پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولیایی در گفت‌وگو با فارس: فردی که بزرگترین اختلاس تاریخ در زیرمجموعه‌اش رقم خورد رئیس مجمع استقلال شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل پیشین باشگاه پاس همدان گفت: کسی که بزرگترین اختلاس تاریخ کشور در زیر مجموعه مدیریتی‌اش رخ داده اکنون رئیس مجمع باشگاه استقلال شده است.

کاظم اولیایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسایل مختلف فوتبال از انتخابات فدراسیون فوتبال تا انتخاب اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس سخن گفته است:

*تصمیم‌های فوتبال استقلال کشور را زیر سؤال برد

با کمال شرمندگی باید بگویم در فوتبال تصمیماتی گرفته شد که برای کشور گران تمام شد. دوستان و دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که ایران اسلامی شهدای زیادی داد تا استقلال کشور حفظ شود. حتی دشمنان نظام نیز این مسئله را قبول دارند اما با ندانم کاری آقایان استقلال کشور در بخش ورزش و فوتبال زیر سؤال رفت.

*علی‌آبادی با دو ساقدوش به انتخابات فدراسیون فوتبال رفت

بارها علی آبادی را نصحیت کردیم که به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام نکند. او به توصیه من و امثال من و دیگر کارشناسان توجهی نکرد و دو ساق‌دوش هم برای خود تراشید و کفاشیان و شهنازی را با خود به انتخابات فدراسیون فوتبال برد. با اولین اخم AFC که به علی آبادی گفت کنار برو او کنار رفت و به این ترتیب استقلال کشور را زیر سؤال برد.

*در هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال معامله سیاسی شد

در انتخاب اعضای دو هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس نیز همین اتفاق افتاد. 2 سال جامعه ورزش و علاقمندان فوتبال منتظر اعلام اسامی اعضای هیئت مدیره این 2 باشگاه پر طرفدار بودند. آقایان حرف هیچ کدام از ریش سفیدان ورزش مثل من را گوش نکردند و در نهایت با معامله سیاسی هیئت مدیره‌ای را انتخاب کردند که صدای همه را درآورد. ما که از سر دلسوزی حرف می‌زدیم می‌گفتند آنها به دنبال بهره سیاسی هستد. اکنون که باز هم ‌AFC اعضای این هیئت مدیره را قبول نکرده می‌بینیم که بار دیگر استقلال کشور زیر سؤال رفته است.

*پارادوکس‌های وحشتناک در فوتبال ایران

در لیگ برتر هم پارادوکس‌های وحشتناکی را شاهد هستیم. از یک طرف می‌گوییم فوتبال ما دهمین سال حرفه‌ای گری را پشت سر گذاشته و از طرف دیگر می‌گوییم تا حرفه‌ای شدن حالا حالاها فرصت داریم. از یک طرف 18 باشگاه لیگ برتری را خصوصی معرفی می‌کنیم و از طرف دیگر ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعیه می‌دهد که چند تیم می‌توانند بازیکن سرباز بگیرند و نظامی هستند. این حرکات زیگزاک وار و پارادوکس از چشم اهالی فوتبال دور نمی‌ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*فوتبال ایدئولوژی جدید جهانی؟

اولیایی در ادامه گفت‌وگو با فارس با اشاره به صحبت‌های یحیی زاده نماینده مجلس که گفته بود برخی دلسوزان می‌گویند بهتر است فوتبال تعطیل شود اظهار داشت: من برای ایشان احترام قائلم اما اینکه فوتبال را تعطیل کنیم و به رشته‌های مدال آور بپردازیم سخن درستی نیست. هر ورزش جایگاه خودش را دارد و این نشان از شناخت ایشان از ورزش دارد. کشتی ورزش اول ایران است و در جایگاه خودش قرار می‌گیرد اما فوتبال ورزش اول دنیا است. رئیس جمهور آلمان در اختتامیه جام جهانی سخنی می‌گوید که ما آن را قبول نداریم اما نشان دهنده اهمیت فوتبال است. او می‌گوید ایدئولوژی جدید جهانی فوتبال است. ما این مسئله را قبول نداریم اما باید بدانیم روسای جمهور کشورها به اهمیت فوتبال پی بردند و در موردش اظهار نظر می‌کنند.

*مردم همه چیز را می‌فهمند

مردم ما با کسب افتخار و مدال در ورزش‌های دیگر شاد می‌شون. اما فوتبال اهمیت خاص خود را دارد. بهتر است آقایان بدانند مردم ما ببو گلابی نیستند و مسائل را می‌فهمند. وقتی وزاتخانه یک وزیر را در مجلس منحل می‌‌کنند و آن وزیر بیکار مانده را برای وزارت ورزش می‌آورند، آقای وزیر هم تمام هم محلی‌ها، هم منطقه‌ای‌ها، هم زبان‌ها و هم اقلیم‌هایش را به وزارت ورزش می‌آورد.

*مدیری که بزرگترین اختلاس کشور در زیر مجموعه مدیریتی‌اش رقم خورده رئیس باشگاه استقلال شد

وزیر ورزش فرموده "شوک مدیریتی در پرسپولیس جواب داد" این در حالی است که استقلال هم همزمان اعضای هیئت مدیره‌اش انتخاب شد و این تیم نتوانست موفق شود.
وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع استقلال انتخاب شده است؛ وزیری که رئیس مجامع بانک‌ها است و بزرگترین اختلاس تاریخ کشور در زیر مجموعه‌ مدیریتی وی اتفاق افتاده و مجلس نیز به دنبال استیضاح این وزیر است. آن موقع این وزیر رئیس مجمع باشگاه استقلال می‌شود و تحصیل کرده‌ها، خاک‌خورده‌ها و با تجربه‌های ورزش باید پیاده روی کنند. آنهایی که مدال‌های جهانی آوردند و تحصیلات ورزشی دارند به کار گرفته نمی‌شوند به خادم‌ها، دبیر‌ها و دادکان‌ها توجهی نمی‌شود.

*فوتبال ایران تعطیل می‌شود

با چنین تصمیم گیری‌هایی لیگ برتر خود به خود به سمت تعطیلی پیش می‌رود و نیازی نیست که عزیز محمدی این حرف‌ها را بزند. انتخاب هیئت مدیره‌ صدای دولت و مجلس و تمام طرفداران را درآورده است. نگران نباشید با چنین شرایطی فوتبال ما به سمت تعطیلی می‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016