پنجشنبه 8 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس فدراسیون شطرنج : ورزش شطرنج همگانی می شود، ایرنا

قزوین - رییس فدراسیون شطرنج، همگانی كردن این رشته را در رشد و پیشرفت آن بسیار مهم خواند و گفت: با توسعه مدارس شطرنج و جلب همكاری نهادهای مختلف تلاش داریم تا این رشته را در كشور همگانی كنیم.

'محمد جعفر كامبوزیا' كه به منظور شركت در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج سردار آزادگان به قزوین سفر كرده بود روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقای شطرنج ایران در بین كشورهای جهان به لحاظ فنی مهم ترین خروجی همگانی كردن این رشته محسوب می شود.

وی، با اشاره به فعالیت 25 مدرسه شطرنج در تهران و راه اندازی مدارس این رشته در بسیاری از شهرهای بزرگ و كوچك كشور، اظهار كرد:این مساله علاقه مندی مردم به این رشته مفید و فكری را می رساند.

كامبوزیا، شطرنج ایران را رو به رشد و پیشرفت خواند و گفت: شطرنج در كشورمان طی سال های اخیر به جایگاه خوبی دست پیدا كرده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر هنوز فاصله زیادی داریم.

رییس فدراسیون شطرنج، یكی از دلایل رشد و پیشرفت شطرنج ایران به لحاظ فنی و حرفه ای در سال های اخیر را برگزاری رقابت های لیگ شطرنج باشگاه های كشور دانست و افزود:به رغم عدم تمایل سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فعالیت در این رشته با تلاش ها و برنامه ریزی فدراسیون، هیات های استانی و حمایت برخی نهادها هم اكنون شاهد پویایی و انسجام خوبی در لیگ شطرنج كشور هستیم.

وی از راه اندازی سامانه عضویت فدراسیون شطرنج تا ماه آینده خبر داد و گفت: این سامانه برای عضویت شطرنج بازان، داوران و مربیان این رشته در كشور ایجاد می شود و از این پس تمامی خدمات و برنامه ریزی فدراسیون برای فعالین این رشته بر مبنای اطلاعات وارد شده در این سامانه انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





كامبوزیا همچنین به برگزاری رقابت های بین المللی شطرنج اوپن قزوین تحت عنوان جام سردار آزادگان مرحوم سید 'علی اكبر ابوترابی' در اسفند ماه امسال خبر داد و در مورد این مسابقات گفت: از قهرمان شطرنج جهان، اروپا و آسیا برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل خواهیم آورد.

رقابت های بین المللی شطرنج اوپن (آزاد) دوم تا نهم اسفند ماه امسال با حضور شطرنج بازان داخلی و جمعی از ورزشكاران خارجی به میزبانی قزوین برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016