چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حرف های علی کريمی درباره دربی پايتخت: من و کری؟ حرفم را در زمين می زنم، خبر ورزشی

حسين قدوسی / قديمی های فوتبال که خيلی هنوز يادشان و نامشان در داربی زنده است، از اين روزها که حرف می زنند ورد زبانشان نام علی کريمی است و فرهاد مجيدی. به هر کسی که زنگ می زنی و درباره داربی می پرسی، ابرويش را بالا می اندازد و می گويد: «من فکر کنم اين دو نفر تعيين کننده داربی هستند.» خب اين يک موضوع عادی است. وقتی اينقدر خوب باشی، اينقدر خوب باشی و با اين سن و سال نظر مربی بزرگی مانند کارلوس کروش را جلب کنی، معلوم است همه به تو چشم می بندند. حالا اين اميد درباره کريمی و مجيدی در آستانه داربی ۷۱ بدجور صدق می کند. شماره هشت پرسپوليس که اين روزها زياد دل و دماغ مصاحبه ندارد و پيشنهادها را پس می زند، لبخندی می زند و می گويد: «از من می خواهيد کری بخوانم؟ نمی خوانم!» او در آستانه بازی روز جمعه در گفت و گو با خبرورزشی حرف هايش را درباره اين مسابقه می زند.

*سريعا می رويم سر اصل مطلب يعنی داربی. نمی خواهی برای استقلالی ها کری بخوانی؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




من؟ کری؟ مگر چيزی هم حل می شود؟ اگر حرفی هم برای گفتن داشته باشيم بايد داخل زمين بزنيم.

*ولی خيلی ها کری خوانی را شروع کردند؟ در واقع می گويند کری که نباشد، داربی داربی نمی شود ديگر.
بالاخره هر کسی يک روحياتی دارد. نکند انتظار داريد من هم کری بخوانم؟

*می دانيم اين کار را نمی کنی اما گفتيم تلاش خود را کنيم!
در مصاحبه های قبلی ام هم گفتم، اينکه دو تيم قبل از بازی چه شرايطی دارند ملاک نيست. اين را تجربه ثابت کرده که بازی شرايط ويژه خودش را دارد. اين اولين داربی تاريخ نيست و آخری هم نخواهد بود.

*اما به استقلال امسال می گويند کهکشانی. همان لقب که پارسال به استيل آذين داده بودند. اصلا قبول داری اين لقب را؟
استقلال خريد های خيلی خوبی داشته و تيمش تقويت شده است.

*همين؟
بله، همين.

*رفيقت، مهدوی کيا می گفت سال قبل به ما هم می گفتند کهکشانی ها اما سقوط کرديم.
خب قسمت استيل آذين آن بود ( با خنده) درست است، در فوتبال حضور ستاره ها تضمين کننده نيست. نتيجه گرفتن بستگی به خيلی چيزهای ديگر هم دارد. ولی در ۵ هفته اول استقلال خوب نتيجه گرفت و تنها بازی تراکتورسازی را باخت. با اين حال آنها همچنان يکی از مدعيان اصلی قهرمانی هستند. ولی فعلا ۶ هفته گذشته و راه زيادی تا پايان ليگ مانده.

*بالاخره نگفتی؟ پرسپوليس داربی را می برد؟
گفتم که داربی شرايط خاص خودش را دارد. خيلی مواقع اتفاق افتاده تيمی باخته که مستحق برد بوده ولی قبل از هر چيز بايد بگويم اين بازی، سمبل بازی های ليگ است. خيلی از کشورها، چه در آسيا و حتی در اروپا روی اين بازی مانور می کنند. حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در يک بازی، در فوتبال دنيا، چيزی نيست که رسانه ها از کنارش به راحتی بگذرند. در همين بازی با اندونزی، ۷۵ هزار تماشاگر آمده بودند و در داربی ها، ورزشگاه پر می شود. اين ها نعمت های بزرگی هستند که خيلی از کشورها، افسوس نداشتنش را می خورند.

*حتما می دانی هواداران پرسپوليس ، چقدر روی« جادوگر» شان حساب باز کردند؟
من هم يکی مثل بقيه. تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم به اين هواداران خدمت کنم. برای داربی رويشان حساب باز کرده ايم و دوست داريم از ما حمايت کنند. پرسپوليس اوضاع خوبی دارد و ما اميدواريم در داربی، نتايج بد هفته های اول را جبران کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016