چهارشنبه 18 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴: گربه سياه زخم خورده در انتظار تيم کی‌روش، يکی از روزهای سخت ايران، مهر

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تيم ملی فوتبال ايران در حالی روز جمعه در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا با بحرين در منامه ديدار می کند که پيروزی در اين ديدار به معنای صعود زودهنگام به دور چهارم اين مسابقات است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از يک ماه پيش تيم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه آزادی جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و با ۶ گل بحرين را در هم کوبيد. شب ۱۹ مهرماه برای فوتبال ايران و فوتبالدوستان کشورمان يک شب رويايی و خاطره شد، شبی که شکست ۶ بر صفر را به بحرين تحميل کرديم و هرچه خاطره بد از اين تيم به ياد داشتيم از ذهن‌مان پاک شد. به قول علی کريمی "با اين پيروزی دل مردم خنک شد" و البته اميدواری‌ها به تيم کی‌روش بيشتر و بيشتر.

تيم ملی فوتبال کشورمان ۳۱ روز پس از آن شب رويايی اين بار به منامه می رود تا چهارمين بازی خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را جمعه شب هفته جاری مقابل بحرين برگزار کند. اين بازی از گروه E مسابقات و با قضاوت داور سنگاپوری برگزار می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شب سخت شاگردان کی‌روش در منامه
ملی پوشان فوتبال کشورمان گرچه در تهران تيم ملی بحرين را با شکست ۶ بر صفر بدرقه کردند اما اين پيروزی دليل و تضمينی برای برد دوباره آنها در خانه بحرينی‌ها نيست، چراکه بحرين زخم خورده بسيار خطرناک‌تر از تيمی است که در ورزشگاه آزادی و در همان دقيقه يک بازی مقابل تيم کشورمان ۱۰ نفره شد.

بحرين زخم خورده برای جبران شکست تحقيرآميز بازی رفت به مصاف تيم کشورمان خواهد آمد. شاگردان "پيتر جان تيلور" که به زعم او در بازی رفت، حرفی برای گفتن نداشتند در بازی برگشت بدون شک تيمی متفاوت خواهند بود. تيمی که توانسته کويت را در خانه‌اش شکست دهد، تمامی بازيکنانش چون "محمد سالمين"، "محمود عبدالرحمان"، "فوزی عايش"، "اسماعيل عبدالطيف" و ... را در اختيار دارد، نمی تواند تيم دست و پابسته بازی رفت باشد.

سرخپوشان به مانند ديگر تيم‌های عربی به معنای واقعی از امتياز ميزبانی استفاده می کنند. آنها در سال‌های گذشته بخوبی ثابت کرده‌اند "ميزبانی بی رحم" هستند و بويی از ميهمان‌نوازی نبرده‌اند. با اين پيش زمينه فکری ملی پوشان فوتبال کشورمان خود را برای جدالی دشوار و سخت در خانه بحرين آماده کرده‌اند.

بازی در غياب کريمی و خسرو
بدون شک علی کريمی و خسرو حيدری از تاثيرگذارترين بازيکنان تيم ملی فوتبال کشورمان هستند که کی‌روش بارها به نقش تعيين کننده آنها در تيمش اشاره کرده است. علی کريمی که بازی رفت مقابل بحرين را به علت مصدوميت از دست داد در ديدار برگشت نيز غايب خواهد بود. عملکرد خوب جباری در بازی رفت، نگرانی از بابت غيبت کريمی را کمتر می کند اما هنوز مشخص نيست کی‌روش به جای خسرو از چه بازيکنی استفاده خواهد کرد. حسين ماهينی گزينه نخست جانشينی خسرو است که در بازی رفت با حضور ۴۵ دقيقه‌ای در نيمه دوم از عوامل گلباران بحرين بود.

شکست بحرين تضمين صعود ايران
تيم ملی فوتبال کشورمان در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا با هفت امتياز بالاتر از قطر پنج امتيازی، بحرين چهار امتيازی و اندونزی که هيچ امتيازی ندارد، صدرنشين است. تيم ملی فوتبال کشورمان اگر در بازی جمعه شب مقابل بحرين در منامه به سه امتياز دست يابد، صعود خود به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را تضمين خواهد کرد و از حساسيت و اهميت ديدارهای آتی مقابل اندونزی و قطر کاسته خواهد شد.

