دوشنبه 16 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کامل تمرين امروز تيم ملی فوتبال؛ سخت‌گيری کی‌روش در ارسال پاس‌ها و سانترها، ايسنا

- نکونام استراحت داشت، کريمی و نوری تمرين نکردند


تيم ملی فوتبال ايران ظهر امروز (دوشنبه) با حضور ۲۱ بازيکن در غياب جواد نکونام تمرين شادابی را در کمپ تيم‌های ملی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تمرين امروز (دوشنبه) تيم ملی فوتبال ايران با حضور ۲۱ بازيکن از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در زمين شماره يک کمپ تيم‌های ملی برگزار شد.

** ملی‌پوشان حاضر در تمرين امروز:

سيدمهدی رحمتی، شهاب گردان،‌عليرضا حقيقی، هادی عقيلی، سيدجلال حسينی، مهرداد پولادی، حسين ماهينی، احسان حاج‌صفی، حسين کعبی، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، غلامرضا رضايی، مازيار زارع، کريم انصاری‌فرد، محسن مسلمان، محمد قاضی، پژمان منتظری، محمد نوری، ميلاد ميداوودی و جواد کاظميان و محمدرضا خلعتبری بازيکنان حاضر در تمرين بودند.

پژمان نوری و علی کريمی به دليل مصدوميت زير نظر پزشکان تيم ملی کار می‌کردند. کريمی بعضا در کنار زمين حاضر می‌شد و نظاره‌گر عملکرد ملی‌پوشان بود.

جواد نکونام که ظهر امروز از اسپانيا به تهران آمده با نظر کی‌روش استراحت کرد و از فردا در تمرينات شرکت خواهد داشت.

** تمرين شاداب برای ملی‌پوشان:

ملی‌پوشان در تمرين امروز که فضای شادابی داشت ابتدا پس از گرم کردن بدن‌هايشان با دويدن‌، حرکات کششی، استارت و حرکت از ميان موانع و...، پاسکاری‌های چند نفره مستقيم و مورب را کار کردند. در بخش ديگری آنها در قالب سه گروه مسابقه آوردن "گل‌ميخ‌"های کاشته شده در قسمتی از زمين را دادند. پس از هر حرکت رفت و برگشت، يک بازيکن به هر گروه اضافه می‌شد؛ آنها بايد دست‌های همديگر را رها نمی‌کردند. اين تمرين موجب خنده و شوخی بازيکنان با يکديگر و مربيان شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




** تمرين بازی‌سازی از دفاع به حمله با پاس‌های سريع:

ملی‌پوشان سپس به دو گروه سبز و نارنجی تقسيم شدند، بازيکنان گروه نارنجی که تقريبا نفرات اصلی تيم ملی هستند عبارت بود از: هادی عقيلی، سيدجلال حسينی، مهرداد پولادی، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، غلامرضا رضايی، حسين ماهينی، کريم انصاری‌فرد و محمدرضا خلعتبری. همچنين ساير بازيکنان غير از دروازه‌بان‌ها هم در گروه سبز بودند. آنها در نيمه‌ای از زمين که شش دروازه گل‌کوچک در ابتدا و انتهای آن بود، تمرين بازی‌سازی از عقب، پاس‌های کوتاه پی‌درپی و سريع، حمله به سمت دروازه و گل زدن را مرور کردند.

** توضيحات فنی کی‌روش به بازيکنان:

کارلوس کی‌روش هراز چند گاهی تمرين را متوقف می‌کرد و توضيحات فنی را ارايه می‌داد. او در ابتدای اين تمرين بازيکنان را جمع کرد و به آنها گفت: سعی کنيد تمرکزتان را حفظ کنيد و با فکر خوب، بهترين پاس‌ها را بدهيد. کی روش به بازيکنان گفت: حمله کردن در فوتبال مثل ورزش بوکس نيست که همان اول مشت‌های پی‌درپی به حريف‌تان بزنيد بلکه بايد آرام باشيد و با حفظ تمرکز در بهترين زمان مشت را وارد کنيد. در وهله اول بايد حريف را کنترل کنيم تا به ما گل نزند و در ادامه با تمرکز بالا فوتبال‌مان را به آنها تحميل کنيم؛ کنترل کار را به دست بگيريم و گل بزنيم.

