پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كي‌روش: دايي لياقت بهترين‌ها را دارد، ایسنا

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از برد 7 بر صفر اين تيم برابر فلسطين گفت: پيروزي در هر مسابقه حتي بازي‌هاي تداركاتي و آن هم با نتيجه 7 برصفر سخت است و آسان به دست نمي‌آيد. بياييد همه از اين نتيجه لذت ببريم. هرچند به نكات مثبت و منفي تيم شناخت بيشتري پيدا كرديم و روي آن‌ها كار خواهيم كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارلوس كي‌روش در نشست خبري پس از بازي تداركاتي تيم‌هاي ملي ايران و فلسطين كه با نتيجه 7 بر صفر به سود ملي‌پوشان كشورمان تمام شد، اظهار كرد: بازي خوبي براي تيم ايران بود. خوشحالم كه بازيكنان ما از ابتدا تا انتهاي بازي اين مسابقه را جدي گرفتند. ما توانستيم اهداف‌مان را در اين مسابقه تداركاتي پياده كنيم. بايد از فلسطيني‌هاي تشكر كنيم كه قبول كردند به ايران بيايند و اين مسابقه برگزار شود.

وي افزود: آنچه خواسته بوديم را بازيكنان با تعهد،‌ فشار بالا و انجام وظيفه خوبي كه داشتند اجرا كردند. روز گذشته و امروز تمرين‌هاي موفقي انجام داديم و در روزهاي آينده هم برنامه‌هايمان را پيش خواهيم برد. پيروزي با 7 گل براي‌مان شيرين بود. بايد قبول كرد كه هر روز نمي‌تواند 7 گل در يك بازي زد و وقتي چنين نتيجه‌اي حاصل مي‌شود بدان معناست كه ما خوب كار كرده‌ايم و بازيكنان‌مان لياقت اين را دارند كه به آن‌ها تبريك بگوييم.

وي در پاسخ به اين سوال كه اين موضوع كه تيم ايران در نيمه نخست تنها يك گل زد اما در نيمه دوم 6 گل به ثمر رساند جاي تعجب ندارد؟ گفت: من هم قبول دارم كه ما بايد در نيمه اول گل‌هاي بيشتري مي‌زديم، اما انرژي‌اي كه بازيكنان ما در نيمه نخست صرف كردند باعث شد تيم حريف خسته شود و در نيمه دوم تيم جديد ما گل‌هاي زيادي به فلسطين بزند اما در مجموع اينكه تيم ما با 7 گل پيروز شده است يعني اينكه خيلي هوشمندانه بازي كرده است.

كي‌روش در پاسخ به اين سوال كه فكر نمي‌كنيد خط دفاع تيم ملي هنوز محك جدي نخورده است و حتي در بازي با فلسطين هم آن‌ها يك بار توپ را به تير دروازه زدند و فكر نمي‌كنيد آيا همه اين‌ها به اين خاطر است كه هنوز با حريف چندان جدي مسابقه نداده‌ايد؟ گفت: بله، فلسطين يكبار توپ را به ديرك ما زد. اگر بخواهيم توپي به ديرك دروازه‌مان برخورد نكند فقط بايد خودمان در زمين باشيم. در فوتبال معمولا يك تيم حمله مي‌كند و يك تيم دفاع. تاكنون در عمرم مسابقه‌اي نديده‌ام كه يكي از دو تيم نتواند توپ را از خط مياني حريفش جلوتر ببرد. قطعا در چنين بازي‌هايي آماده‌سازي نكات مثبت و منفي تيم بيشتر پديدار مي‌شود كه بايد در تمرين‌ها روي آن‌ها كار كنيم. بي‌شك پشت هر گل زدني ريسكي وجود دارد و همه تيم‌ها بايد براي گل زدن اين ريسك را داشته باشند. ممكن است در هنگام حمله توپ به دست حريف بيفتد و آن‌ها ضد حمله‌اي را آغاز كنند كه ما در آنجا وظيفه گرفتن توپ و دفاع كردن را داريم. من فقط مي‌توانم بگويم كمتر پيدا مي‌شود كه بتوان در يك مسابقه با نتيجه 7 بر صفر پيروز شد. الان فقط مي‌خواهم از اين پيروزي لذت ببرم و به همه شما هم توصيه مي‌كنم كه بياييد از اين پيروزي لذت ببريم. واقعا بردن در فوتبال سخت است و برد 7 بر صفر نتيجه‌اي است كه بايد از آن لذت برد.