ايران ۷ - بحرين ۴؛ گربه سياه زخم خورده!
تيم‌های ملی فوتبال ايران و بحرين تا به امروز ۱۴ بار با هم بازی کرده‌اند. در اين بين تيم کشورمان هفت بار مقابل بحرينی‌ها به پيروزی رسيد، چهار بار شکست خورده و در سه بازی به نتيجه تساوی رضايت داده است. در اين ۱۳ بازی تيم کشورمان ۲۹ بار دروازه بحرين را گشوده و در مقابل ۱۱ گل دريافت کرده است. در زير اشاره‌ای گذرا به ديدارهای تيم‌های ملی فوتبال ايران و بحرين خواهيم داشت:

بازی شماره يک - ۷/۹/۱۹۷۴
* ايران ۶ - بحرين صفر، ورزشگاه امجديه (شيرودی فعلی) تهران (بازی‌های آسيايی - تهران)
گل‌ها: غفور جهانی (۲۵)، دورازی (۲۸ - گل به خودی)، پرويز قليچ خانی (۳۲)، محمود اعتمادی (۴۱)، محمد دستجردی (۴۶) و کارو حق ورديان (۷۳)

بازی شماره ۲ - ۲۰/۹/۱۹۷۵
* ايران ۳ - بحرين صفر، امجديه (شيرودی فعلی) تهران (رقابت‌های انتخابی المپيک ۱۹۷۶)
گل‌ها: غلامحسين مظلومی (۱۵ و ۷۵) و علی پروين (۲۸)

بازی شماره ۳ - ۳/۱۰/۱۹۹۴
* بحرين صفر - ايران صفر، ورزشگاه هيروشيما (بازی‌های آسيايی هيروشيما)

بازی شماره ۴ - ۴/۴/۲۰۰۰
* بحرين يک - ايران صفر، ورزشگاه الحمدانيه حلب (رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسيا)
گل: سلمان محمد (۱۵)

بازی شماره ۵ - ۷/۴/۲۰۰۰
* ايران ۳ - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران (رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسيا)
گل‌ها: محمود فکری (۶۰)، علی کريمی (۷۰) و علی دايی (۸۲)

بازی شماره ۶ - ۱۴/۹/۲۰۰۱
* ايران صفر - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲)

بازی شماره ۷ - ۱۹/۱۰/۲۰۰۱
* بحرين ۳ - ايران يک، ورزشگاه ملی منامه (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲)
گل‌ها: عبدالله المرزوقی (۷)، احمد حسين علی (۴۴) و محمد محمدحسين (۹۰) برای بحرين و علی دايی برای ايران

بازی شماره ۸ - ۶/۸/۲۰۰۴
* بحرين ۲ - ايران ۴، ورزشگاه کارگران پکن (مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسيا)
گل‌ها: طلال يوسف (۴۸) و صالح احمد فرهان (۵۷) برای بحرين و جواد نکونام (۱۰)، علی کريمی (۵۲)، علی دايی (۸۰ - پنالتی و ۹۰) برای ايران

بازی شماره ۹ - ۹/۲/۲۰۰۵، ورزشگاه ملی منامه (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶)
* بحرين صفر - ايران صفر

بازی شماره ۱۰ - ۸/۶/۲۰۰۵
* ايران يک - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶)
گل: محمد نصرتی (۴۷)

بازی شماره ۱۱ - ۲۱/۳/۲۰۰۸
* بحرين يک - ايران صفر، ورزشگاه ملی منامه (ديدار دوستانه)
گل: حسين محمد (۶۴)

بازی شماره ۱۲ - ۳۱/۸/۲۰۰۹
* بحرين ۴ - ايران ۲، ورزشگاه ملی منامه (ديدار دوستانه)
گل‌ها: محمد عبدالرحمان (۱۰)، اسماعيل عبدالطيف (۲۷)، سلمان عيسی (۵۳) و محمد سيد عدنان (۹۸ - پنالتی) برای بحرين و فريدون زندی (۳۷ و ۸۳ - پنالتی) برای ايران

بازی شماره ۱۳ - ۲۴/۹/۲۰۱۰
* بحرين صفر - ايران ۳، ملک عبدالله شهر امان (مسابقات فوتبال غرب آسيا)
گل‌ها: هادی عقيلی (۳۶ و ۳۸) و مهرداد اولادی (۴۷)

بازی شماره ۱۴ - ۱۱/۱۰/۲۰۱۱
* ايران ۶ - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران(مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴)
گل‌ها: سيدجلال حسينی (۲۲)، مجتبی جباری (۳۴)، هادی عقيلی (۴۲)، آندرانيک تيموريان (۶۱)، کريم انصاری‌فرد (۷۵) و غلامرضا رضايی (۸۳)

بازی شماره ۱۵ - ۱۱/۱۱/۲۰۱۱
* بحرين ؟ - ايران ؟ ، ورزشگاه ملی شهر منامه (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016