شنبه 2 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از داربي! قرمزها با کارت سوخت جديد به شيراز مي روند، ایسنا

فصل يازدهم ليگ برتر فوتبال در حالي يکشنبه وارد هشتمين هفته مي شود که حواشي شهرآورد هفته گذشته هنوز به پايان نرسيده است و همچنان اخبار جديدي از دو تيم پرطرفدار پايتخت به گوش مي رسد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هفته هشتم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال، يکشنبه با انجام هفت ديدار و در غياب نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي شود و در مهمترين بازي، پرسپوليس در شيراز ميهمان فجر شهيد سپاسي است.

سرخ‌پوشان تهراني، هفته گذشته و در ادامه ناکامي‌هاي اين فصل خود، با دو گل از رقيب سنتي‌شان شکست خوردند تا بيش از هر زماني بوي تغييرات از اين باشگاه به مشام برسد. به همين دليل و تنها چند روز پس از شهرآورد هفتاد و يکم، سرپرست موقت اين باشگاه استعفا کرد و اعضاي جديد هيات مديره و مديرعامل پرسپوليس از سوي وزارت ورزش و جوانان انتخاب و معرفي شدند.

بنابراين، قرمزپوشان در حالي اين هفته به مصاف فجر سپاسي مي‌روند که علي پروين به همراه چند تن ديگر به اين تيم بازگشته‌اند. بايد صبر کرد و ديد آيا انقلابي که در باشگاه پرطرفدارترين تيم آسيا رخ داده است مي تواند منجر به نتايج خوب و درخور نام اين تيم باشد يا خير.

در سوي مقابل، شاگردان علي کلانتري که سال جاري را با صعود دوباره به ليگ برتر جشن گرفتند، تاکنون عملکرد پرفراز و نشيبي از خود به نمايش گذاشته‌اند. اين تيم يک بار سپاهان مدافع عنوان قهرماني را شکست داده و هفته بعد برابر راه آهن به تساوي رضايت داده است. اينک بايد ديد آيا فجري‌ها پس از ديدار با پرسپوليس هوادارانشان را راضي به منزل مي فرستند يا خاطره شکست 5 بر دو برابر قرمزها را براي حريف زنده مي کنند.

ديدار دو تيم، يکشنبه، ساعت 18 و 30 دقيقه در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار مي شود.

انتخاب هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و جايگزيني رويانيان به جاي حبيب کاشاني در جمع سرخ‌پوشان تنها تغييرات هفته هفتم نبود؛ در اين هفته نماينده شهر رشت در ليگ برتر نيز شاهد تغيير در راس کادر فني بود؛ جايي که ابراهيم قاسمپور کهنه کار، جاي مهدي دينورزاده پيشکسوت را گرفت. قاسمپور هرچند مي‌گويد علاقه‌اي به جاشيني دينورزاده نداشته است اما او اينک سرمربي تيم کهکشاني ليگ برتر است که عملکرد اين تيم تا اين لحظه از نام کهکشاني تنها سياهچاله‌هاي فضايي را در ذهن متبادر مي کند! آيا سرمربي پيشين نفت آبادان مي‌تواند داماش را از بحران خارج كند؟

در آن سوي ميدان اما شاگردان علي دايي حضور دارند که تا اين هفته از ليگ برتر تنها به يک پيروزي دست پيدا کرده‌اند. بازيكنان راه‌آهن تاکنون سه بازي خود را در حالي که برنده بودند، در دقايق پاياني با تساوي عوض کردند تا دايي به تيمش لقب «بدشانس» بدهد. علي دايي خوب مي داند که نتيجه گرفتن يا نگرفتن او با راه‌آهن مستقيما با بالا و پايين رفتن جايگاهش نزد هواداران پرسپوليس مرتبط است و هرچند او نسبت به اين مساله اظهار بي تفاوتي مي کند اما بايد گفت که دايي اين روزها به نماد برتري طلبي هواداران دوآتشه سرخ تبديل شده است.

ديدار داماش و راه‌آهن، يکشنبه، ساعت 17 و 30 دقيقه در ورزشگاه شهيد عضدي رشت برگزار مي شود.

ديگر ديدار مهم اين هفته را شاگردان حميد درخشان در برابر تيم سابق او برگزار مي کنند. درخشان که فصل گذشته به همراه شهرداري تبريز به نتايج قابل قبولي در ليگ برتر دست يافته بود، امسال نيز با شاهين بوشهر قصد انجام کارهاي بزرگ را دارد. درخشان بسيار اميدوار است كه با کسب عنواني خوب در پايان فصل يازدهم، استحقاق خود را براي هدايت پرسپوليس ثابت کند؛ «حقي» که به گفته خودش در ابتداي فصل و با «برنامه‌هاي از پيش تعيين شده» از او سلب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در آن سوي ميدان، شهرداري تبريز، با هدايت يسيچ صربستاني اميد زيادي دارد که تيم سختکوش و هجومي شاهين را در خانه شکست دهد و خود را چند پله در جدول رده بندي بالا بکشد.

ديدار تيم هاي شاهين و شهرداري نيز يکشنبه، ساعت 17 و 45 دقيقه در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي شود.

همچنين در ادامه بازي‌هاي هفته هشتم، ديدار حساس استقلال و سايپا، دوشنبه در ورزشگاه آزادي تهران انجام مي شود.

برنامه کامل ديدار - به استثناي بازي هاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا - و داوران هفته هشتم ليگ برتر فوتبال به شرح زير است:

يکشنبه، سوم مهر ماه

مقاومت شهيد سپاسي – پرسپوليس - ورزشگاه حافظيه شيراز - ساعت 18:30

عليرضا فغاني- محمدرضا ابوالفضلي- حسين خانبان- محمد کماني- ناظر: عبود سنگاشکن

داماش - راهن آهن - ورزشگاه عضدي رشت - ساعت 17:30

هدايت ممبيني- بهرام نقوي- مهدي عاليقدر- رسول رهبرفام- ناظر: علي خسروي

نفت تهران – ملوان - ورزشگاه دستگردي تهران - ساعت 17:30

حسين زرگر- مسعود فرح نيا- بهروز برون- غلامرضا مستقيم- ناظر: سيد رضا غياثي

صباي قم - فولاد خوزستان - ورزشگاه يادگار امام (ره) قم - ساعت 18:30

محمود رفيعي- مجيد ويشگاهي- عليرضا ايلدروم- محمد ملکي- ناظر: ابراهيم ميرزابيگي

شهرداري تبريز - شاهين بوشهر - ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز - ساعت 17:45

محسن ترکي- محمد رضا منصوري- حميد نظري- محمد رضا اکبريان- ناظر: مسعود مرادي

نفت آبادان – تراکتورسازي - ورزشگاه تختي آبادان - ساعت 18:45

غلامرضا جباري- بابک داوري- مصطفي فراهاني- اسماعيل آمري- ناظر: محمد تولايي

دوشنبه، چهارم مهر ماه

استقلال – سايپا - ورزشگاه آزادي تهران - ساعت 18:30

محسن قهرماني- حسن کامراني فر- سعيد زارع- منصور نوري- ناظر: حسين عسگري


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016