چهارشنبه 20 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران ۶ - بحرين صفر، گزارشی از شب خاطره انگيز ورزشگاه آزادی به همراه سخنان دو مربی، ايسنا

بحرين زنگ تفريح فوتبال ايران

تيم ملی فوتبال ايران، بحرين را با ۶ گل در هم کوبيد تا با اقتدار در صدر جدول گروه E رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در آسيا قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در آخرين ديدار از روز سوم مرحله نخست گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا و در گروه E تيم ملی فوتبال ايران از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقيقه در ورزشگاه آزادی ميزبان بحرين بود که سفيد‌پوشان ايران در پايان با ۶ گل حريف خود را گلباران کردند تا بار ديگر به صدر جدول اين گروه بازگردند.

گلهای ايران را سيد جلال حسينی (۲۲)، مجتبی جباری (۳۴)، هادی عقيلی (۴۲)، آندرانيک تيموريان (۶۲)، کريم انصاری فرد (۷۶) و غلامرضا رضايی (۸۳) به ثمر رساندند.

اين پيروزی بهترين برد ايران در بازی‌های رودررو مقابل بحرين پس از انقلاب است. پيش از اين در سال ۱۹۷۴ ايران با نتيجه مشابه ۶ بر صفر بحرين را شکست داده بود.

تيم ملی فوتبال ايران با اين پيروزی ۷ امتيازی شد و با تفاضل گل ۹+ در صدر جدول گروه E قرار گرفت. قطر پس از پيروزی امروز مقابل اندونزی ۵ امتيازی شد و در رده دوم قرار گرفت.

نيمه نخست

در ثانيه‌های آغازين بازی، راشد الحوتی بازيکن بحرين به دليل انجام يک تکل خشن بر روی پای آندرانيک تيموريان، از سوی داور استراليايی بازی با کارت قرمز مواجه شد تا بحرين خيلی زود و در ثانيه ۴۰، ده نفره شود تا کار سختی در ادامه راه مقابل ايران و ۸۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داشته باشد.

بحرينی‌ها بلافاصله پس از ۱۰ نفره شدن به دفاع روی آوردند و سعی داشتند که راه‌های نفوذ را برای ايران ببندند اما شاگردان کارلوس کی‌روش با استفاده از برتری خود در ضربات ايستگاهی و پاس‌های عمقی خود توانستند سه بار دروازه بحرين را فرو بريزند.

در دقيقه ۲۲، ارسال آندرانيک تيموريان از روی نقطه کرنر با ضربه خوب مجتبی جباری همراه بود که دروازه‌بان بحرين شوت جباری را به زيبايی مهار کرد اما توپ در بازگشت مقابل پای سيد جلال حسينی افتاد تا مدافع سپاهان با يک بقل پای ساده، نخستين گل ايران را به ثمر برساند.

در دقيقه ۳۴، حمله‌های سفيدپوشان ايران پس از به ثمر رسيدن گل نخست بيشتر از قبل شد تا اينکه روی پاس عمقی محمدرضا خلعتبری پس از اشتباه مدافعان بحرين، توپ جلوی پای ميلاد ميداودی افتاد. ضربه ميداودی پس از برخورد به پای بحرينی‌ها، موقعيتی مناسب را در اختيار مجتبی جباری قرار داد و هافبک استقلال هم با يک ضربه بيرون پا و در حالی که دروازه‌بان بحرين تنها توپ را در مسير ورود به دروازه نگاه می‌کرد، گل دوم ايران را در دقيقه ۳۴ به ثمر رساند.

البته بحرينی‌ها هم توانستند دو سه بار خود را به دروازه ايران برسانند اما شاگردان تيلور ديگر اعتماد به نفس لازم برای نزديک شدن به دروازه ايران را نداشتند.

در دقيقه ۴۲، تماشاگران در ورزشگاه که همچنان منتظر گل‌های بعدی بودند، اين بار شاهد گلزنی هادی عقيلی بودند که روی ارسال مجدد تيموريان از روی نقطه کرنر و در حالی که مدافعان بحرين در جاگيری اشتباه کرده بودند، به زيبايی دروازه بحرين را برای سومين بار باز کرد تا شاگردان کی‌روش با يک پيروزی پرگل و شيرين به رختکن بروند.

