شنبه 8 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبير ستاد تداركاتي بازي‌هاي المپيك: مشكل نحوه پرداخت پول هتل‌ها حل خواهد شد، ایسنا

اصغر رحيمي مي‌گويد كه شرايط خوبي بر ورزش حاكم است. او اعتقاد دارد ايران در بخش انفرادي 47 ـ 48 سهميه مي‌گيرد. وي بر اين باور است كه نبايد مدال را قرباني پرچمداري يك ورزشكار ‌كنيم و مي‌گويد تا قبل از خرداد سال آينده بايد پرچمدار به كميته تداركاتي بازي‌ها معرفي شود.

دبير ستاد تداركاتي ايران براي بازي‌هاي المپيك در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت سهميه‌هاي المپيك كسب شده توسط نمايندگان ايران اظهار كرد: تاكنون در بخش مردان 28 سهميه و در بخش زنان 6 سهميه و در مجموع 34 سهميه كسب كرديم و انتظار داريم كه اين تعداد در بخش انفرادي به 47 ـ 48 سهميه برسد. ما تا خرداد براي كسب جواز به ورود المپيك فرصت داريم. نسبت به موفقيت واليبال هم نااميد نيستيم. به احتمال 50 درصد واليبال مي‌تواند تنها تيم ايراني حاضر در المپيك باشد. در دوره گذشته 55 سهميه گرفتيم كه در اين دوره پيش‌بيني مي‌شود تعداد سهميه‌ها به عدد 60 برسد.

همه كميته‌ها فعال هستند

وي با تاكيد بر اين كه همه كميته‌هاي ملي المپيك فعال شدند تصريح كرد: روزهاي دوشنبه و سه شنبه (هر هفته) به ترتيب جلسات ستاد تداركاتي و هيات‌هاي اجرايي برگزار مي‌شود. همه كميته‌ها از جمله كميته‌هاي روانشناسي، علمي، سنجش و اندازه گيري و ... كارشان را كامل انجام مي‌دهند. يكي از كميته‌هاي فعال كميته‌ پزشكي است كه به طور منظم ورزشكاراني را كه موفق به دريافت سهميه شده‌اند را تحت پوشش قرار داده و مشكلات آن‌ها را از جمله در زمينه دندانپزشكي، چشم پزشكي و ... بر طرف مي‌كنند تا براي حضور در مسابقات ورزشكاران مشكلي نداشته باشند. در بخش سنجش و اندازه گيري هم قابليت جسماني ورزشكاران بررسي مي‌شود.

وزنه برداري هنوز برنامه نداده

دبير ستاد تداركاتي بازي‌هاي المپيك از بررسي نشدن برنامه وزنه‌برداري در المپيك خبر داد و يادآور شد: هفته‌ گذشته درخواست جلسه با كادر فني وزنه‌برداري را داشتيم كه رضازاده نامه زد و اعلام كرد كه اردوها تعطيل است و درخواست كرد كه اين جلسه را به زمان ديگري موكول كنيم. تاكنون وضعيت رشته‌هاي تكواندو، كشتي آزاد و فرنگي بررسي شده‌اند. البته كشتي آزاد در زمان محمدي برنامه داده و قرار است دوباره از كادر فني جديد دعوت كنيم تا اگر نظري دارند در برنامه قبلي اعمال شود. كميته‌ علمي برنامه رشته‌هاي مختلف را بررسي مي‌كند، اما سعي دارد كه در آن دخالتي نكند. فقط اگر اصلاح نياز باشد، مي‌گويند. اصولا ما در برنامه فدراسيون‌ها ريز نمي‌شويم و دخالت نمي‌كنيم.

به دنبال ايجاد شرايط خوب براي ورزشكاران هستيم

رحيمي با تاكيد بر اين كه همه چيز در شرايط خوبي قرار دارد، اظهار كرد: كشتي 7 سهميه گرفته، 7 سهميه ديگر هم بايد بگيرد. در تكواندو و وزنه‌برداري هم همه سهميه‌هاي مجاز را گرفته‌ايم. فقط بايد به اين فكر باشيم كه آماده سازي خوبي براي ورزشكاران اين رشته‌ها داشته باشيم.

ورزشكاران پيگير حواله‌هاي خودرو هستند

وي پرداخت پاداش هفت ميليوني براي كسب سهميه المپيك به ورزشكاران را اثر گذار تلقي كرد و به ايسنا گفت: وقتي با ورزشكاران و مربيان جلسه مي‌گذاشتيم يا از اردوها بازديد مي‌كرديم، متوجه دغدغه‌هاي مالي ورزشكاران مي‌شديم.ورزشكاران مدام پيگيري حواله‌هاي خودرويي كه رياست جمهوري به عنوان پاداش به آن‌ها داده هستند. مقصر هم نيستند، چرا كه برخي از آن‌ها روي اين پول حساب باز كرده‌اند، اما هنوز هيچ پولي نگرفته‌اند. هر چند كه اين پاداش در زندگي ورزشكاران خيلي اثر گذار نيست، اما به موقع پرداخت شدن پاداش از پرداخت پاداش‌هاي زياد با تاخير موثرتر است.

