یکشنبه 20 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويي: آنهايي كه مي‌گويند 3 موقعيت داشتيم چيزي از فوتبال نمي‌دانند، فارس

خبرگزاری فارس: سرمربی تراکتورسازی گفت: افرادی که میگویند در بازی با استقلال 3 موقعیت داشتیم چیزی از فوتبال نمیدانند.


امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اتفاقاتی پس از بازی با استقلال، حمایت علی پروین از او و صحبت‌های رد و بدل شده با فتح‌الله‌زاده، صحبت‌هایی را انجام داده است.

گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار فارس با قلعه‌نویی را در زیر می خوانید:

فارس: پیش از هر چیز از حمایت تماشاگرانتان صحبت کنید...

باید ممنوندار این تماشاگران باشیم. دست تک تک آنها را می بوسم و اگر تشویق‌های آنها نبود بعد از دریافت گل دوم نمی‌توانستیم به بازی برگردیم. لطف خدا شامل حال ما شد و حمایت آنها دلگرمی خاصی به بازیکنان ما داد و این پیروزی متعلق به آنها است.

فارس: هنگامی که کنار خط حضور داشتید یاد بازی استقلال و پرسپولیس نیفتادید؟

چرا، تا حدودی شبیه بازی استقلال و پرسپولیس بود بخصوص آن بازی که 3 بر 2 پیروز شدیم و این مسابقه جّوی شبیه آن دربی داشت.

فارس: حالا که 2 روز از بازی گذشته باور می کنید تماشاگران استقلال اینگونه با شما و اکبرپور رفتار کرده باشند؟

متاسفانه جوّ بدی در ورزشگاه حاکم شد که البته همه تماشاگران در این مسئله دخیل نبودند. این مسئله مهم نیست و توکل من و بازیکنانم فقط به خدا است.

فارس: مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده شاید اگر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال بود تراکتور این بازی را می باخت.

ایشان به من محبت دارند ولی من بازیکنانم را ستایش می کنم که خوب بازی کردند. یک فوتبال تاکتیکی را به نمایش گذاشتیم و 3 گل زدیم و چند گل نزدیم. ضمن آنکه باید بگویم گل دومی که دریافت کردیم روی کار تاکتیکی آنها نبود. آنها روی اشتباه مدافع‌ ما به گل رسیدند ولی بازیکنانم را ستایش می کنم چون قانون فوتبال می گوید وقتی یک مدافع اشتباه می کند تیم گل بعد را هم می خورد اما بازیکنانم خوشبختانه خوب تمرکز کردند و خدا نیز کمک کرد که برنده شویم.

فارس: بعد از بازی خیلی از استقلالی ها مدعی شدند که تراکتورسازی فقط 3 موقعیت داشت و آن هم فقط از روی ضربات ایستگاهی بود. شما این مسئله را قبول دارید؟

این‌هایی که این حرف‌ها را می زنند شاید زیاد فوتبال نمی دانند! شاید آقایان نمی دانند که این هم تاکتیک است. وقتی من میانگین قدی بازیکنانم را بالا برده‌ام یعنی اینکه به ضعف حریف پی برده‌ام که این کار را انجام داده‌ام. اگر فوتبال را بدانید، باید قبول کنید که این یک تاکتیک کاملا اثرگذار است و در تمام دنیا روی ضربات شروع مجدد برنامه‌ریزی می کنند.

آنها ناراحت هستند و من به آنها حق می دهم چون خیلی برنامه‌ریزی کرده بودند که بازی را ببرند و دوست داشتند قبل از دربی، تراکتورسازی را هم شکست بدهند و حالا هم که باخته‌اند باید برای مردم توجیه‌هایی داشته باشند. در این بازی نبض بازی دست ما بود. حالا من سؤالی می پرسم.

فارس: چه سؤالی؟

مگر شوت فلاویو، ضربه عابدینی، ضربه سر شیرجه‌ای اکبرپور و شوت محمد ابراهیمی که سه تای آنها از کنار تیر دروازه رد شد، موقعیت نبود؟ حالا خدا را شکر فیلم بازی موجود است، اگر فیلم بازی نبود آنها چه حرف‌هایی می زدند؟ ضمن آنکه من اعتقاد دارم روی گل اول استقلال اصلا خطایی صورت نگرفت که آن ضربه تبدیل به گل شد. روی گل دوم هم مدافع ما توپ را به حریف داد. در مجموع فکر می کنم این حرف ها زیاد قشنگ نیست و بازی هم تمام شده. دیروز به بازیکنانم سر تمرین گفتم بازی با استقلال به تاریخ پیوست و به فکر بازی با نفت تهران باشید که یک بازی کاملا سخت است.