نيمه دوم

در آغاز نيمه دوم کارلوس کی‌روش يک تعويض را انجام داد. بدين ترتيب که حسين ماهينی به جای ميلاد ميداودی به زمين مسابقه آمد.

در دقيقه ۵۳ پس از سانتر مجتبی جباری به روی دروازه بحرينی‌ها توپ را ناقص دفع کردند تا توپ جلوی پای خلعتبری بيفتد. مهاجم تيم ملی که در موقعيت تک به تک قرار گرفته بود، با حرکت يک پا دو پا دروازه‌بان بحرين را هم از پيش رو برداشت اما دفاع بحرين از راه رسيد و مانع از گلزنی خلعتبری شد.

در دقيقه ۵۴ سانتر‌های متعدد سفيدپوشان ايران از هر دو طرف زمين مجددا به هم‌تيمی‌های خودشان می‌رسيد که در نهايت ارسال بلند مهرداد پولادی از سمت راست دروازه بحرين، به خسرو حيدری رسيد اما ضربه حيدری با برخورد به پشت پای نکونام، راهی اوت شد تا بار ديگر آه از نهاد هواداران بلند شود.

در دقيقه ۶۰ اما شوت زيبا و سرکش آندرانيک تيموريان برای چهارمين بار دروازه بحرين را فرو ريخت تا هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی پشت به زمين مسابقه کرده و به سبک هواداران آلمانی، سرود قهرمانی سر دهند.

در دقيقه ۶۲ شوت فنی مجتبی جباری می‌رفت که خيلی زود شادی را برای ايرانی‌ها تکرار کند اما اين توپ از کنار دروازه با فاصله کمی به بيرون رفت.

در دقيقه ۶۵ کريم انصاری فرد به جای مجتبی جباری وارد زمين شد و همچنين غلامرضا رضايی در دقيقه ۷۳ به جای محمد قاضی به زمين مسابقه آمد تا بار هجومی تيم ملی بيشتر از قبل شود.

تعويض کارلوس کی‌روش نتيجه داد و يک بار ديگر ايران در دقيقه ۷۵ از روی ضربات کرنر به گل رسيد. آندرانيک تيموريان که يکی از بهترين بازيکنان اين مسابقه بود، پس از دادن يک پاس گل و به ثمر رساندن يک گل برای ايران،‌ يک سانتر زيبای ديگر به روی دروازه بحرين انجام داد تا اين بار کريم انصاری فرد با ضربه بغل پای خود پنجمين گل ايران را به ثمر رساند.

در دقيقه ۸۳ سانتر خسرو حيدری در محوطه ۶ قدم بحرين با ضربه سر پرشی و زيبای غلامرضا رضايی به ششمين گل تيم ملی تبديل شد تا ملی‌پوشان ايران تير خلاص را به بحرينی‌ها شليک کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گزارشی از شب خاطره انگيز ورزشگاه آزادی
کی روش تشنه است و فوتبال ايران تشنه‌تر

نه سال و بيست روز پس از آن يکشنبه نحس در منامه، خيابانهای تهران شباهت عجيبی با آن شب داشت؛ روزی شلوغ و پر ترافيک پيش از مسابقه و سکوتی محض هنگام بازی اما داستان پايان بازی امشب با آن شب کاملا متفاوت بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بعد از نزديک به گذشت ده سال از آن شب بد يمن برای فوتبال ايران، هنوز حس تنفر از فوتبال بحرين در رفتار بازيکنان و هواداران ايرانی ديده می شود. جواد نکونام يک روز پيش از ديدار بر خلاف هميشه ابايی از انتقاد کردن از حريف ندارد و خيلی با وسواس کلمات را برای نشان دادن تنفرش از فوتبال اين کشور کوچک حاشيه خليج فارس کنار هم می چيند. شايد در ادبيات فوتبالی واژه "زشت" سنگين‌ترين حرفی باشد که می توان برای رفتار يک تيم آن هم پس از گذشت نزديک به يک دهه به کار برد اما نکونام، کاپيتان آرام تيم ملی ۲۴ ساعت قبل از بازی، "زشتی" کار بحرينی‌ها و خوش رقصی شان برای عربستانی‌ها در پاييز سال ۲۰۰۱ را يادآوری می کند و می گويد "مردم ايران هنوز آن بازی را فراموش نکرده اند".