وي در واكنش به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه چه نظري درباره تشويق علي دايي توسط هواداران داريد، گفت: خيلي خوب است كه تماشاگران براي ديدن بازي‌هاي تيم ملي به ورزشگاه مي‌آيند. علي دايي بازيكن فوق‌العاده‌اي بود كه من بازي‌هايش را دوست داشتم. خوب است كه تماشاگران فوق‌العاده ايراني، دايي را فراموش نمي‌كنند. دايي لياقت بهترين‌ها را دارد اما او ديگر نمي‌تواند براي ما بازي كند. فكر مي‌كنم اگر تماشاگران بازيكنان جواني چون محمد قاضي، كريم انصاري فرد، غلامرضا رضايي، ميلاد ميداودي و... را تشويق كنند آن‌ها انگيزه بيشتري پيدا مي‌كنند و مي‌توانند براي تيم كشورشان مثمر ثمرتر باشند. همه ما براي دايي احترام زيادي قائليم و اين 7 گلي كه به فلسطين زديم به احترام دايي است.

سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به بالا رفتن سن بازيكنان تيم ملي براي جام جهاني 2014 برزيل، نمي‌خواهيد از بازيكنان جوان‌تر در تركيب تيم ايران استفاده كنيد، اظهار كرد: ما در تيم ملي كاري به سن بازيكنان و رنگ پيراهن باشگاه‌هايشان نداريم. وقتي مي‌خواهيم ليست تيم ملي را اعلام كنيم هميشه سعي مي‌كنيم بهترين نفرات دعوت شوند. در هر مقطع مهم است كه چه بازيكناني باكيفيت‌ترين‌ها هستند. در اين باره مثالي از منچستريونايتد مي‌زنم. اين باشگاه با وجود آكادمي‌ها و امكانات فوق‌العاده‌اي كه براي استعداديابي و پرورش بازيكنان جوان دارد اما رايان گيگز 37 ساله هنوز در اين تيم بازي مي‌كند. عيبي هم ندارد و ملاك پيشرفت يك تيم فقط دعوت از بازيكنان جوان و كار كردن بر روي آن‌ها نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: در ميني كمپي كه ما برگزار كرديم 11 بازيكن با رده سني تيم اميد در آن حضور داشته‌اند اما وقتي زمان گرفتن سه امتياز است، نفراتي مي‌آيند كه بتوانند اين نتيجه را براي تيم ايران كسب كنند.

كي‌روش تاكيد كرد: چيزي كه چندين مرتبه تكرار مي‌كنم و هيچ وقت از تكرار كردنش خسته نمي‌شوم اين است كه شما براي پيشرفت كردن به سخت‌كار كردن نياز داريد. اين نظر شخصي خودم پس از 32 سال تجربه كار در فوتبال و در كشورهاي مختلف است. ممكن است عده‌اي نظرهاي ديگري داشته باشند اما بدانيد بايد به كشورهاي پيشرفته در فوتبال نگاه كرد. يا سخت كار مي‌كنيد و نتيجه مي‌گيريد و يا به هيچ جا نمي‌رسيد. بايد در ابعاد مختلف فوتبال نظير توسعه زمين‌هاي خوب، آكادمي‌هاي مجهز، برگزاري بازي‌هاي بين‌المللي فوق‌العاده، ارتقاي امكانات سخت‌افزاري متعدد و... سرمايه‌گذاري قابل قبولي داشته باشيد وگرنه به جايي نمي‌رسيد.كشورهايي چون انگليس، پرتغال و يا در آسيا ژاپن و استراليا سخت كار مي‌كنند كه پيشرفت مي‌كنند ما هم بايد آنگونه باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016