فارس: بعد از اشتباهی که حسینی روی هر دو گل استقلال انجام داد او را تعویض کردید ولی رفتار مناسبی با او داشتید حتی حسینی نیز به سمت شما آمد...
اشتباه نکنید، روی گل اول مأمور مهار مجیدی، عابدینی بود و حسینی مقصر نبود. این بازیکن یکی از خوب‌های تیم من بود و از عملکرد او راضی هستم.

فارس: مهدی کیانی امروز در مصاحبه‌ای عذرخواهی کرده و خواهان بازگشت به تراکتورسازی شده است، آیا این مسئله تأثیری در تصمیم شما دارد؟

ببینید؛ من به عذرخواهی ایشان کاری ندارم ولی باید یک سری مسائل را یاد بگیریم. من به هر تیمی که می روم شرایط خاص خودم را دارم و هر کس در این شرایط جا نگیرد، بهتر است که برود. بهتر است کیانی به تیم دیگری برود و تجربه کسب کند. من به عذرخواهی کیانی کاری ندارم و نمی دانم در گذشته چه رفتاری با او شده و به این مسئله را هم ورود نمی کنم ولی بهترین تصمیم برای او این است که به تیم دیگری برود چون نه از نظر فنی و نه از نظر اخلاقی به درد ما نمی خورد.

فارس: پس از پایان بازی دیالوگی بین شما و فتح‌الله‌زاده رد و بدل شد که ظاهراً سرپرست باشگاه استقلال به شوخی به شما گفته بود در تبریز تراکتورسازی را می بریم و شما گفتید اجازه بدهید 24 ساعت بگذرد. در این خصوص توضیح می دهید؟

من به شوخی به آقای فتح‌الله‌زاده گفتم 24 ساعت ریکاوری کنید بعداً در خصوص بازی برگشت حرف بزنید اما باید مطلبی را بگویم. فتح‌الله‌زاده از مدیران خوب و زحمت‌کش فوتبال ما است و همه وجودش را برای استقلال می گذارد. کسی که پول کاغذ روزنامه‌‌اش را به بازیکن می دهد مشخص است که به آن عشق دارد. البته شاید حرف ایشان بعد از بازی به خاطر ناراحتی اش بود اما من از آقای فتح‌الله‌زاده تعجب کردم به چند دلیل. اول اینکه ایشان مدیری کاربلدند و نباید بعد از بازی احساسی صحبت می کرد. دوم اینکه معمولا بعد از بازی باید به فکر مسابقه بعد بود و سوم اینکه فوتبال بالا و پائین دارد و هیچ کس جز خدا نمی داند در بازی برگشت چه اتفاقی می افتد. شاید ایشان از باب شوخی گفته ولی من با مدیران زیادی کار کردم که فتح‌الله‌زاده مدیری عاشق بوده و با استقلال مثل پسرش رفتار می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





اول از همه باید بگویم که از ایشان ممنون هستم ولی متاسفانه باید اشاره کنم عده‌ای قلم خود را فروخته‌اند که همان اجنبی پرستان هم هستند. آنها نمی خواهند قابلیت‌های مربیان ایرانی را ببینند و هر
فارس: علی پروین در گفت و گو با فارس از شما حمایت کرده و گفته چرا کسی نمی خواهد باور کند که قلعه‌نویی کارش را بلد است؟

وقت یک مربی ایرانی نتیجه می گیرد علیه او مقاله می نویسند و 24 ساعت شروع به تخریب نیروهای داخلی می کنند. من اعتقاد دارم عده‌ای قلم را به اجنبی ها فروخته‌اند و تا یک اتفاق خوبی برای مربیان ایرانی می افتد فردا علیه‌اش موضع می گیرند.

خدا را شکر می کنم که همیشه در مجموعه‌ام با صداقت کار می کنم و توکلم به خدا است. ما ملت کاملا بزرگی هستیم و این مسئله را در تاریخ ثابت کردیم. ایرانی، نژاد آریایی برتر است و یک عده نمی خواهند مسئله به این مهمی را قبول کنند به همین خاطر همیشه علیه من موضع می گیرند. قهرمان می شویم، می گویند ستاره داشت، ستاره نداریم و نتیجه می گیریم، می گویند ضد فوتبال بازی می کند. هر کاری انجام می دهیم یک ایرادی می گیرند. این عده همیشه به من انتقاد می کنند و من هم آنها را به خدا واگذار کرده‌ام.

از علی پروین هم ممنونم و او را دوست دارم. همیشه به او سر می زنم و تلفنی با یکدیگر صحبت می کنیم و امیدوار هستم او به پرسپولیس برگردد. پروین بزرگ است و انسان‌های بزرگ همیشه بزرگ فکر می کنند. من هم امیدوارم علی پروین با بزرگی اش به پرسپولیس برگردد و به این تیم بیش از قبل کمک کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016