چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ برتر فوتبال: تراکتور صدرنشين ميزبان نفت تهران، تبريزی‌ها فقط برد می خواهند، مهر

تبريز - خبرگزاری مهر: هفته هفتم ليگ برتر در شرايطی از پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود که اغلب بازيهای اين هفته بيشتر تحت تاثير دربی جمعه سرخابی های پايتخت قرار دارد اما در اين ميان تبريزيها بی گمان توجه شان معطوف به بازی تراکتورسازی برابر نفت تهران خواهد بود.


به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری چهار مسابقه، هفته هفتم رقابتهای ليگ برتر فوتبال کشور پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود که طی آن در يکی از اين ديدارها، تيم صدرنشين تراکتورسازی پذيرای تيم نفت تهران است.

تراکتورسازی که جمعه گذشته در شبی به ياد ماندنی توانست استقلال کهکشانی را از صدر به زير بکشد، مصافی خانگی بايد به ديدار نفت تهران، تيمی که چند هفته ای است فراتر از حد نام و قدرت خود نتيجه می گيرد و توانسته خود را به جمع مدعيان ليگ اضافه کند، برود.

تيم تحت هدايت امير قلعه نوعی که اکنون از يک روحيه و انرژی مضاعفی نيز بهره مند است، به اعتقاد خيلی ها، از همان ابتدای فصل منتظر گذشت چند هفته و صعود به صدر جدول بود تا خود را هفته ها و شايد تا پايان فصل در آن بالای جدول حفظ کند و بی گمان اين موضوع خواسته اين مربی و شاگردانش است که البته لازمه اين مهم،کسب حداکثر امتيازات بويژه در بازی های خانگی است که در يکی از همين بازی ها، سرخپوشان پرطرفدار تبريزی عصر پنجشنبه ميزبان نفت تهران خواهند بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شايد در نگاه اول، تيم نفت بواسطه تجربه کم حضور در ليگ برتر و نداشتن مهره ای آنچنانی در ترکيب خود و همچنين نتايج ضعيفی که اين تيم در فصل قبل گرفته بود، در مجموع حريفی نه چندان مشکل ساز به نظر آيد ولی با نگاهی به نتايج اين تيم در شش هفته سپری شده از فصل جاری، می توان به احيای نفتی ها توسط حسين فرکی پی برد و به اين نکته رسيد که زردپوشان تهرانی حالا ديگر در پی نماياندن پديده ای جديد در فوتبال کشور هستند.

کما اينکه فرکی در مصاحبه ای نيز گفته بود که نفت تهران مدعی جديد ليگ است که البته گفته سرمربی اين تيم چندان هم سخنی به گزاف نبوده؛ چراکه اين تيم اکنون رده چهارم جدول را اختيار کرده و انگيزه بالاتر آمدن را نيز دارد که اين موضوع می تواند برای قلعه نوعی و شاگردانش در مصاف اين هفته ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز مهم ترين مشکل باشد.

دو تيم در حالی اين هفته رو در روی يکديگر قرار می گيرند که هر کدام نيازمند هر سه امتياز اين بازی هستند و بديهی است که تراکتورسازی بواسطه ميزبانی و البته تداوم صدرنشينی خود، بيشتر از ميهمان خود در پی امتيازات اين ديدار خواهد بود.

تراکتورسازی که غير از باخت ناباورانه در هفته اول به تيم صبا، به ترتيب تيم های ذوب آهن، شاهين، داماش، شهرداری و استقلال را شکست داده و صدرنشينی خود را حاصل اين پنج برد متوالی می داند، بدليل محروميت از ابتدای فصل تاکنون تنها يکبار آن هم در دربی تبريز مقابل چشم هواداران خود ميزبانی کرده است و ديدار با نفت تهران، دومين نمايش قدرت سرخپوشان در حضور "پرشورها" خواهد بود.

پيش بينی می شود اين بازی عليرغم برگزاری آن در يک روز غير تعطيل، در زمره بازی های پر تماشاگر ليگ يازدهم قرار گيرد و هواداران تراکتورسازی به پاس درخشش تيم محبوب خود در ورزشگاه آزادی و شکست استقلال تهران و همچنين جشن گرفتن نخستين صدرنشينی ليگ برتر، حضوری چشمگير در ورزشگاه داشته باشند.

شکی نيست که همين مورد نيز می تواند وزنه روحی مثبتی برای ژنرال و شاگردانش باشد و در سوی مقابل، بازيکنان اغلب کم تجربه نفت تهران را تحت تاثير قرار دهد تا آنها نتوانند به خوبی هفته های پيشين کار کنند.

