چهارشنبه 14 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دوومیدانی رشته پر تماشاگر دنیا هنوز در ایران مغفول است، ایرنا

تهران - عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان ایران می گوید، در حالی كه رشته دوومیدانی، یكی از پر تماشاگرترین رشته های ورزشی دنیا محسوب می شود اما همچنان این ورزش در ایران مغفول مانده است.

'سپیده توكلی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با آنكه در سال های اخیر رشته دوومیدانی در كشورمان، رشد قابل توجهی داشته و حركت های خوبی در سطح استان ها انجام شده است اما متاسفانه این رشته ورزشی هنوز جایگاه واقعی خود را در كشورمان نیافته است.

ورزشكار ماده های پرش ارتفاع و هفتگانه كشورمان گفت: یكی از عمده ترین مشكلات دوومیدانی بویژه دوومیدانی زنان در كشورمان، نداشتن اردوهای منسجم است.

وی، متنوع بودن ماده های دوومیدانی، فاصله زیاد ركورد دونده ها با یكدیگر و تعداد زیاد دوندگان شهرستانی را مهم ترین دلایل تشكیل نشدن اردوهای منجسم و منظم دانست.

عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان كشورمان گفت: برای كسب عنوان و رسیدن به جایگاهی روشن در آسیا، دست كم باید تمرینات تیم ملی به شكل مستمر و منظم و با حضور مربی برگزار شود تا ورزشكاران به شرایط ایده آل رسیده و موفق به كسب مقام در سطح آسیا شوند.

توكلی، تغییر مدیریت فدراسیون دوومیدانی را نیز از دلایل نداشتن یك چشم انداز روشن برای دوومیدانی ایران عنوان كرد و گفت: متاسفانه نداشتن حامی مالی مناسب نیز از دیگر مشكلات رشته دوومیدانی است كه امیدوارم در سال های آینده با توجه بیشتر مسوولان ورزشی، این مساله مرتفع شود.

این دونده 23 ساله اضافه كرد: دویدن را از سن 15 سالگی با شركت در مسابقات دانش آموزی آغاز كردم و پس از كسب عنوان قهرمانی ایران، به شكل جدی فعالیت ام را در رشته دوومیدانی

آغاز كردم.

توكلی اضافه كرد: در سن 16 سالگی به اردوی تیم ملی دوومیدانی بانوان ایران دعوت شدم و از آن زمان تا به امروز به عنوان ملی پوش در این رشته فعالیت می كنم.

این دونده جوان كشورمان در ادامه به مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا اشاره كرد و گفت: این مسابقات اواخر بهمن ماه در چین برگزار خواهد شد و بر همین اساس رقابت های انتخابی تیم ملی دوومیدانی ایران در روزهای 29 و 30 دی ماه در تهران برگزار می شود.

این ورزشكار مواد هفتگانه و پرش ارتفاع افزود: تمریناتم را به صورت پیوسته از اواسط آبان ماه شروع كرده ام و امیدوارم بتوانم در رقابت های انتخابی در پایان دی ماه با كسب حد نصاب لازم در تیم ملی حضور یافته و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در چین آماده شوم.

وی با اشاره به نظرات مربی اش در مورد آمادگی برای حضور در بین سه نفر برتر آسیا گفت: نظر مربی ام بر اساس تمرینات انجام شده و ركوردهایی است كه در جریان این تمرینات كسب كرده ام.

توكلی تصریح كرد: اگر در رقابت های انتخابی بتوانم جواز ورود به تیم ملی را بگیرم قطعا به شرایط مطلوب برای حضور در مسابقات

دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در چین خواهم رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی، تمرینات بدنسازی مداوم را از دیگر ضروریات تمرینات دوومیدانی دانست و گفت: علاوه بر افزایش قدرت بدنی باید تمرینات خوبی برای كنترل ذهن هم داشته باشیم كه تلاش خواهم كرد در جریان تمرینات به آن توجه خوبی داشته باشم.

'سپیده توكلی' كه هم اكنون فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع است، می گوید: مهم ترین هدف ورزشی من در چند سال آینده، كسب عنوان قهرمانی آسیا در ماده های هفتگانه و پرش ارتفاع است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016