يک روز بعد، دو ساعت مانده به آغاز بازی؛ به خبرنگاران اس ام اسی می رسد که سی درصد ورزشگاه آزادی پر شده. انتظار می رود با دعوت تلويزيونی کارلوس کی روش از مردم، رکورد ۷۵ هزار تماشاگری حضور هواداران فوتبال شکسته شود. خيابانهای مرکزی پايتخت شلوغ است. اطراف ورزشگاه آزادی هم پر از تماشاگرانی است که با پرچمهای سبز، سفيد، قرمز ايران در راه استاديومند.

شايد در اين هفته های اخير سخت ترين کار برای خبرنگاران پيدا کردن راهی برای حضور در ورزشگاه آزادی باشد. يکسری خبرنگاران به شيوه چند سال قبل از در غربی وارد استاديوم می شوند و گروهی ديگر از طرف شرقی استاديوم راه ورود به جايگاه خبرنگاران را پيدا می کنند.

يک ساعت مانده به شروع بازی، خبرگزاريهای اس ام اسی خبر می دهند که نيمی از ورزشگاه آزادی پر شده اما انگار در اين وانفسای رسانه ای اين اس ام اسها هم چندان قابل اعتماد نيستند. حدود ۵۰ دقيقه به بازی مانده و تنها چهل هزار نفر در استاديوم جا گير شده اند اما با ماشينهای پر از سرنشينی که در راهند، می شود اميدوار بود به شکستن رکورد تماشاگران در بازی با اندونزی.

رنگ غالب در ورزشگاه آزادی سفيد است؛ همان رنگی که کی روش از مردم خواسته بود برای بازی با بحرين بر تن کنند. سی دقيقه تا قبل از شروع بازی بازيکنان دو تيم در زمين آزادی حضور دارند اما خبری از علی کريمی بين بازيکنان سفيد پوش نيست. بيش از نيمی از ورزشگاه توجه شان به بازيکنان ايران است و اقليت به بحرينی‌ها خيره شده اند اما صدای اين تعداد کم کر کننده است و همين جا می شود بار ديگر تنفر هواداران فوتبال ايران از بحرينی‌ها را دوباره به وضوح ديد.

بازيکنان دو تيم بيرون می روند تا آماده بازی شوند اما باز هم اين پرچمهای ايران است که در دستان مردم خودنمايی می کند. بر روی سکوها غوغايی است اما داستان هنوز شروع نشده. بازيکنان دو تيم که وارد می شوند، "آزادی" جهنمی برای بحرينی‌ها می شود. بازيکنانشان می فهمند که اين بار هم فوتبال بزرگ ايران با آنها تعارف ندارد. تماشاگران ايرانی که با احتساب تماشاگران تازه وارد رفته رفته تعدادشان به ۵۵ هزار نفر می رسد، چنان با اشتياق و پرچم به دست سرود ايران را می خوانند که در اين چند سال مشابهی برای آن نمی‌توان پيدا کرد.

ثانيه ۴۰ بازی، عصبانيت بحرينی‌ها از جو ورزشگاه يک اخراجی را برای آنها به دنبال دارد. پيتر گرين داور استراليايی پيش از بازی گفته بود که می داند چه فضايی بين ايران و بحرين حاکم است. او در همان اول کار با کارت قرمزش برای بحرينی‌ها خط و نشان کشيد و بازيکنان تيلور معروف ده نفره شدند و در همان نيمه نخست بلايی سر بحرينی‌ها آمد که در رويارويی‌های دو تيم نظيرش ديده نشده بود و نتيجه اين بازی سه گلی بود که سيد جلال حسينی، مجتبی جباری و هادی عقيلی به ثمر رساندند و البته چند گلی که وارد دروازه بحرين نشد. جالبتر از نتيجه ای که در پايان نيمه نخست ثبت شد، حرکات کی روش کنار زمين بود. سرمربی پرتغالی ايران که حالا در ميان همتايان معروفش در فوتبال آسيا مانند رايکارد و کاماچو خودی نشان داده در کنار زمين چمن چنان ولعی از خود به نمايش گذاشت که می شد با تمام وجود نسبت به موفقيت تيم ملی با اين مرد "چشم سبز" خوشبين بود.