پس از اشاره کلی به نتايج تراکتورسازی در شش هفته گذشته و توضيح در خصوص توفيقات اين تيم، از طرفی نيز بايد نگاهی به نتايج تيم نفت تهران در هفته های سپری شده از ليگ يازدهم داشت که با رصد آن، می توان به اين نکته دست يافت که نفتی ها اگرچه نتوانسته اند همپای تيم تبريزی پيشروی کنند، اما حضور آنها در جمع چهارتيم بالای جدول و کسب نتايجی درخشان جای بسی تامل دارد و بايستی به اين موفقيت حسين فرکی و شاگردانش اهميت و ارزش قائل شد.

آنها تيمی هستند که عليرغم قبول شکست يک بر صفر در خانه فولاد اهواز، توانسته اند سپاهان مدافع عنوان قهرمانی را همين دو هفته قبل در اصفهان به زانو در آورده و سه امتياز خارج از خانه دشت کنند که اين نتيجه و مهم تر از آن، نوع بازی نفت در اصفهان بيشتر بايد مدنظر کادر فنی تراکتورسازی قرار گيرد و آناليزورهای قلعه نوعی بايد تمرکز و بررسی بيشتری روی آخرين بازی بيرون از خانه تيم نفت تهران داشته باشند تا مبادا بلايی که به سر لوکا بوناچيچ آمد، تيم تبريزی را هم گرفتار کند.

نفت علاوه بر شکست در خانه فولاد در هفته سوم و پيروزی در زمين سپاهان در هفته پنجم، در آغاز ليگ نيز توانست فجر سپاسی را در شيراز با نتيجه مساوی بدون گل متوقف کند و نکته مهمی که از اين سه نتيجه بيرون از خانه نفت می توان به آن اشاره کرد، دريافت تنها دو گل آن هم در برابر تيم هجومی مجيد جلالی بوده و در دو بازی بعدی، زردپوشان تهرانی هرگز اجازه گلزنی به ميزبان خود را نداده اند که البته بازی با تراکتورسازی می تواند محکی جدی تر برای خط دفاعی تيم حسين فرکی باشد و اگر آنها بتوانند مقابل بهترين خط حمله ليگ دوام بياورند، آنگاه بايستی شايستگی های اين تيم متحول شده را بيشتر ارج نهاد و به واقع پذيرفت که نفت تهران حداقل در اين هفته ها سزاوار حضور در جمع بالانشين هاست.

البته با شرايطی که تيم تراکتورسازی در حال حاضر دارد و به قولی در اوج آمادگی روحی و فنی به سر می برد، کمتر تيمی می تواند مقابل تفکرات هجومی امير قلعه نوعی مقاومت کند که برتری سه بر دو در خانه استقلال گواه محکمی بر اين ادعاست و همگان ديدند که استقلالی ها که تا قبل از مصاف با تراکتورسازی، بهترين خط دفاع را با سه گل خورده در اختيار داشتند، چطور سه بار دروازه شان را بازشده ديدند و سه امتياز خانگی به تراکتور ميهمان تقديم کردند.

نفت تهران اما در خط حمله هم بد کار نکرده و اگرچه تنها دو گل در سه بازی بيرون از خانه به ثمر رسانده، ولی در مجموع شش بازی خود ۹ بار حلقه خوشحالی پس از گل شکل داده و از اين حيث جزو تيم های تقريبا هجومی محسوب می شود که البته وقتی روی کاغذ اين قدرت خط حمله نفت در برابر قدرت تدافعی تراکتورسازی قرار می گيرد، می توان پيش بينی کرد که تيم ميهمان امکان به گل رسيدن در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز را تا حدودی دارد و از سويی نيز اگر اين مقايسه به شکل برعکس انجام پذيرد، احتمال زدن بيش از دو گل توسط تراکتورسازان متصور می شود.

تراکتورسازان در صورتيکه سه امتياز اين پيکار خانگی را به مجموع ۱۵ امتياز قبلی خود اضافه کنند، به صدرنشينی خود ادامه خواهند داد و در هفته ای که استقلال ۱۳ امتيازی بايستی در دربی هفتاد و يکم به ديدار پرسپوليس تازه جان گرفته برود و صبای قم، ديگر تيم ۱۳ امتيازی جدول بايد در خانه مس سرچشمه متحول شده صف آرايی کند، امير قلعه نوعی می تواند با شکست نفت تهران ۱۱ امتيازی، فاصله دو امتيازی تيمش در صدر را با تيمهای تعقيب کننده بيشتر نيز کرده و با خيالی راحت تر به ادامه مسابقات فکر کند.

تيم تراکتورسازی که پيروزی در برابر استقلال را تا حدودی مديون حضور هواداران خود در ورزشگاه آزادی می داند، پنجشنبه فرصت خوبی برای پاسخ اين حمايت بی نظير دارد و "پرشورها" اميدوارند با تداوم اين بردها، تيم محبوب شان با قدرت به صدرنشينی خود ادامه دهد.

ديدار تيم های تراکتورسازی تبريز و نفت تهران از چارچوب بازی های هفته هفتم ليگ برتر فوتبال کشور، از ساعت ۱۸.۳۰ پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمود نصيرپور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016