روزی تمرین می‌کنند. آنها باید دقت کنند تا زحماتشان با کسب مدال و کسب سهمیه نتیجه بدهد.

*نمی‌توان در مورد تعداد سهمیه‌ها پیش‌بینی کرد
در مورد کسب سهمیه المپیک یا تعداد مدال‌ها در رقابت‌های قهرمانی جهان نمی‌توان پیش‌بینی کرد. مسابقات در سطح جهانی برگزار می‌شود، ضمن اینکه وزنه‌برداری رشته رکوردی است و وزنه‌برداران در شرایط مختلف وزنه‌های مختلفی را بالای سر می‌برند.
باید در این رقابت‌ها بدن ورزشکاران در اوج آمادگی باشد تا آنها بتوانند عکس‌العمل‌‌های خوبی انجام دهند. ما امیدواریم با حضور در مسابقات جهانی پاریس تمام سهمیه‌ها را کسب کنیم، چراکه تمام کشورها با قدرت کامل می‌آیند و باید در این مورد بیشتر دقت کرد.

*اعزام نوجوانان و جوانان به تایلند ضروری نبود
ملی‌پوشان جوان و نوجوان وزنه برداری ایران مدال‌های جهانی را در کارنامه دارند. ما نیز به تازگی از مسابقات جهانی بازگشته بودیم و چون 20 روز پس از آن، مسابقات آسیایی بود خیلی حضور در این رقابت‌ها ضروری و مهم نبود.
تیم ملی بزرگسالان ما را بیشتر همین جوانان تشکیل می‌دهند. سرمایه‌گذاری خوبی روی آنها شده است تا هم در مسابقات جهانی فرانسه و هم درالمپیک 2012 لندن بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.
در هر حال شرایط متفاوتی بود و با صلاحدید کوروش باقری، سرمربی تیم ملی و توضیحات و برنامه‌های وی، لازم نبود تا نوجوانان هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کنند.

*برای اعزام داوران قوانین را نقض نکردیم
برای اعزام داور به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا قوانین را نقض نکردیم و طبق درخواست کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا داوران را به تایلند اعزام کردیم. ما در گذشته و در مسابقات قهرمانی آسیا هم داورانمان را اعزام کردیم و حضور داوران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ارتباطی به حضور تیم ملی در آن رقابت ندارد.
ما دو داور را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا معرفی کردیم و دو نفر دیگر هم عضو کنفدراسیون آسیا هستند و اتوماتیک وار در جلسات کمیته‌های مختف شرکت می‌کنند.

*خودنگاه می‌خواهد با اسم من خودش را مطرح کند
در مورد خودروی رنویی که خودنگاه گفته بود با آن مسافرت‌های زیادی را با رضازاده رفته است، خبری ندارم. من هیچگاه رنویی نداشتم. البته رنو دیدم اما تا به حال سوار نشده‌ام.
خودنگاه مدتی وزنه برداری کار کرده و با داراب ریاحی رفیق است. وی می‌خواهد با اسم من خودش را مطرح کند، من تا به حال رنویی سوار نشده‌ام. جالب اینکه 10 سال است خودنگاه را ندیده‌ام و در این مدت فقط از تلویزیون وی را می بینم.

*لباس‌فروش‌ها خجالت بکشند؛ "سایز رضازاده" کار قشنگی نیست
در مورد اینکه برخی لباس‌فروشی‌ها در مغازه خود اتیکت "سایز رضازاده" زده‌اند باید عنوان کنم که حرکت خوبی نیست. از حسین رضازاده هیکلی‌تر هم وجود دارد اما چون اسم ما مطرح تر است و برخی دوست دارند با نام ما خودشان را مطرح کنند، این کار را انجام می‌دهند. آنها با این کارها سؤاستفاده می‌کنند. البته ما کاری به آنها نداریم و خودشان باید خجالت بکشند و این کار را نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*برخی خبرنگاران قیافه‌شان بیشتر به خنده‌بازار شبیه است
در خصوص برنامه خنده‌بازار من هم شنیده‌ام که تقلید صدا می‌کنند. باید شأن قهرمانان ملی در همه حال حفظ شود. برخی از این دوستان یا خود خبرنگاران هستند که قیافه‌شان به خنده بازار بیشتر می‌خورد اما قهرمانان ملی برای کشور و مردم زحمت کشیده و دل آنها را شاد کرده‌اند و نباید کاری کرد که آزرده شوند.
ادر این مورد که موافق تقلید رفتارم در این برنامه هستم یا خیر، باید به گونه‌ای رفتار شود که آزرده نشویم. در مورد آزرده شده علی پروین یا علی دایی هم اطلاعی ندارم و این مورد را باید از خودشان پرسید.

*فوتبال بهتر از علم است
اینکه علم بهتر است یا ورزش نیز باید بگویم که هر دو خوب هستند چراکه ورزشکار باید علمش را هم داشته باشد. ورزش دنیا امروز علمی تر شده و باید از لحاظ علمی به ورزش وارد شد تا بتوان به نحو احسن از ورزش استفاده کرد.
اینکه از راه علم می‌شود بیشتر پول درآورد یا ورزش را نمی‌دانم. دراین مورد شرایط مختلفی وجود دارد. شاید از علم بیشتر بتوان پول در آورد و شاید از ورزش. امروز در فوتبال بیشتر از علم پول در می‌آورند اما در وزنه برداری کمتر و شرایط مختلفی وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016