نيمه دوم آغاز می شود. کی روش که سه دقيقه پيش از پايان نيمه اول از پشت نيمکت بحرين به رختکن رفته بود، در بين دو نيمه به همان شيوه انگليسی مدنظرش بازيکنان را تهييج کرد که آثار اين رفتار با شروع نيمه دوم نمايان بود. تداوم در ارائه بازی تهاجمی و اشتياق برای گلزنی آن چيزی بود که با توجه به ابراز نارضايتی کی روش از عملکرد بازيکنان تيم ملی در نيمه دوم هم ادامه پيدا کرد و اولين نتيجه اش شد گل انگليسی آندرانيک تيموريان. گلی که بحرينی‌ها را مطمئن کرد که نمی‌توانند از "آزادی" جان سالم به در ببرند.

بعد از اين گل اما کار تمام نشد و قصه کی روش و حضورش در کنار زمين ادامه داشت. او گويا خوب فهميده بود که با پيروزی پرگل برابر بحرين می تواند محبوبيت و مقبوليتش را در جامعه ايرانی دو چندان کند و به خوبی از اين دانايی اش استفاده کرد و باز هم دستور حمله داد. کريم انصاری فرد و غلامرضا رضايی را به زمين فرستاد تا به بازيکنانش بفهماند که با چهار گل هنوز سير نشده و گل پنجم و ششم کريم انصاريفرد و غلامرضا رضايی سيری ناپذيری تيم کی روش را به خوبی نشان داد.

او می خواست ثابت کند که فوتبال بحرين توهمی است که در زمين بازی توان رقابت با فوتبال ايران را ندارد و اگر خاطره ای از آن يکشنبه نحس وجود دارد، بايد از ذهن فوتبال ايران پاک شود. او با بالا و پريدنها، با عصبانيتهای جالب توجه اش ۸۱ هزار و يک صد و سی تماشاگری که در استاديوم آزادی بودند را مطمئن کرد که بزرگی فوتبال بحرين يک توهم است، توهمی از نوع حکومت مردانش که فکر می کنند در اقليت می‌توانند بر اکثريتی حکومت کنند.

***

کی‌روش:
اين پيروزی بزرگ تنها يک قدم برای صعود بود
عملکرد تماشاگران و بازيکنان فوق‌العاده بود
به تيلور حق می‌دهم

سرمربی تيم ملی فوتبال پس از پيروزی پرگل ايران برابر بحرين گفت: من می‌خواهم به تمام بازيکنان ايران و فوتبال ايران به خاطر اين پيروزی بزرگ تبريک بگويم. بازيکنان من توانايی‌شان را در اين بازی به نمايش گذاشتند اما اين تنها يک قدم برای صعود از اين مرحله بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش پس از پيروزی ۶ بر صفر ايران برابر بحرين در نشست خبری گفت: در ابتدا می‌خواهم از همه حمايت‌هايی که در اين بازی از ما توسط هواداران صورت گرفت تشکر کنم. آن‌ها ما را به جلو بردند و با انرژی‌شان به ما کمک زيادی کردند. حمايتی که در اين بازی صورت گرفت، فوق‌العاده بود.

وی افزود: دوم می‌خواهم از بازيکنانم تشکر کنم. آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. ديدار بسيار حساسی بود و ممکن بود بعضی از بازيکنان ما درگير احساسات شوند که خوشبختانه اين طور نشد. به همه بازيکنان و حتی آن‌هايی که به خاطر مسائل تاکتيکی روی نيمکت بودند، تبريک می‌گويم. ما به اين پيروزی بسيار ممطئن بوديم، چون من به بازيکنانم ايمان داشتم.