** کی‌روش از سانترهای اشتباه نمی‌گذشت!

در ادامه تمرين بازيکنان گروه‌بندی فوق را حفظ کردند و در همان فضا اما با استفاده دروازه‌های بزرگ مقابل هم بازی کردند. سيدمهدی رحمتی دروازه‌بان گروه سبز و دو دروازه‌بان ديگر به صورت مقطعی دروازه‌بان گروه نارنجی بودند. پاسکاری‌های سريع و تغيير جهت منطقه بازی با همکاری بازيکنان ميانی رويکرد ابتدايی بازيکنان بود. سپس کی‌روش دستور شروع بازی از چپ و راست زمين را داد و مدافعين چپ و راست و بعضا بازيکنانی که بيشتر وظيفه ارسال سانتر را داشتند، منطقه زمين را با سانترهای بلند روبه جلو تغيير می‌دادند و بازيکن سمت مقابل با ارسال سانتر ديگری توپ را روی دروازه ارسال می‌کرد. وقتی بازيکنان بعضا سانترهای خطايی را ارسال می‌کردند، کی‌روش بازی را متوقف می‌کرد و تا سانتر صحيحی کشيده نمی‌شد، بازی ادامه پيدا نمی‌کرد.

** تمرين ارسال کرنر بوسيله تيموريان، رضايی و خلعتبری

در ادامه تمرين امروز گروهی از بازيکنان همراه کی‌روش مقابل يکی از دروازه‌ها تمرين ارسال کرنر از جناحين را انجام دادند. آندرانيک تيموريان از راست و غلامرضا رضايی از چپ سانتر می‌کشيدند و هم‌زمان چهار مهاجم يا مدافع بلندقد به سمت دروازه رفته و بايد تحت هر شرايطی دروازه را باز می‌کردند. البته محمدرضا خلعتبری از جناح راست بالای محوطه جريمه هم وظيفه ارسال سانتر را داشت.

** تمرين ضربات ايستگاهی برای ميداوودی، کاظميان، حاج‌صفی و مسلمان

همچنين در سوی ديگر زمين ميلاد ميداوودی،‌ جواد کاظميان، احسان حاج‌صفی و محسن مسلمان زير نظر اميد نمازی دستيار کی‌روش‌ زدن ضربات ايستگاهی را کار کردند. حسين کعبی، حسين ماهينی و مهرداد پولادی هم در اين دقايق با نظر سرمربی و پزشک تيم بدن‌هايشان را سرد کردند. اين سه بازيکن بخاطر گرفتگی عضلانی جزيی از تمرينات شوت‌زنی معاف بودند.

به گزارش ايسنا تمرين امروز تيم ملی که در حضور کمتر از ۱۰ تماشاگر و تنها خبرنگار ايسنا برگزار می‌شد، حدود ساعت ۱۳ پايان يافت. کی‌روش در پايان تمرين به طور اختصاصی با علی کريمی صحبت کرد. تيم ملی بخاطر شبيه‌سازی موقعيت احتمالی برای بازی در جاکارتا اندونزی، روز گذشته (يکشنبه) زير بارش شديد باران تمرين کرده بودند اما برنامه امروز در هوای آفتابی و مطبوع کمپ انجام شد.

آخرين جلسه تمرينی ملی‌پوشان پيش از سفر به بحرين فردا برگزار می‌شود. با جايگزين شدن حسين بادامکی با پژمان نوری، کاروان تيم ايران چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح تهران را به مقصد دوبی و پس از چند ساعت وقفه در آنجا، به مقصد منامه ترک خواهد کرد. تيم ايران جمعه ۲۰ آبان مقابل بحرين و ۲۴ بحرين در جاکارتا برابر اندونزی بازی خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016