شنبه 8 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير ورزش: ورزش در ايران حرفه‌يي نيست، ایسنا

معاون حقوقي، امور مجلس و هماهنگي استانهاي وزارت ورزش و جوانان گفت: تکميل سه هزار پروژه ورزشي نيمه تمام کشور نيازمند 6.5 ميليارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه يزد، "رسولي نژاد" در جمع روسا و دبيران هيات ها و انجمن هاي ورزشي استان يزد که در سالن آمفي تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان يزد برگزار شد، با اشاره به وجود سه هزار پروژه ورزشي نيمه تمام در کشور که گاهاً سابقه برخي به 40 سال پيش باز مي گردد، اظهار كرد: دولت براي تکميل اين پروژه ها نيازمند اعتباري معادل شش ميليارد و 500 ميليون تومان است و اين امر به عزم ملي در کشور به خصوص مجلس و دولت به دور از شعار دادن ها دارد.

وي با اشاره به وجود هشت هزار ملک ورزشي در اختيار وزارت ورزش و جوانان که تنها يکهزار آن به نام وزارت سند خورده است، خواستار تنظيم سند زمين هاي اختصاص يافته براي ساخت مجموعه هاي ورزشي به نام وزارت ورزش و جوانان شد و گفت: بسياري از اماکن ورزشي کنوني وزارت در تملک اشخاص حقيقي است و مشکلات حقوقي زيادي را به دنبال داشته است.

رسولي نژاد با تاکيد به نگاه عدالت محوري وزارت ورزش به تمامي استانها، از ايجاد مراکز استعداديابي در کليه استانها براي شناسايي، جذب و آموزش افراد مستعد در رشته هاي ورزشي خبر داد و گفت: خوشبختانه وزارت ورزش در اين خصوص با وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري و نيز نيروهاي مسلح، تعامل خوبي دارد.

وي در ادامه فعاليت هاي صورت گرفته در ورزش استان يزد را خوب ارزيابي کرد و گفت: با توجه به ظرفيتهاي موجود ورزشي استان يزد، اين استان توانايي و شخصيت قرار گرفتن در جايگاه هاي بهتري را در سطح کشور دارد.

معاون وزير ورزش و جوانان با تاييد وجود مشکلات مالي در ورزش کشور، علل بروز اين مشکل را طولاني شدن پروسه ادغام سازمانهاي تربيت بدني و ملي جوانان و معرفي وزير ورزش و جوانان، و همچنين تاخير در ارسال لايحه بودجه سال 1390 به مجلس و عدم تعامل با نمايندگان مجلس ذکر کرد.

وي اظهار كرد: متاسفانه ايجاد برخي تغييرات در ماده 120 قانون در مورد اختصاص يک درصد اعتبارات دستگاه ها به ورزش از سوي مجلس، اقدامات دولت در اين خصوص را محدود نموده است ولي اميدواريم تا پايان بهمن ماه امسال اعتبارات اين بخش نيز به استان ها تخصيص يابد.

رسولي نژاد در مورد مصوبه دولت در رابطه با ممنوعيت کمک دولت به ورزش حرفه اي، گفت: با توجه به اعتقاد وزارت بر حرفه اي نشدن ورزش در کشور، اصلاحيه اي در اين خصوص ارائه شده است که اميدواريم با تعيين ملاکهاي حرفه اي بودن و نبودن ورزش، شاهد رفع مشکل و ديده شدن اين موضوع در لايحه بودجه 91 باشيم.

"غلامحسين دشتي" معاون سياسي امنيتي استاندار يزد نيز در اين جلسه با اشاره به ظرفيتها و پتانسيلهاي بالاي استان در اکثر رشته هاي ورزشي در سطح ملي و بين المللي، تاکيد کرد: همگان بر اين اعتقاديم که جايگاه واقعي استان در تيم هاي ملي جايگاه کنوني نيست و تلاش هاي بيشتر بويژه در بحث حمايتهاي مالي را نيازمند است، در انتظار تصميمات اساسي مسئولان کشور در اين زمينه هستيم تا آنچه در قانون وجود دارد، قاطع تر و شفاف تر اجرايي شود.

"سيد غلامرضا کمانه" مدير کل ورزش و جوانان استان يزد هم با اشاره به توانايي ها و افتخارات استان در ميادين ورزشي ملي و بين المللي، مهمترين مشکل ورزش استان يزد را بحث يک درصد بند ب قانون که بعدها به بند ص تغيير نام پيدا کرد عنوان كرد و گفت: پيش از اين از محل اين بند قانون يک ميليارد تومان نصيب ورزش مي شد ولي امسال اين رقم به صفر رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير کل ورزش و جوانان استان يزد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به هزينه کرد 6000 ميليارد تومان در ورزش حرفه اي کشور، از عدم رعايت عدالت در توزيع اعتبارات ورزش حرفه اي کشور براي استان يزد گلايه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016