وی افزود:‌ قبل از بازی تنها يک چيز در ذهن‌مان بود. اين که پيروز شويم و به جلو برويم. ما در اين مرحله بازی به بازی فکر می‌کنيم و قدم به قدم امتياز می‌گيريم اما ۶ گل نتيجه خاصی بود.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که عملکرد تيم ملی به خاطر برنامه‌های تاکتيکی شما بود يا اخراج بازيکن بحرين؟ گفت: چيزی که اهميت دارد اين است که ما ۶ گل زديم و ۳ امتياز گرفتيم. در دفاع و حمله عالی کار کرديم و اين پيروزی يک گام به جلو بود. هر سه امتياز را گرفته‌ايم اما هنوز کارمان تمام نشده است.

خبرنگاری از کی‌روش درباره خروج زودهنگامش از زمين پيش از پايان نيمه نخست پرسيد و گفت که بين دو نيمه به بازيکنان چه گفتی که کی‌روش گفت: پيش از بازی برنامه‌ای داريد اما وقتی بازی آغاز می‌شود حريف به گونه‌ای ديگر بازی می‌کند که بايد برنامه دومی در ذهن داشته باشيد. در آن لحظات تنها به برنامه دوم فکر می‌کردم و اين مسائل را با بازيکنان در ميان گذاشتم. به هر حال وقتی در دو بازی در تهران اين همه گل می‌زنيم بايد تبريک بگويم.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا برای بازی قطر و اندونزی نفری را به جاکارتا فرستاده بوديد؟ گفت: کسی از ما در آنجا حضور نداشت اما فيلم بازی را درخواست کرده‌ام و اين فيلم مورد آناليز قرار خواهد گرفت.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که آيا بازيکنان به اصرار شما در پرس حريف پاسخ مثبتی دادند؟ گفت‌: ما خيلی خوب کار کرديم. بحرين را دست کم نگيريد. درست است که آن‌ها با اين نتيجه به ما باختند اما تيم خطرناکی هستند. وقتی بازيکنان ما ۹۰ دقيقه کامل تمرکز دارند اين نشان می‌دهد که کارمان خوب بوده است. من بار ديگر از فلسطين تشکر می‌کنم که ما را برای اين بازی آماده‌تر کرد. ما هم خوب دفاع کرديم و هم خوب حمله. اين که ۶ گل ما توسط ۶ بازيکن متفاوت به ثمر رسيد نشان می‌دهد که تيم قدرتمندی داريم.

کی‌روش درباره اينکه بازيکنان ايرانی خيلی زود در گل زنی سير می‌شوند اما امروز عملکرد متفاوتی داشتند، گفت: ما بازيکنان باکيفيتی داريم و از آن‌ها خواسته‌ام که از فوتبال لذت ببرند.

در پايان نشست خبری کی‌روش، خبرنگار ايسنا از سرمربی تيم ملی پرسيد که نمازی وقتی به تيلور گفت که بازی خوبی بود، مربی انگليسی بحرين جواب داد بازی خوبی بود اما تنها در ۳۰ ثانيه اول! کی‌روش در اين باره به ايسنا گفت: بايد بگويم بازی خيلی خوبی انجام داديم. ۳ امتياز گرفتيم و يک گام پيش رفتيم. من به تيلور حق می‌دهم که چنين حرفی زده باشد. به هر حال رويارويی با تيم قدرتمند ايران با ۱۰ نفر کار آسانی برای هيچ تيمی در آسيا نيست.

***

تيلور:
استعفا نمی‌کنم
ما ضعيف نبوديم، ايران فوق‌العاده بود

سرمربی تيم فوتبال بحرين گفت: شکست ۶ بر صفر ما از ايران به خاطر ضعف بحرين نيست بلکه تيم ايران فوق‌العاده بود.

به گزارش ايسنا، پيتر تيلور در نشست خبری پس از بازی تيم‌های ملی فوتبال ايران و بحرين که با نتيجه ۶ بر صفر به سود تيم کشورمان تمام شد، اظهار کرد: قطعا شما خبرنگاران بايد از من خوشحال‌تر باشيد. به هر حال تيم ايران فوق‌العاده بود ما ۸۹ دقيقه ۱۰ نفره جلوی بهترين تيم گروه‌مان بازی کرديم. ايران هم فشار زيادی روی دروازه ما آورد و ما واقعا شرايط سختی را تحمل می‌کرديم.

