شنبه 8 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعیت بدنی نامناسب کشتی گیران در آستانه المپیک، ایسنا

تيم ملي كشتي آزاد در حالي تمرينات خود را براي المپيك لندن آغاز كرده كه كشتي‌گيران وضعيت بدني خوبي ندارند، اما رسول خادم مي‌خواهد نشان دهد كه همچون دوران قهرماني ، در مربيگري هم يك نابغه است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كشتي‌گيران در يك عصر زمستاني آماده تمرين 90 دقيقه‌اي سنگين مي‌شوند. رسول خادم مرد اول كشتي آزاد زودتر از همه در خانه كشتي آماده كار مي‌شود. كشتي گيراني يكي يكي مي‌آيند. رضا يزداني و كميل قاسمي به خاطر مصدوميت جدا از بقيه هستند و كيانوش اعتماد مقدم برايشان تمرينات اختصاصي در نظر گرفته است.

پس از گرم كردن، تمرينات آغاز مي‌شود، اما با شيوه‌اي متفاوت و به سبك رسول خادم. چهره‌اي از خادم را در تمرينات مي‌شود ديد كه متفاوت از هميشه است. او كه زماني در آتلانتا بالاتر از خادارتسف و كورتانيدزه روي سكوي نخست المپيك رفت، ولي باز هم خوشحالي چنداني از خود نشان نداد، حالا با فريادهايش مو را به تن كشتي‌گيران سيخ مي‌كند و ديگر خبري از آن قهرمان آرام نيست.

وقتي تمرينات جدي شروع مي‌شود ، خادم تجربيات چندين ساله‌اش را رو مي‌كند، اصول كار كردن روي سر و گردن ، زيرگيري از مچ پا و اجراي «يك دست، دو دست» نكات فني هستند كه قبل از هر تايم تمريني، خادم آن‌ها را به كشتي‌گيران ابتدا آموزش مي‌دهد و سپس از آن‌ها مي‌خواهد كه اجرايش كنند. بدن‌هاي ناآماده كشتي‌گيران در حال شلاق خوردن هستند.

رضا لايق روي تشك سوم خانه كشتي آمادگي‌اش را به رخ مهدي تقوي قهرمان جهان مي‌كشد.

غيبت فردين معصومي و جمال ميرزايي در اين تمرين به چشم مي‌آيد. گفته مي‌شود، مربيان به فردين استراحت داده‌اند و ميرزايي به خاطر امتحانات دانشگاهي اردوي تيم ملي را ترك كرده است.

يك ساعتي از تمرين سنگين گذشته كه عليرضا رضايي و رسول خادم نحوه صحيح اجراي «يك دست ، دو دست» را آموزش مي‌دهند. حالا نوبت به اجراي كشتي‌گيران مي‌رسد.

خادم با فريادهايش از مربيان مي‌خواهد نكات فني را به كشتي‌گيران گوشزد كنند. محمد طلايي ، محمود اسماعيل پور، عباس حاج كناري، علي بابايي جعفري، رضا سامعي، محمدعلي گنجابي و هادي حبيبي از ديگر مربياني هستند كه در اين تمرين تيم ملي كار كشتي‌گيران را زير نظر دارند.

خادم در اوج فشار خطاب به كشتي‌گيران فرياد مي‌كشد "كشتي فكر و توان است، بايد بدنت را بكشاني و با چشم باز كشتي بگيري."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در آخر نوبت به اعتماد مقدم 64 ساله مي‌رسد كه تمرينات دووميداني نشاط آور براي كشتي‌گيران در نظر گرفته است، البته اعتماد مقدم حداقل 15 سال جوانتر از سن واقعي‌اش به نظر مي‌رسد.

تمرين طاقت فرساي 90 دقيقه‌اي تواني در كشتي‌گيران باقي نگذاشته ، اما اين شروع راه پر پيچ و خم المپيك است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016