حضور سجادي و رغبتي در جلسات ستاد مثبت است

دبير ستاد تداركاتي بازي‌هاي المپيك به حضور حميد سجادي و علي رغبتي در جلسات اين ستاد اشاره كرد و يادآور شد: جلسات ستاد نسبت به قبل فرق كرده است. يك ماه است كه سجادي و رغبتي در جلسات ستاد حضور منظم و جدي دارند. اين اتفاق يك حسن است. در واقع جلسات ستاد تبديل به نشست مشترك مسئولان كميته‌ و وزارت ورزش و جوانان شده است. اين اتفاق باعث شده تصميماتي كه گرفته مي‌شود، به طور جدي در فدراسيون‌ها اجرا شود.

بودجه را در حساب كميته‌ نگه نمي‌داريم

رحيمي درباره وضعيت مالي فدراسيون‌هاي ورزشي به ايسنا گفت: ما اخيرا بودجه‌اي دريافت نكرده‌ايم كه آن را به فدراسيون‌ها پرداخت كنيم. به محض اين كه پولي بگيريم، قطعا بودجه را در حساب كميته‌ نگه نمي‌داريم. افشارزاده خيلي سريع با اولويت فدراسيون‌هاي مدال آور بودجه را توزيع مي‌كند.

مشكل نحوه پرداخت پول هتل‌ها را حل مي‌كنيم

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشكل پرداخت پول براي رزرو هتل مقامات و همراهان كاروان ايران در لندن حل شد؟ خاطر نشان كرد: رزرو هتل‌ها انجام شده، نحوه پرداخت پول هم حل خواهد شد. ما در بازي‌هاي آسيايي «گوانگجو» هم مشكل داشتيم كه خوشبختانه برطرف شد.

درباره سرود كاروان به جمع بندي نرسيديم

دبير ستاد تداركاتي بازي‌هاي المپيك درباره زمان مشخص شدن تكليف سرود كاروان ايران در بازي‌هاي 2012 اظهار كرد: فعلا به جمع بندي در اين باره نرسيده‌ايم.

مدال را قرباني پرچمداري يك ورزشكار نمي‌كنيم

رحيمي درباره زمان نهايي براي معرفي پرچمداران كشورها و چگونگي انتخاب پرچمدار ايران تصريح كرد: سياست كميته ملي المپيك بر اين است كه پرچمدار ورزشكار نخبه و برجسته باشد. تا اينجا كه سهميه گرفتيم، شاهد حضور چنين چهره‌اي در روز افتتاحيه نيستيم. بايد تكليف همه سهميه‌ها روشن شود. ما تا قبل از خرداد سال آينده فرصت داريم نام پرچمدار را به كميته‌ برگزاري بازي‌ها اعلام كنيم. برخي از ورزشكاران مانند يوسف كرمي در تكواندو مدال المپيك دارند، اما رقابت‌هايشان در روزهاي آخر بازي‌ها است. به صلاح نيست كه شانس‌هاي مدال‌مان زود به بازي‌ها بروند و دوباره به كشور برگردند. بايد با فدراسيون‌ها و مربيان مشورت كنيم. ما مدال را قرباني پرچمداري يك ورزشكار نمي‌كنيم. انتخاب پرچمدار شرايط پيچيده‌اي دارد كه مهم‌ترين و عمده‌ترين آن اين است كه در گروه اول چه ورزشكاراني قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يك هفته تا پايان معرفي مقامات ايراني حاضر در المپيك

وي با اشاره به فرصت يك هفته‌اي باقي‌مانده تا پايان زمان معرفي مقامات ايراني حاضر در بازي‌هاي لندن تصريح كرد: در آخرين نشست ستاد تداركاتي بازي‌ها افشارزاده اعلام كرد كه يك هفته‌ تا 10 روز براي معرفي مقامات فرصت داريم كه البته فكر مي‌كنم اين انعطاف وجود داشته باشد كه اين فرصت يك هفته‌ تا 10 روزه تمديد شود. قرار است افشارزاده كه براي افتتاح دهكده بازي‌ها به لندن سفر كرده، با رييس كميته‌ برگزاري‌ها در اين باره صحبت كند. آمدن وزير به بازي‌ها قطعي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016