وی افزود: بعد از اخراج بازيکن ما در دقيقه ابتدايی مسابقه کار خيلی خيلی سخت شد. نتيجه ۶ بر صفر نتيجه قاطع و سنگينی است اما ايران سه گل خود را روی استفاده از ضربات کاشته به ثمر رساند. بعد از گل دوم ايران شيرازه تيم ما از هم پاشيد. از ميان ۶ گلی که تيم شما به ثمر رساند، گل‌هايی که بازيکنان شماره ۱۴ و ۱۶ به ثمر رساندند (تيموريان و جباری)، بسيار زيبا بود.

سرمربی بحرين در پاسخ به اين سوال که آيا تمامی ملی‌پوشان بحرين را برای اين مسابقه در اختيار داشتيد؟ گفت: بله، تمام بازيکنان ما بودند، تنها محمد سالمين به دليل آسيب ديدگی همراه تيم نبود.

وی درباره شرايط بازی ادامه داد: بی‌شک بازی جلوی بهترين تيم گروه آن هم در ورزشگاه خودش سخت است. بخصوص وقتی تيم شما ۱۰ نفره می‌شود ما کنترل بازی را از دست داديم، تيم ايران فوق‌العاده بود، آن‌ها تا پايان بازی مدام حمله می‌کردند. ايران خيلی خوب بود. اين نتيجه را نمی‌شد پيش‌بينی کرد. فکر می‌کنم اين نتيجه به خاطر ضعيف بودن تيم بحرين نيست، بلکه ايران تيم فوق‌العاده‌ای بود. برای بازی‌های بزرگ بايد توانايی‌های تيم را بالا برد اما بحرين در مسابقه امشب از دقيقه اول نظم خودش را از دست داد و تا پايان بازی همين رويه را داشت.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا فکر می‌کنيد در بازی برگشت بتوانيد نتيجه را جبران کنيد؟ گفت: بازی برگشت هم سخت است، شما تمام برنامه‌ريزی‌هايتان را انجام می‌دهيد اما دوباره در دقيقه نخست ممکن است هر اتفاقی بيفتد و مثلا يکی از بازيکنان تيم اخراج شود. با اين حال تمام برنامه‌ريزی‌های شما به هم می‌خورد.

يکی از خبرنگاران خيلی اصرار داشت دليل عدم حضور علا هبيل بازيکن سابق تيم بحرين را سياسی جلوه بدهد اما با اصرار خبرنگاران ديگر، اين سوال طور ديگری از سرمربی بحرين پرسيده شد و آن هم اينکه دليل عدم حضور اين بازيکن در ترکيب بحرين چيست؟ که تيلور پاسخ داد: من اصلا بازی‌های او را نديده‌ام که بخواهم شرايطش را ارزيابی کرده و ببينم که آيا بايد به تيم ملی دعوت شود يا خير.

وی همچنين تاکيد کرد که با اين نتيجه استعفا نخواهد داد و به صعود بحرين برای رسيدن به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی اميدوار است.

وی افزود: ما پيش‌بينی کرده بوديم که اگر بتوانيم از دو بازی رفت و برگشت مقابل ايران سه امتياز به دست آوريم، شرايط‌مان خيلی خوب می‌شود اما به نظر کسب اين سه امتياز خيلی سخت است. يک بازی خارج از خانه مقابل قطر داريم. در حال حاضر صعودمان خيلی سخت شده اما با اين حال اميد زيادی دارم که بحرين بعد از ايران به عنوان تيم دوم گروه به مرحله بعدی راه يابد.

تيلور در پايان گفت: شرايط ورزشگاه آزادی برای پيروزی تيم ايران بسيار مناسب بود. چمن خوبی داشت و جو فوق‌العاده‌ای هم ميان تماشاگران حاکم بود تا جايی که فکر می‌کنم اين تماشاچيان انبوه به تيم ايران کمک کردند تا با ارائه يک بازی تهاجمی پيروز شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016